אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה תרשום הפסד ברבעון הראשון; הכריזה על גרסה מוזלת של מודל 3 במחיר של 35 אלף דולר צילום: גטי אימג'ס

טסלה תרשום הפסד ברבעון הראשון; הכריזה על גרסה מוזלת של מודל 3 במחיר של 35 אלף דולר

יצרנית המכוניות החשמליות הודיעה גם תסגור "חנויות רבות" - ותתמקד במסחר מקוון; בחודש שעבר אמרון המנכ"ל והמייסד אלון מאסק כי טסלה מצפה לרווח נקי "קטן מאוד" ברבעון הראשון

01.03.2019, 10:07 | שירות כלכליסט
יצרנית המכוניות החשמליות טסלה הודיעה אמש כי תרשום הפסד ברבעון הראשון. החברה מסרה כי תציע לראשונה גרסה מוזלת של המכונית המשפחתית שלה, מודל 3, במחיר של 35 אלף דולר, וכי מעתה מכירותיה הגלובליות יתבצעו באופן מקוון בלבד, שני הצעדים אמורים להגביר את הביקוש ולחתוך את ההוצאות המנהליות עבור יצרנית הרכב החשמלי.

קראו עוד בכלכליסט

אזהרתו של מנכ"ל החברה אלון מאסק בנוגע לרווח שנאמרה במהלך שיחת ועדה עם עיתונאים, סתרה את הצהרתה של טסלה מהחודש שעבר לפיה היא מצפה לרווח נקי "קטן מאוד" ברבעון הראשון. מניות טסלה ירדו ב-3.4% במסחר המאוחר בניו יורק.

משקיעים הביעו חששות לגבי השאלה האם טסלה תהיה מסוגלת לשמור על שולי רווח ע"י קיצוץ הוצאות – כמו הפיטורים שביצעה לאחרונה – בעודה מורידה את מחירי הרכב החדש שלה.

אך הורדת המחירים יכולה להרגיע חששות של כמה אנליסטים מכך שהביקוש לגרסאות היקרות יותר של המודל 3 החל לרדת בארה"ב, במיוחד לאחר שהטבות המס הפדרליות נחתכו בחצי השנה.

מודל 3, צילום: יצרן מודל 3 | צילום: יצרן מודל 3, צילום: יצרן

מאסק אמר כמה פעמים שהאסטרטגיה שלו עבור טסלה היא לבנות מכוניות יקרות – מודל S ומודל X - שהצלחתן תביא להוצאה לשוק של רכב עממי במחיר של 35 אלף דולר, ולאחריו רכב שטח, מודל Y, שנמצא כיום בפיתוח. ואולם לקוחות שהזמינו את מודל 3 במחיר הנמוך מחכים כבר כמעט שלוש שנים מאז שמאסק הבטיח להם אותו בפעם הראשונה.

אסטרטגיית מכירות מקוונות, לצד שינויים אחרים, יאפשרו למחירי כלי הרכב לרדת בכ-6% בממוצע, נכתב בבלוג באתר של טסלה; עוד נמסר כי כי בחודשים הקרובים החברה מתכוונת לסגור "רבות מחנויותיה", בעודה משקיעה במערכת השירות שלה.

מעבר למכירות מקוונות בלבד מהווה שינוי דרמטי עבור החברה שהתגאתה בחנויות הבוטיק שלה. ביוני 2017 מאסק הבטיח להגדיל את מספר החנויות, באומרו שהן "בקושי מגרדות את פני השטח" של מה שהן יכולות להשיג.

הורדת המחיר מאתמול היא השלישית בשנה האחרונה עבור מודל 3, אשר מחירו קודם לכן היה 42.9 אלף דולר.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
רואים שאתה לא מעודכן בנושא של טסלה
אין מודל 3 ב 35000 . הם לקחו פיקדון ממאות אלפי אנשים בשביל זה ולא מכרו אחת כזאת עד היום. מודל 3 נמכרת המחירים של 50000-60000 ואם רואים את ההפסדים של החברה הם צריכים להעלות את המחירים ל 90000-110000. מאסק עושה דברים טובים לעולם אבל הוא חתיכת נוכל.
תגובה ליוסף  |  03.03.19
7.
תגובות הזויות באמת
ללא קשר למציאות. מאסק יצר מציאות של מכוניות חשמליות, יצרניות רבות בונות מ.ח. כתוצאה מטסלה. הקרינה הממומצאת (אבקת חשמל?) השראה חשמלית, לא בטוח מזיקה, זיהום אויר מסיבי מהמכוניות בנזין מזיק בהחלט. בשני הרבעים האחרונים טסלה הרוויחה, די בגדול. מודל 3 כעת ב35 אלף דולר, זה לא מאד יקר, בטח לא יחסית למכירה התפעול, חסכון בנזין, בטיחות - טסלה היא המכונית הבטוחה ביותר מאז ומעולם, ועוד ועוד. ההתנגדות אולי יזומה ע"י חברות אנרגיה ומכוניות, הלובי שמרעיל את העולם שנים וכו'
יוסף  |  02.03.19
5.
נו היכן אלו שצועקים מדוע טסלה לא מדיעה לישראל... הכותרת אומרת הכל...
נכון כרגע יש לטסלה בעיות לוגיסטיות עם רכיבים של טסלה 3. כך שאל תצפו שהרכב הזה יגיע בקרוב לישראל. מה עוד שמחירו הוא יקר ממחירי רכבי ביניים בצפון אמריקה (כגון אקורד, קאמרי וכולי). המחיר קרוב יותר למחירי כניסה של מכוניות יוקרה בארה"ב (כגון אקורה, אינפיניטי, לקסוס וחלק מדגמי הגרמניות). כך שאם יגיע לישראל תצטרכו להיפרד מ-300K ש"ח לפחות. שלא נדבר על כך שבין נתוני היצרן לנתונים בשטח יש הבדלים משמעותיים.
ישראלי שפוי  |  02.03.19
לכל התגובות