אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון חושפת פרויקט חדש, לחיסול מכת המוצרים המזויפים צילום: רויטרס

אמזון חושפת פרויקט חדש, לחיסול מכת המוצרים המזויפים

ספקים רבים מציגים בשירותי החברה חיקויים למוצרים לגיטימיים, מה שפוגע גם במותגים עצמם, גם בצרכנים וגם באמזון עצמה. עתה חשפה יוזמה נרחבת ובה כלי זיהוי אוטומטי של חיקויים, כלי לדיווח על ספקים ותמיכה בתגים וקודים מיוחדים לאימות מוצרים

05.03.2019, 11:25 | עומר כביר
אמזון מחריפה את המאבק במותגים מזויפים שנמכרים בפלטפורמה שלה, והשיקה בשבוע שעבר את פרויקט זירו (Project Zero), יוזמה רב-זרועית שעושה שימוש בכלי בינה מלאכותית, כלי דיווח והסרה ועוד כדי למנוע מכירת זיופים באתר.

קראו עוד בכלכליסט

מכירת מותגים מזויפים היא בעיה מרכזית באמזון, ממנה סובלים מותגים גדולים וקטנים כאחד. התופעה פוגעת לא רק במותגים עצמם, שמפסידים מכירות, ובצרכנים, שמקבלים מוצר נחות במחיר גבוה, אלא גם באמזון עצמה שמאבדת מהאמינות שלה – דבר שעלול לפגוע בהכנסותיה. עם זאת, עד כה החברה לא נקטה צעדים משמעותיים ומותגים רבים מתקשים להלחם במכירות המזויפים (כמה מהם אף מציעים שלא לבצע רכישה באמזון, שם אין להם אפשרות לשלוט במוכרים השונים, אלא ישירות מהם).

חיקויי שעון אפל חיקויי שעון אפל חיקויי שעון אפל

פרויקט זירו הוא היוזמה המשמעותית ביותר של אמזון בתחום, ולדברי החברה משלב בין טכנולוגיה מתקדמת, למידת מכונה וחדשנות כדי להוריד את הזיופים בפלטפורמה לאפס. לפרויקט שלושה כלים מרכזיים: הראשון הוא הגנה אוטומטית; כלי למידת מכונה של אמזון יסרקו באופן קבוע את אתרי החברה ויסירו אוטומטית מוצרים שחשודים כמזויפים. "מותגים יספקו לנו לוגואים, סימנים מסחריים ומידע חשוב נוספים, ואנחנו סורקים 5 מיליארד רשומות מוצרים מדי יום, בחיפוש אחר מוצרים חשודים", מסרה החברה בהודעה שפרסמה בבלוג הרשמי שלה. "בחנו את ההגנות האוטומטיות עם כמה מותגים, ובממוצע הצלחנו לעצור פי 100 יותר מוצרים חשודים בהשוואה להסרה על בסיס דיווח ממותגים".

הכלי השני הוא הסרה בשירות עצמי; עד כה, מותגים שרצו להסיר רשומה מזויפת נאלצו להעביר דיווח לאמזון, ולהמתין בזמן שהחברה בודקת אותה. בפרויקט זירו, מותגים יוכלו להסיר את הרשומה בעצמם, כאשר המידע עליה יוזן למערכות ההגנה האוטומטיות של החברה לשיפור יעילותן. אף שמדובר בכלי חשוב ושימושי, יש שאלות רבות לגבי אופן פעולתו. החשובה שבהן - איזה פיקוח יהיה על פעילות המותגים, במטרה למנוע הסרה זדונית של מוצרים מתחרים (אך לא מזויפים) מצד יצרנים קטנים וחלשים יותר.

במסגרת הכלי השלישי, יצרנים יוכלו להצמיד לכל מוצר מזהה ייחודי, בדמות ברקוד או מספר סידורי, שאמזון תוכל לסרוק בעת השילוח ללקוח על מנת לוודא שלא מדובר במוצר מזויף. שירות זה יהיה כרוך בתשלום של בין סנט לחמישה סנט למוצר, בהתאם לנפח המכירות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות