צילום: ישראל יוסף
ירידה של 14% בהוצאה הממוצעת על אופנה בחמש השנים האחרונות
על פי נתוני גמא סליקה שהגיעו לכלכליסט גובה הקנייה הממוצעת של פריטי אופנה והנעלה עמד בפברואר 2019 על 164 שקל, ירידה בהשוואה לפברואר 2014, אז עמד גובה הקנייה הממוצעת של פריטי אופנה על 190 שקל
06.03.2019, 08:51 | אורנה יפת
גובה הקנייה הממוצעת של מוצרי אופנה והנעלה ירד בחמש השנים האחרונות בכ־14%. כך עולה מבדיקת תשלומי האשראי שערכה חברת גמא ניהול וסליקה ושהגיעו לידי "כלכליסט". הנתונים משקפים את המשבר המתחולל בענף האופנה שבא לידי ביטוי הן בתוצאות שליליות של חלק מחברות האופנה הציבוריות והן בקריסתן של רשתות אופנה כמו זברה, הוניגמן, מישמיש, סליו, ספורט ורטהיימר ויפו תל אביב.
מבדיקה שערכה החברה, שבודקת סליקת כרטיסי אשראי, עולה כי גובה הקנייה הממוצעת של פריטי אופנה והנעלה עמד בפברואר 2019 על 164 שקל, ירידה בהשוואה לפברואר 2014, אז עמד גובה הקנייה הממוצעת של פריטי אופנה על 190 שקל.
נתוני גמא תואמים את המגמה העולה מנתוני חברת ריס לפברואר 2019, המעידים על המשך הירידה בפדיונות חנויות האופנה בקניונים. על פי ריס, בפברואר הפדיונות בקניונים האזוריים ירדו ב־2% ביחס לפברואר אשתקד, בעוד בפאוור סנטרים נרשמה ירידה של 1%. בשקלול כלל ארצי, ירדו הפדיונות בקניונים ובפאוור סנטרים ב־1.5% בממוצע. ירידה גבוהה בפדיונות חנויות האופנה בקניונים נרשמה גם בחודש ינואר האחרון. נתוני ריס העידו על ירידה של 3.8% בפדיונות בקניונים האזוריים וירידה של 2% במרכזי המסחר הפתוחים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה