החוק לאיסור פרסום ושיווק מוצרי עישון וטבק נכנס לתוקף
לפי החוק החדש יאסר פרסום מוצרי עישון מכל סוג שהוא - כולל סיגריות אלקטרוניות ומתקני אידוי ואיוד - באתרי אינטרנט, באתרי תוכן דיגיטליים ובערוצי הטלוויזיה והרדיו; יאסר גם שימוש בפרסומות סמויות ועקיפות או מתן חסות; חברות שיפרו את החוק צפויות לקנס של כ-500 אלף שקלים
החל מאתמול (ו') נכנס לתוקף השלב הראשון בחוק האוסר על פרסום ופרסום סמוי של כל מוצרי העישון, כולל סיגריות אלקטרוניות. כמו כן, הסיגריות האלקטרוניות יחשבו כסיגריות לכל דבר ויחולו עליהן כל ההגבלות החלות על סיגריות – בין היתר, יאסר השימוש בהם גם במקומות ציבוריים. נוסף לכך תוגבל כמות הניקוטין בסיגריות האלקטרוניות ל-20 מ"ג, ועל החפיסות יופיעו אזהרות בדומה לחפיסות הסיגריות. חברות שיפרו את החוק צפויות לקנס של כ-500 אלף שקלים.
קראו עוד בכלכליסט
כיום בני הנוער חשופים לפרסומות ולמודעות ברשתות החברתיות ובכלי המדיה, אשר הופכות את צריכת מוצרי טבק לדבר 'קול'. החוק הזה הולך להציל מאות חיי אדם מידי שנה. הדרך הטובה ביותר לטפל במחדל העישון הזה היא דרך איסור פרסום".
ח"כ אייל בן ראובן הוסיף כי "אני שמח שסוף סוף אנחנו מתחילים במערכה אמיתית, רלוונטית על חיי בני הנוער שלנו. חוק הפרסום שייכנס מחר לתוקפו הוא מדרגה חשובה ביותר, שיקח זמן עד שנראה את תוצאותיה. כך גם, אני מברך על העלאת המס של הסיגריות המגולגלות. אני מצפה לשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים במאבק החשוב הזה שהוא על חיי אדם".
אגב, שלושת הח"כים שיזמו את החוק: כבל, גליק ובן ראובן, לא צפויים לשמש כחברי כנסת בקדנציה הבאה; כבל וגליק בשל מיקומם הנמוך ברשימת מפלגתם, ובן ראובן מאחר שמפלגתו - התנועה - לא מתמודדת.
תגובה אחת לכתיבת תגובה