גוגל קורצת למפתחים, מציגה כלי למכירת תוכן תמורת פרסומות
החברה חשפה כלי חדש שמאפשר למפעילי יישומים להציע תוספי כוח במשחקים ותוכן וירטואלי אחר תמורת צפייה בפרסומות. המטרה: לשפר את היוון האפליקציות, ולאפשר לגוגל לחבר לפלטפורמת הפרסום שלה חברות מחוץ לחנות האפליקציות פליי
קראו עוד בכלכליסט
מדובר בהטבה שימושית מצד גוגל. בשלב הראשון היא תאפשר להציג פרסומות וידאו על כל מוצר פנימי כגון ערכת נושא או בונוס כלשהו במשחק. למשל, ניתן יהיה לרכוש ריקודים בפורטנייט תוך שימוש בתצוגת הפרסומות למשתמשים. עבור גוגל זו גם דרך להוון אפליקציות שמעדיפות להימנע מפליי כמו פורטנייט.
השימוש בפתרון החדש מחייב את המפתחים להשתמש ב-AdMob, פלטפורמת הפרסום למכשירי של גוגל למובייל. עבור גוגל זו דרך להבטיח שגם היא תקבל את הנתח שלה. בהמשך מבטיחים שם שניתן יהיה להרחיב את אופן ההיוון של הפרסומות תוך שימוש באמצעים נוספים מעבר לסרטוני וידאו שלא תמיד מעניקים חוויית שימוש טובה.
למרות שמדובר בפתרון מצוין בשביל המפתחים ובשביל גוגל, ישנו עדיין נעלם אחד גדול: המשתמשים. לא בטוח שאלה ישמחו לראות את המשחק האהוב עליהם נקטע כל כמה דקות עם סרטון פרסום. בנוסף לא ברור כמה המפתחים ידרשו מהמשתמשים על כל שימוש. זאת כנראה הסיבה שבגוגל מגדירים זאת כניסוי בטא ולא כתכונה מוגמרת.
תגובה אחת לכתיבת תגובה