אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדברים הכי מעצבנים שאנשים עושים בישיבות עבודה צילום: משאטרסטוק

הדברים הכי מעצבנים שאנשים עושים בישיבות עבודה

האנשים שמבלים את הפגישה כולה כשראשם קבור בתוך הסמארטפון, אלה שקוטלים כל רעיון של מישהו אחר והעובדים שסתם חופרים בלי סיבה - אלה ההתנהגויות שיכולות להרוס כל פגישה במשרד

01.04.2019, 12:26 | שירות כלכליסט
בואו נודה בזה, כשהשעון המעורר מצלצל בבוקר, אף אחד מאיתנו לא מתעורר בהתרגשות מהציפייה לפגישות העבודה שממתינות לנו. הפגישות הללו אמנם הן חלק חיוני מהתפקיד, אך אך היינו מעדיפים שהן יהיו קצרות ומועילות ככל האפשר כדי שנוכל לחזור לעבודה השוטפת בהקדם.

אבל כשזה לא קורה, קשה שלא להפוך להיות מתוסכלים.

קראו עוד בכלכליסט

בוודאי קרה לכם שהשתתפתם בפגישה שבה אחד העובדים עשה משהו כל כך מעצבן שלא הצלחתם להתרכז במה שנאמר. יש סוגי התנהגות שהם מסיחי דעת, לא מקצועיים ופשוט מעצבנים.

הבעיה היא שאין בהכרח כללים כתובים להתנהגות בישיבות, ואנחנו צריכים להסתמך על חוקים לא כתובים שלא כולם מכירים. כדי לעזור לכולנו לזהות ולהימנע מהתהנהגויות הבעייתיות, באתר Inc.com פרסמו 8 סוגים של התנהגות מעצבנת שמפריעה להתנהלות התקינה של הישיבה.

1. המנשנשים:

אם אתם רעבים במהלך פגישה, תרגישו חופשי לקחת כמה ביסים מהאוכל, או אפילו להיכנס עם כוס הקפה. אבל יש אנשים שמכניסים אוכל לכל ישיבה. כך שזה כבר לא מרגיש כעניין הכרחי. בכל מקרה, אם אתם צריכים לאכול, עדיף שתבחרו באוכל שאפשר לאכול במהירות ובלי לעורר בלאגן. תפוחים לדוגמה הם אפשרות לא טובה בגלל רעש הנגיסות.

כשהראש קבור בתוך מסך הסמארטפון, אתם לא באמת משתתפים בישיבה, צילום: משאטרסטוק כשהראש קבור בתוך מסך הסמארטפון, אתם לא באמת משתתפים בישיבה | צילום: משאטרסטוק כשהראש קבור בתוך מסך הסמארטפון, אתם לא באמת משתתפים בישיבה, צילום: משאטרסטוק

 

2. המסמסים:

 כולם מקבלים הודעות שהם צריכים לענות עליהן באופן מיידי. אך אין סיבה שזה יקרה עשרים פעמים במהלך ישיבה אחת. זו גסות רוח להעביר את כל הזמן כשהראש קבור בתוך מסך הטלפון. גרוע מכך הוא שיטוט ברשתות חברתיות כדי להעביר את הזמן.

3. המאחרים:

הדרך הברורה ביותר לבזבז לכולם את הזמן היא להגיע באיחור, זה מאלץ את כל המשתתפים להתחיל את הישיבה מההתחלה או פשוט לשבת באפס מעשה עד שכולם מגיעים. איחור מצביע על חוסר ארגון, חוסר יכולת ניהול זמן וזלזול בשאר האנשים. הגעה באיחור עם כוס קפה מבחוץ עלולה להעביר רושם כל כך גרוע ואפילו לגרום לפיטורים.

4. הלא מוכנים:

לא התכוננתם כראוי לפגישה? לפחות נסו לזייף ככל שתוכלו. הבעיה היא שאי אפשר להסתמך בכל פעם על יכולות האלתור שלכם, ובסופו של דבר יעלו עליכם. אם לא תתרמו כראוי לישיבה, ככל הנראה שיפסיקו להזמין אתכם לישיבות החשובות והמוניטין המקצועי שלכם ייפגע.

5. השליליים:

סקפטיות היא לא בהכרח תכונה רעה, לדוגמה היא יכולה למנוע אישור של רעיונות גרועים, אבל נראה שיש טיפוסים בכל חברה שפשוט מגיעים לישיבות רק כדי לקטול את הרעיונות של האחרים, ולהתנגד לרוב ההצעות.

6. ה'לא נותנים לסיים משפט':

מדובר באותם אנשים שלא מאפשרים לאף אחד אחר לסיים לדבר מבלי שהם יביעו את דעתם על העניין. הם מתערבים לאנשים באמצע משפט ולא מחכים לתורם כדי לדבר. הם חשים צורך לשתף בכל דעה שעולה בראשם, בין אם מדובר בזמן הנכון לעשות זאת או לא.

7. המרושלים:

לשפת הגוף יש תפקיד חשוב בישיבות, והיא יכולה להעביר את הרושם שפשוט לא איכפת לכם ממה שקורה. העובד המרושל לרוב יושב מכופף בכסא ולא יוצר קשר עין עם שאר הנוכחים, ובאופן כללי נראה כאילו הוא עומד להירדם בכל רגע נתון.

8. החפרנים:

 מדובר על אותם אנשים שפשוט מדברים בלי הפסקה ובלי פואנטה. הם לא באמת תורמים לדיון, אך ממשיכים לדבר מתוך ההנחה שבסופו של דבר יצליחו לגבש מחשבה רציונאלית אחת.

תגיות