אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה לקדם את תכנית המטרו ומתקן ההתפלה הצפוני צילום: עמית שעל

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה לקדם את תכנית המטרו ומתקן ההתפלה הצפוני

המתקן צפוי להפתח ב-2024 באיזור עכו ועלותו מוערכת בכשני מיליארד שקל - עם תפוקה משוערת של 200 מיליון קוב בשנה; משרד האוצר מתכנן לקדם את התוכנית לשלושה קווי רכבת תחתית שיפתחו ב-2030 באמצעות חקיקה - כדי למנוע הפרעות בבניה

16.04.2019, 14:50 | ליאור גוטמן
הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, בראשות זאב בילסקי, החליטה להעביר להערות הציבור שתי תוכניות תשתית לאומיות, האחת עבור מתקן התפלה חדש שיוקם באזור עכו והשני עבור תוכנית הסעת ההמונים ("מטרו") שמתוכננת להשקה בתחילת עשור הבא.

קראו עוד בכלכליסט

מתקן ההתפלה החדש יצטרף לחמשת הקיימים (4 פרטיים, אחד בבעלות המדינה) והוא מתוכנן לקום בגליל המערבי ובסמוך לבסיס הצבאי "שרגא" שסמוך לעיר עכו. המתקן החדש יוקם בהמשך להחלטת הממשלה להגדיל את היצע המים המותפלים במשק עם תפוקה משוערת של 200 מיליון קוב בשנה.

עלות הקמת המתקן, שיצא למכרז הקמה בשנה הקרובה, נאמד בכשני מיליארד שקל עם מועד השקה לא רשמי לשנת 2024. התכנית שאושרה הועברה להערות הציבור ל-60 יום, שלאחריה ינתן האישור הסופי ליציאה למכרז ההקמה.

מתקן התפלה, צילום: shutterstock מתקן התפלה | צילום: shutterstock מתקן התפלה, צילום: shutterstock

בילסקי צוטט באומרו ש"התפלת המים תיתן מענה לצרכי משק המים הארציים בכלל והגליל המערבי בפרט, שכן אין אפשרות להזרים מים מותפלים לגליל ממתקנים קיימים המצויים מדרום לרכס הכרמל. הפקת המים תאפשר את המשך קיום החקלאות, את הפיתוח הצפוי מגידול האוכלוסייה באזור וכן תאפשר השבת מים לטבע".

במקביל, הוועד אישרה לקדם תכנון מפורט לשלושה קווי רכבת תחתית ("מטרו") שאמור לשרת את אזורי האוכלוסין שבאמצע המדינה עם מערכת הסעת המונים מודרנית ומהירה.

המכרז לתכנון וניהול המטרו פורסם כבר בספטמבר 2016, וזה שקודם בוועדה לתשתיות לאומיות כולל מתאר לשלושה קווים: הראשון יחסר את רעננה ולוד לאורך 76 ק"מ ועם 56 תחנות לאורך הקו; השני מעגלי במטרופולין ת"א עם חיבור לדרום השרון ועד פתח תקווה, לאורך 31 ק"מ ועם 27 תחנות, והשלישי בין הרצליה דרך אזור ועד בת-ים לאורך 40 ק"מ ועם 25 תחנות לאורך הקו.

משרד האוצר מתכנן לפצל את הפעלת הקווים כאשר כל קו יועבר לזכיין אחר, עם עלות גבוהה של כ-150 מיליון שקל. כדי למנוע התנגדויות לאורך הדרך מצד 22 הערים שהרכבת תעבור בשטחם, משרדי הממשלה מקדמים "חוק מטרו" שיגביל וימנע הפרעות לאורך הליכי הבניה. מועד הפתיחה המשוער הוא שנת 2030.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות