אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצת שלמה בדרך למגרש של CAR2GO

בלעדי לכלכליסט

קבוצת שלמה בדרך למגרש של CAR2GO

חברת השכרת הרכב הגדולה בישראל תפעיל פיילוט של אספקת מכוניות לתקופות קצרות בעיר מודיעין, ללא תיווך של סוכנות ובעזרת אפליקציה סלולרית. תתחרה בשירותים שמפעילה CAR2GO בכמה ערים

02.05.2019, 08:30 | תומר הדר

חברת השכרת הרכב שלמה סיקסט נכנסת לתחום המוביליות האישית, כך נודע ל"כלכליסט". החברה, שהיא הגדולה בישראל בתחומה, תציע שירותי השכרת רכב ללא צורך בתיווך של סוכנות ובהתבסס על אפליקציה סלולרית.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך השבועות הקרובים תחל החברה בפיילוט ראשון שיתקיים בעיר מודיעין. בכך תתחרה שלמה סיקסט בספקיות של שירותי מוביליות אישית כדוגמת חברת קאר־טו־גו (CAR2GO) שפעילה כיום בכמה ערים גדולות בישראל.

האיום הגדול ביותר על יבואני הרכב המסורתיים בישראל הוא תחום המוביליות האישית - מכלול השירותים המוענקים למי שאינו מעוניין ברכישה ואחזקה של רכב על כל הכרוך בכך מבחינה כלכלית, אך זקוק לאמצעי תחבורה מעת לעת.

שירותי מוביליות אישית, החל בהשכרה של קורקינט וכלה בהשכרה של רכב לפי שעה, הם שירותים מבוססי טכנולוגיה. כלומר, כדי להבטיח את השימוש במכונית, בקורקינט או באופניים, יש לשריין את השימוש מראש באמצעות הטלפון. מודיעין נבחרה להוביל את הפיילוט מכיוון שמדובר בעיר שחלק גדול מתושביה עובדים מחוץ לתחומה, אך הם אינם זקוקים למכונית צמודה בבעלותם במהלך כל ימות השבוע.

אייל גור, מנכ"ל שלמה SIXT אייל גור, מנכ"ל שלמה SIXT אייל גור, מנכ"ל שלמה SIXT

ממידע שהגיע ל"כלכליסט" עולה, כי בדומה לקאר־טו־גו גם שלמה סיקסט תציב מכוניות להשכרה במספר ערים גדולות בישראל, כאשר השוכרים יוכלו להזמין את המכונית מראש באמצעות אפליקציה סלולרית. אך בשונה מקאר־טו־גו אשר מאפשרת ללקוחותיה לשכור מכונית גם לשעה אחת בלבד, שלמה סיקסט תאפשר השכרה של המכונית לתקופה מינימלית של יום אחד.

בפיילוט עצמו תשתמש החברה בצי מצומצם יחסית של רכבים שייבחרו מתוך צי רכבי ההשכרה של שלמה סיקסט. בהמשך, עם התרחבות השימוש באפליקציה והתרחבות ליתר ערי ישראל, צפוי רוב צי ההשכרה של קבוצת שלמה, המונה כ 11 אלף מכוניות, לשמש את הפרויקט במקביל לפעילות ההשכרה הסדירה.

המיזם החדש של קבוצת שלמה, הנחשבת לקניינית הגדולה ביותר בישראל בענף הליסינג, עדיין רחוק מלהוות איום על יבואני הרכב הוותיקים.

הוא גם רחוק מלאיים על השחקנים הספורים הפועלים בתחום המוביליות האישית בישראל ובראשם קאר־טו־גו. ההבדל העקרוני טמון בשיטת הפעולה: קאר־טו־גו מחזיקה במכוניות שהיא חוכרת לצורך הפעלת המיזם. קבוצת שלמה משתמשת במכוניות מצי ההשכרה שלה. קאר־טו־גו אינה תוחמת את פרק הזמן המינימלי להשכרה של רכב ומאפשרת גם השכרה לשעה, ואילו לעת עתה בשלמה מאפשרים רק השכרה ליום.

כך שמדובר לעת עתה בתמיכה לפעילות ההשכרה, המאפשר בין היתר שכירת מכונית ליום בערים שבהן אין סניף של חברת ההשכרה, ולא במהלך שמהווה פתרון למי שמחפש פתרון מוביליות אישית.

על פי נתונים רשמיים שמפרסמת קאר־טו־גו החברה מחזיקה בישראל 340 רכבים־ ששימשו בשנת 2017 ב־434,388 השכרות, כולן לטווח קצר.

נתון זה מציג עלייה ביחס ל־392,393 השכרות בשנת 2016. קאר־טו־גו עצמה טענה לאחרונה, בתגובה לכתבה שפורסמה ב"כלכליסט", כי החברה קיבלה מיבואני רכב וגורמים נוספים פניות להשקיע בה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות