אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי חודש: 20 אלף נוסעים כבר נרשמו למוניות של באבל קרדיט: חברת דן

אחרי חודש: 20 אלף נוסעים כבר נרשמו למוניות של באבל

נתונים ראשונים מהפעלת שירות המיניבוסים החדש בהזמנה באזור ת"א: ביקושים גבוהים בשעות הערב, ברמת החייל, גבעתיים ואזור רוטשילד

19.05.2019, 08:40 | אודי עציון
משרדי האוצר והתחבורה יצטרכו להחליט בקרוב אם להרחיב את פעילות שירות התחבורה הציבורית החדש בהזמנה, bubble, שפועל כעת בשטח מוגבל בתל־אביב, רמת־גן וגבעתיים.

בעוד חודש וחצי כבר יופעלו כל 100 מיניבוסי מרצדס שאושרו לשירות, שמזמינים הנוסעים באפליקציה, ונוסעים שלא על פי מסלולים או תחנות קבועות אלא על פי ביקושים. עד כה נרשמו 25 אלף הורדות של האפליקציה, ו־20 אלף איש כבר השלימו בה את הרישום לנסיעות, כולל הכנסת פרטי כרטיס אשראי. נסיעה עולה בין 12 שקל בשעות השפל ל־15 שקל בשעות השיא.

מונית של באבל, קרדיט: חברת דן מונית של באבל | קרדיט: חברת דן מונית של באבל, קרדיט: חברת דן

לאחר חודש פעילות מסיע השירות כמה אלפי נוסעים ביום, ונמצא בסימן עלייה. רוב ההזמנות לאיסוף ולהורדה מגיעות מרמת החייל, מגבעתיים ומאזור העסקים והבילוי ברחוב רוטשילד. דן ו־VIA, מפעילות השירות, עוסקות בשיפור התוכנה המנהלת את השירות ומחברת בין הנוסעים לכלי הרכב בהתאם לביקושים ולמצב התנועה כדי לשפר את הזמינות ואת הדיוק.

השירות פעיל מראשון עד חמישי, מ־6:30 עד 22:00. כלי הרכב עדיין לא מתמלאים לכל עשרת המושבים, אבל בשעות השיא כבר אפשר לראות כאלה שמסיעים בו בזמן 8 או 9 נוסעים. ביקוש מפתיע התגלה בשעות אחר הצהריים והערב, שהיו אמורות להיות שעות שפל. במקרים רבים מוצאים את עצמם נהגים עם 5 או 6 נוסעים לקראת 22:00. אז נפסקת קבלת ההזמנות לנסיעות חדשות וכלי הרכב מפזרים את מי שעלה.

על הפרק תהיה הרחבת השירות לשעות מאוחרות יותר, במקביל להרחבת השירות לדרום תל־אביב, יפו, לכל רמת־גן וגבעתיים.

ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל, יבואנית מרצדס וממשקיעי האוטו־טק הבולטים בארץ: "שירות VIA הוא שירות תחבורה ציבורית ראשון בקווים גמישים, עם פוטנציאל יפה. זה עתיד התחבורה הציבורית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות