אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איקאה מהמרת על הסחר המקוון, תשיק אפליקציה ייעודית לקניית רהיטים צילום: designweek

איקאה מהמרת על הסחר המקוון, תשיק אפליקציה ייעודית לקניית רהיטים

ענקית הריהוט תשיק את היישום החדש בצרפת והולנד, ועד סוף השנה תגיע גם לארה"ב, סין וגרמניה; הוא יאפשר לקנות מוצרים ולבדוק את התאמתם לחדר באמצעות מציאות מוגברת ואז להזמין הביתה בקליק

28.05.2019, 12:13 | רפאל קאהאן
ענקית הריהוט איקאה תשיק אפליקציה שתאפשר לרכוש את המוצרים באופן ישיר; בראיון שפורסם בסוכנות רויטרס אתמול (ב'), אמרה ברברה מרטין קופולה, סמנכ''לית הדיגיטל של החברה: "האפליקציה תשלב את חוויית הקניות באונליין ובחנות".

קראו עוד בכלכליסט

האפליקציה תושק בשלב ראשון בצרפת והולנד ועד סוף השנה תגיע לשמונת השווקים העיקריים של החברה, ביניהם ארה"ב, סין וגרמניה. האפליקציה תשלב כלים מקוונים שהחברה כבר השיקה בעבר כמו תכונת הסימולציה שמאפשרת להתרשם דרך מציאות מוגברת מהתאמת ריהוט כלשהו למיקום בבית.

סניף איקאה, צילום: זהר שחר סניף איקאה | צילום: זהר שחר סניף איקאה, צילום: זהר שחר

האפליקציה גם תאפשר לבחור מוצרים על ידי סינון דרך גדלים, סגנונות ואפילו שלבים בחיים. כל המוצרים יהיו זמינים לרכישה וניתן יהיה לקבל אותם במשלוח או באיסוף עצמי. המהלך מהווה שינוי מהותי באסטרטגיה של הקבוצה שמעולם לא ניסתה לפתח את תחום המסחר המקוון בצורה משמעותית.

כל חוויית הרכישה של איקאה התמקדה בעבר בהגעה לחנויות הענק שמוקמו כמעט תמיד בפרברים או באזורי תעשייה ומסחר מחוץ לעיר; כניסה לחנות כיוונה את הלקוח למסלול מותווה מראש שכולל מעבר דרך כמעט כל המחלקות עד להגעה לקופה. מעבר לשימוש באפליקציה מהווה שינוי דרמטי מפני שהוא מאפשר ללקוח להתמקד במוצר בודד - משהו שלא היה חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה.

שינוי שיווקי נרחב

המהלך של איקאה הוא חלק משינוי גישה גלובלי; החברה מעוניינת להגדיל את הזמינות שלה לצעירים הגרים במרכזי הערים - קהל לקוחות שלרוב אינו בעל רכב פרטי ונוהג לבצע לא מעט מקניותיו אונליין. היא כבר החלה בפתיחה של חנויות קטנות יחסית במרכזי ערים כגון שטוקהולם ופריז, הקמה של חנויות פופ-אפ בנמלי התעופה של אמסטרדם וסטוקהולם, כמו גם פתיחה של חנויות מתמחות כמו חנות עם שירות עיצוב פנים בלונדון או אחת הממוקדת בריהוט לסלון במדריד.

בינתיים מדובר בפיילוטים שיאפשרו לחברה להבין מה יכול לעניין את הלקוחות. בשנתיים האחרונות איקאה עומדת בפני תחרות הולכת וגוברת מצד סטארט-אפים וחברות קמעונאות כאחד. כך למשל אתר made.com הבריטי שמתמחה במכירת ריהוט אונליין פתח לאחרונה שמונה חנויות לתצוגת הסחורה שלו והשיק שירות עיצוב מבוסס בינה מלאכותית שזמין ללקוחות תמורת תוספת תשלום. שחקנים נוספים הם ענקית המטבחים והריהוט האמריקאית Williams-Sonoma שרכשה לפני שנתיים חברת דימות בתלת ממד או הסטארט-אפ Modsy שמפתח טכנולוגיה שמאפשרת לקבל הדמיית 3D ב-360 מעלות של החדרים ולמקם בהם פריטי ריהוט שונים.

תגיות