אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוסק עמינח על המערכת הבנקאית: "הדיגיטל זו רק עטיפה למערכות ליבה מיושנות" צילום: DLD

רוסק עמינח על המערכת הבנקאית: "הדיגיטל זו רק עטיפה למערכות ליבה מיושנות"

מנכ"לית לאומי אמרה בהרצאה באוניבריסטת Insead בצרפת "הבנקים חייבים להקים הכל מהתחלה, כי מערכות הקיימות לא יעמדו בקצב השינוי הטכנולוגי. חברות שלא יעשו את השינוי הנדרש ולא יתאימו עצמן למציאות החדשה – לא ישרדו"

02.06.2019, 11:38 | רחלי בינדמן

"הבנקים השיקו אפליקציות בנקאיות חדשניות אבל זו רק 'עטיפה דיגיטלית' שמכסה על מערכות ליבה מיושנות", כך אמרה רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, בהרצאה באוניברסיטת Insead בצרפת.

קראו עוד בכלכליסט

ברצאה בפני תלמידי ביה"ס למנהל עסקים, אמר מנכ"לית לאומי כי "אם רוצים להביא לשינוי אמיתי ולהתמודד עם הטכנולוגיה המתקדמת, חייבים להקים הכל מהתחלה, שכן המערכות הוותיקות של הבנקים לא יעמדו בקצב השינוי".

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, צילום: רון קדמי רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי | צילום: רון קדמי רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, צילום: רון קדמי

רוסק עמינח מנתה את הגורמים המרכזיים שיצרו את השיבוב בעולם הבנקאות המסורתית: "הרגולטורים - שאחרי המשבר הגלובאלי של 2008 הבינו שבמקום להגן על הבנקים הגדולים ('Too big to fail'), יש לאפשר תחרות מצד שחקני פינטק חדשים; המעבר ההדרגתי מבנקאות מסורתית, מבוססת סניפים, לבנקאות בערוצים הדיגיטליים, לאור השינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות; המהפיכה הטכנולוגית, שמאפשרת כיום חיסכון אדיר בעלויות תשתית הודות לטכנולוגיות חדשות דוגמת טכנולוגיית הענן; ולבסוף, אמון הלקוחות בבנקים המסורתיים, אשר נשחק משמעותית מאז המשבר של 2008".

מנכ"לית לאומי ציינה כי סקר שנערך לאחרונה מעלה כי בני דור ה-Y כיום מעדיפים לנהל את הפעילות הפיננסית שלהם באמצעות ענקי טכנולוגיה כמו גוגל ואמזון, מאשר עם הבנק שלהם.

"חברות שלא יעשו את השינוי הנדרש ולא יתאימו עצמן למציאות החדשה – לא ישרדו", הוסיפה רוסק עמינח. "כל אלה הובילו את בנק לאומי לבצע מהלך דרמטי של 'שיבוש עצמי' (Self-disruption), במסגרתו החליטו להקים את הבנק הדיגיטלי Pepper".

תגיות

84 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

84.
לאומי הוא הבנק הגרוע ביותר מכל הבחינות
לאומי הוא הבנק הגרוע ביותר מכל הבחינות. לא ניתן להשיג פקיד בבסניף הבנק בטלפון. בהגעה לסניף זמן ההמתנה לפקיד כאורך הגלות. מענה טלפוני ניתן תמיד ,אבל הוא יעיל כמו משרד לקבלת הודעות טלפוניות. הבנק הזה גדל להיות מפלצת שקורסת לתוך עצמה לברוח ממנה ומהר.
יעקב אשדוד  |  14.06.19
83.
בנקים מסחריים זה גזל עמלות
בנקים מסחריים רק שודדים בעמלות ומוצאים על מה לחלוב את הכסף, אני כלקוח שהוא ביתרת זכות מנהל את החשבון שלי בבנק הדואר, תעריפון עמלות פשוט שמורכב מ3 עמודים בקושי, אין דמי ניהול, אין עמלת שורה, אין דבר כזה עמלת פקיד או עמלת ישיר וממש לא עושים הבחנה בין אם השתמשת במכונה או חלילה הערת את מנוחת הפקיד בבנק. הכל שקוף ופשוט, יש אפשרות להוראות קבע, כרטיס חיוב מיידי, 700 סניפים שמשרתים את הלקוחות שזה אין בכל הבנקים גם יחד. בניגוד לבנקים המסחריים בדואר גם כשאני רוצה למשוך את הכסף שלי תמיד יש לי קופה ולא סגרו לי את הסניף או את הקופה כי רצו לחסוך כסף על חשבון הלקוח ולתת עוד קצת כסף ודיבידנדים למנכל"ים ולטייקונים, בנק חברתי אמיתי שמשרת באמת את הציבור בתעריפון ידידותי.
החיפאי  |  09.06.19
82.
עם כל הכבוד לטכנולוגיה ...
ולגברת רוסק, הבנקים תמיד יהיו נכון, אולי יצטמצמו, אולי מספר הסניפים יקטן אבל בניגוד לענף המסחר (שבו רשתות ענק קורסות), הבנקים תמיד יהיו. שום אפליקציה/תוכנת מחשב או בנק דיגיטלי כמו פפר, לא יכולים להוות תחליף לפקיד/מנהל בנק שיכול להפעיל שיקול דעת. וזה עוד לפני שדיברנו על שיטת דירוג האשראי החדשה שאוטוטו תפגע בכל מי שנחשב מעמד ביניים ומטה...
צ׳ומפי  |  09.06.19
לכל התגובות