אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוסף שבועי 6.6.19 רון רוטר, צילום: יונתן בלום צילום: יונתן בלום

מוסף כלכליסט

בגדי המלך החדש

מהילדות במחסני הבגדים, דרך השנים בהארוורד ועד המינוי לשושבין המיזוג עם הודיס: רון רוטר יועד מגיל צעיר לרשת את אימפריית קסטרו. השבוע הוא התקדם צעד נוסף במסלול כשמונה למשנה למנכ"ל, מי שאמור לחלץ את החברה מהמשבר החמור בתולדותיה ולהחזיר אותה לימי הזוהר. פרופיל

08.06.2019, 17:44 | דיאנה בחור ניר
"

הילדים שלנו נדרשים לעבוד בעסק בחופשות", סיפרה לפני כעשור אתי רוטר, המנכ"לית המשותפת של חברת האופנה קסטרו, בראיון ל"מוסף כלכליסט". "החיים נעשים יותר נוחים וחשוב לי שהם יתחברו לעבודה ויבינו את הערך והקושי. כשהבן האמצעי שלי אמר שהוא לא רוצה לעבוד בבגדים, אמרתי לו: 'אין בעיה, אבל תמצא מקום עבודה אחר'".

להאזנה לכתבה, הוקלט על ידי הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה

השבוע בישרה קסטרו כי רון רוטר, אותו הבן שלא שלא רצה לעבוד בבגדים, יקודם לעמדת המשנה למנכ"ל החברה. בכך סימנה אותו כיורש המיועד של האימפריה המשפחתית שהחלה כחנות בגדים ברחוב אלנבי בתל אביב שהקימו הוריה של אתי, לינה ואהרון קסטרו. המהלך מגיע בתקופת מבחן קשה לחברה, ימים ספורים לאחר פרסום התוצאות הגרועות של הרבעון הראשון ל־2019, שנובעות מצלילה במכירות והוצאות כבדות על רכישות אסטרטגיות. בשנה החולפת נחתך שווי מניית קסטרו ב־40%.

רון רוטר עם אשתו עדי ואביו גבי. "רון גדל בצלמו ובדמותו של גבי, אבל הוא לא חם כמוהו", צילום: ענת מוסברג רון רוטר עם אשתו עדי ואביו גבי. "רון גדל בצלמו ובדמותו של גבי, אבל הוא לא חם כמוהו" | צילום: ענת מוסברג רון רוטר עם אשתו עדי ואביו גבי. "רון גדל בצלמו ובדמותו של גבי, אבל הוא לא חם כמוהו", צילום: ענת מוסברג

הבחירה ברון לרשת את האימפריה אינה טריוויאלית. לבני הזוג אתי וגבי רוטר יש שלושה ילדים: יזם הנדל"ן אריאל (38), רון (34) ואור (25), סטודנט לחשבונאות וכלכלה במרכז הבינתחומי. מי שתמיד כיכב בחדשות ובמדורי הרכילות היה אריאל, שהשקיע את ההון המשפחתי בשותפות עם עמיר בירם בקרן JTLV, שמתמחה בנדל"ן מסחרי וגייסה לאחרונה 650 מיליון שקל. במקביל הוא התפרסם כבליין חובב דוגמניות, שיצא בין היתר עם בר רפאלי וליאל דניר, עד שב־2010 נישא לשחקנית רותם סלע, כיום הפרזנטורית של קסטרו. "האח המוצלח שלי", קורא לו רון.

רון תמיד היה האח השקט והמופנם. "צעיר זקן", מגדירה אותו מנהלת בתחום האופנה שעובדת מולו, "אולי בגלל כובד האחריות שקיבל בגיל צעיר". כבר בגיל 10 הוא נשלח לעבוד במחסנים של קסטרו בחופשות, ובכיתה ז' שודרג לסיוע במכירות בחנות בדיזינגוף סנטר. "הוא לא היה בשל לזה", אומר חבר ותיק שלו. "הוא היה ילד ביישן שנשלח למכור בגדים לנשים בגיל של אמא שלו. זה לא היה בשבילו".

רון מתגורר כיום במרכז תל אביב עם אשתו עדי, אדריכלית בהכשרתה, ושני ילדיהם הקטנים. את דרכו המקצועית החל כקצין שלישות בצה"ל, משם המשיך לתואר ראשון בכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת תל אביב שאותו סיים בהצטיינות ב־2010. לאחר הלימודים עבד שנתיים וחצי כאנליסט פיננסי בענקית מוצרי הצריכה פרוקטור אנד גמבל ישראל, וב־2013 התברג לראשונה בקסטרו כאנליסט פיתוח עסקי, תפקיד שאותו מילא כשנה עד שהחליט לנסוע ללימודי תואר שני במנהל עסקים בהארוורד.

"רון עבר בהארוורד תהליך כלשהו עם עצמו. הוא נסע לשם ביישן ושקט, וכשחזר פתאום הרגשת שהוא רוצה לקבל אחריות. כאילו במכה אחת הוא הבין שהוא הבן של גבי ואתי, ושקסטרו זה פרויקט חיים גם עבורו. היום כבר רואים שהוא אוהב את זה"

ב־2016 חזר רוטר מהארוורד - טיפוס שונה משנסע, מעיד עליו מקורבו. "הוא יכול היה להישאר באמריקה ולקבל אחלה תפקיד, אבל כנראה שההורים באמת רצו מאוד שהוא יחזור. הוא עבר שם תהליך כלשהו עם עצמו. הוא נסע לשם ביישן ושקט, וכשחזר פתאום הרגשת שהוא רוצה לקבל אחריות, הובלה, שהוא סגור על עצמו יותר מבסיבוב הראשון, ושהוא עכשיו חלק מקסטרו. כאילו במכה אחת הוא הבין שהוא הבן של גבי ואתי ושהוא צריך להיכנס לעולם שלהם. שקסטרו זה פרויקט חיים גם עבורו. היום כבר רואים שהוא אוהב את זה. הוא עושה רושם של יבשוש, אבל כשהוא נפתח ומדבר, רואים כמה הוא נלהב".

גבי ואתי רוטר ייעדו את רון לתפקיד מנהל פיתוח עסקי, אך באוגוסט 2016, כשסמנכ"לית הכספים רון מי־טל וינפלד החליטה לעזוב את החברה אחרי יותר מ־20 שנה בעיצומה של עסקת המיזוג עם Hoodies (עוד על כך בהמשך), הם החליטו להחליף אותה ברון - הקפצה זריזה של יותר משתי דרגות לעומת תפקידו הקודם בחברה, שהגיעה עם שכר של 40 אלף שקל בחודש ברוטו. "הייתי חייב למנות מיידית סמנכ"ל כספים שהוא איש אמון", אמר אז גבי בראיון ל"ידיעות אחרונות". "למישהו זר היה לוקח שנה ללמוד את העסק. התמזל מזלנו שרון מכיר מילדות את עסקי המשפחה וגדל בקסטרו".

"הרכישה של הודיס עלתה על הפרק כבר ב־2013, אך לא התממשה, ולא בגלל שגבי לא רצה", אומר מקורב לחברה. "ולכן כשהאופציה הזאת עלתה מחדש ב־2016 רון אמר לגבי = 'אם תיתן לי להוביל את העסקה, אחזור מארצות הברית'. וכשהוא קיבל אור ירוק, הוא ידע שהוא חוזר. ההפתעה היתה שבמקביל רון מי־טל הודיעה שהיא עוזבת, כך שנוצר ואקום, והכניסה של רון במקומה היתה טבעית".

"אריאל ורון התמודדו כל חייהם עם הסטיגמה שכל מה שהגיע להם קרה כי הם הבנים־של", אומר מקורב למשפחה. "ולכן בוער בהם הרצון להוכיח, גם לעצמם וגם כלפי חוץ. כשרון מונה לסמנכ"ל היו כל מיני לחשושים, חששו שיעשה מניפולציות בכספים וינפח לגבי את הבונוס. הוא ממש נעלב מזה".

"רון גדל בצלמו ובדמותו של גבי, אבל הוא לא חם כמוהו", אומר מקורב לחברה. "יש בו איזה קרירות ויובש למראית עין. מעולם לא ראיתי אותו יוצא מהכלים או משתולל. הוא אדם נעים. פה ושם הוא יכול להתרגז, אבל סך הכל הוא אדם בשליטה". גורם נוסף בענף מתאר אותו כ"פזיז. אם הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה במשא ומתן, הוא ממהר לעשות סיבוב פרסה ולהגיד ביי".

קסטרו צוללת, פוקס נוסקת

העשור החולף עמד בסימן מהפכות עומק בענף האופנה בכל העולם, ובישראל בפרט. הרכישות באינטרנט, שלפני עשור היו בעיקר עניין לאמיצים, נהפכו להרגל שבשגרה; אתרי אופנה מוזלים שעושים משלוחים עולמיים בחינם החלו לנגוס נתח משמעותי בעוגה המקומית; הקניונים הולכים ומתרוקנים, ובהדרגה נסגרים יותר ויותר מהם; ורפורמת "שמיים פתוחים" הביאה לריבוי טיסות לואו־קוסט למזרח אירופה ולעלייתן של גיחות שופינג. כל אלו, יחד עם כניסתה הצפויה של אמזון לישראל, פגעו קשות בקמעונאים המקומיים, וביתר שאת בקסטרו, שמאז 2010 מנסה להתאים את עצמה לעולם החדש.

הצעד הראשון היה ב־2011 כשהחליטה לסגור את כל פעילותה בחו"ל, שהתפרשה מגרמניה ושווייץ במערב ועד תאילנד במזרח. הצעד השני היה להשלים את התחומים החסרים לה, ולכן ב־2013 היא השיקה את מותג הילדים "קסטרו קידס", וב־2014 הקימה את חנות האונליין של המותג.

אבל כל זה לא היה מספיק בשביל להבטיח צמיחה ראויה. קסטרו היתה חייבת לגדול ומהר, ולכן המהלך האסטרטגי הבא היה לצאת למסע רכישות, שנעשה בשלבים: ב־2016 רכשה החברה 26.4% מקבוצת הודיס, שכללה פרט לרשת הבייסיק הודיס, גם את רשתות אביזרי האופנה טופ טן ואקססורייז, מותג המשקפיים קרולינה למקה ומותג האופנה המוזל אורבניקה. הרכישה נעשתה בתמורה ל־75 מיליון שקל במזומן, והקצאת מניות קסטרו בשווי של 31 מיליון שקל. בתחילת 2017 קסטרו רכשה עוד 50% מאורבניקה בתמורה ל־90 מיליון שקל במזומן, ובקיץ 2018 הושלמה הרכישה של 100% מקבוצת הודיס תמורת 300 מיליון שקל נוספים בהקצאת מניות לבעלי הודיס, יוסי גביזון ושותפיו.

מסע הרכישות נמשך במרוצת 2018 עם קבלת הזכיון לפתיחת חנויות מותג הקוסמטיקה האיטלקי קיקו מילאנו בתמורה ל־2 מיליון יורו (כ־8 מיליון שקל) ועם רכישת 80% מאתר הסחר אונליין לאדילה תמורת כ־3 מליון שקל.

גביזון (מימין) והרוטרים בחתימת עסקת הודיס, אוגוסט 2016. "יוסי מקפיד לתת את ההרגשה שגבי הוא הלידר" גביזון (מימין) והרוטרים בחתימת עסקת הודיס, אוגוסט 2016. "יוסי מקפיד לתת את ההרגשה שגבי הוא הלידר" גביזון (מימין) והרוטרים בחתימת עסקת הודיס, אוגוסט 2016. "יוסי מקפיד לתת את ההרגשה שגבי הוא הלידר"

"זאת הזדמנות גדולה לצמוח תוך שמירה על רווחיות גדולה", אמר גבי רוטר עם השלמת המיזוג עם הודיס בשנה שעברה, שהקפיץ את מספר נקודות המכירה של הקבוצה מ־150 חנויות ברחבי הארץ ל־455 — גודל שאמור לשרת, בין היתר, את כח המיקוח שלה על השכירות בקניונים. "כל החברות שנרכשו לא מתחרות בקסטרו, אלא משלימות אותה והוכיחו יכולת נהדרת לפרוץ ולצמוח בשוק תחרותי", הסביר.

אך למרות כל המהלכים האסטרטגיים, השוק מתקשה להביע אמון בקסטרו — בשנה האחרונה מנייתה צללה בחדות ב־40%, בזמן שזו של מתחרתה הוותיקה פוקס דווקא התחזקה ב־36%. "לטעון שהמצב של קסטרו נובע ממשבר בענף זה פשוט לא נכון", אומר בכיר בענף האופנה. "תסתכלו על פוקס. זה לא כח עליון, זה ניהול".

בענף מסבירים שבניגוד לקסטרו השמרנית, שהתבססה במשך שנים ארוכות על מותג אחד, הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של פוקס, הבין כבר לפני כעשור שכדי להתחרות במותגים הבינלאומיים שנכנסים לארץ, אי אפשר להסתפק במותג אחד ישראלי. אז הוא התחיל לייבא מותגים בכמויות, ובהם אמריקן איגל, צ'ילדרנ'ס פלייס, מנגו ואורבן אאוטפיטרס. במקביל הוא רכש קנה מותגי בוטיק מקומיים כמו יאנגה וסקאס, נכנס לתחום כלי הבית עם פוקס הום, לקומסטיקה עם ללין ולספורט עם נייקי ופוט לוקר.

כך שבעוד המותג קסטרו דעך, פוקס הפכה לקבוצה מאוד גדולה. רק בשלוש השנים האחרונות הגיעו בחברה למסקנה שחייבים לצאת ממשבצת האופנה המסורתית, להתרחב לעוד מותגים, עוד תחומים ועוד קהלים. והיות שההצתה המאוחרת הזאת טרם היתרגמה לביצועים, הפערים בין פוקס לקסטרו רק הלכו והעמיקו.

"רון מביא חיים למותג"

לתוך הקלחת הרותחת הזו הוצנח רון רוטר - תחילה כשמונה לסמנכ"ל הכספים של קסטרו באוגוסט 2016 רגע לפני עסקת הודיס, ובהמשך השבוע, כשהוחלט לקדם אותו לעמדת המשנה למנכ"ל, כדי לסייע לחברה לצאת מההפסדים שאליהם נקלעה.

"גבי התחבר ליוסי כי הוא ההפוך שלו", אומר בכיר בענף הקניונים. "יוסי פרחח מדימונה, וכשהוא נתקל בקשיים, הוא הופך את השולחן. בקסטרו ההתנהלות בחיים לא היתה כזאת. זה פער תרבויות מטורף. ועושה רושם שרון הולך יד ביד עם הדרך של יוסי"

"עולם האופנה משתנה, וקסטרו צריכה להתאים את עצמה לחדשנות", אומר אחד מבעלי הקניונים. "הבן הבכור של הרוטרים הלך באופן טבעי לנדל"ן, ורון סומן כמי שיוביל את קסטרו בגלל האוריינטציה שלו לכספים. הבעיה שהוא נכנס לתפקיד בתפר של המיזוג עם הודיס, בעיצומו של מצב לא פשוט בענף. הוא בחור חכם, לא טמבל, אבל יש לו משימה ענקית על הראש בעיתוי לא שגרתי".

"הוא לא סמנכ"ל כספים סטנדרטי, אלא גם אחראי פיתוח עסקי", מסביר גורם בחברה. "זו רמה הרבה יותר גבוה של מעורבות, וברור שזה קשור לכך שהוא סומן כיורש. גבי תמיד אמר: 'בסוף צריך להעביר את המושכות מתישהו. להכשיר את הדור הבא. זאת חברה משפחתית, וצריך להיות לה המשך'. אני לא יודע כמה מהר הוא ישחרר את המנכ"לות ולאן יוליך את כל האנרגיות שלו. אבל זה עסק קשה ותובעני, וגבי כבר בן 62, ארבעים שנה בעסק מבוקר עד לילה עם כל המתחים, הלחצים, הנסיעות והמשברים. זה לא שפוי להמשיך ולהחזיק את כל זה באותו ווליום. חוץ מזה גם השוק רוצה לראות שינוי".

אנליסטים של בתי ההשקעות שעובדים מולו מפרגנים למקצועיות שלו. "רון מביא רוח צעירה לחברה", אומר אחד מהם. "רואים שהוא מנסה לעקוב אחרי טרנדים ולקדם מכירות און ליין. הוא צעיר, שונה מאבא שלו, ומביא רוח של שינוי ועשייה. זה חיוני למותג שחסרים לו עוררות וחיים. רק חסר לו עדיין הניסיון שמגיע עם הזמן בעמידה מול השוק, אבל הוא רואים שיש תוכניות קדימה ושהוא בקיא במספרים ובכל המהלכים שהם עושים".

אנליסט אחר מעיד עליו כי "אין לו הבעיה הנפוצה של שתן שעולה לראש. הוא מודע לחשדנות כלפיו כבן־של, והוא עובד קשה, לא יושב בתפקיד כמו אפנדי".

אבל בענף יש מי שסבורים שזה לא מספיק כדי לאחוז בהגה של הקבוצה בגודלה הנוכחי ועם האתגרים שהענף מעמיד לעסק: "להצליח בעסק כזה זה עניין של המון שכל והמון ניסיון. איזה ניסיון יש לו? כבר כשמינו אותו לסמנכ"ל כספים הורמו גבות", אומר גורם בענף האופנה. "מלימודים בהרווארד וארבע שנות עבודה בחברה כזאת או כזאת ועד לסמנכ"לות — המרחק גדול. עם כל הכבוד זאת קפיצה מהירה מדי וגדולה מדי. איפה האבולוציה? איפה תפקידי שטח בדרך? יש רמטכ"ל שלא היה מג"ד? לפני שנתיים היה ברור שרון מיועד למנכ"לות, אבל לנוכח התוצאות הגרועות של קסטרו בתקופתו זה לא צריך להיות ברור. מוטיבציית יתר לא מספיקה".

ין ויאנג, גרסת קסטרו

אי אפשר לדבר על התנהלות קבוצת קסטרו בלי לדבר על השילוב של הצמד רון רוטר ויוסי גביזון, בעלי הודיס שמוזג לתוך הקבוצה, ובמידה רבה מוביל אותה כיום. בענף מספרים שמאז המיזוג, גבי לקח צעד אחורה בניהול כדי לתת לרון ולגביזון להוביל. יחד הם מנהלים משא ומתן עם בעלי קניונים, ולפי חלק מהעדויות בענף — באגרסיביות הולכת וגוברת, שמחייבת את גבי לחזור בעצמו כדי "לתקן" ולפתור בעיות. אלה טענות שנשמעות ביתר שאת מכיוון קניוני עופר של מליסרון.

"צריך המון ניסיון כדי להצליח בעסק. ואיזה ניסיון יש לרון?", אומר גורם בענף האופנה. "הוא קפץ מהר מדי לסמנכ"לות. איפה תפקידי שטח בדרך? ולנוכח התוצאות הגרועות של קסטרו בתקופתו, הקידום למנכ"ל לא צריך להיות ברור. מוטיבציית יתר לא מספיקה"

"אני הובלתי את הרכישה של הודיס, אבל מי שזיהה את הפוטנציאל ביוסי הוא אבא שלי", סיפר בעבר רון. "שעה אחת בלבד מהרגע שפגש את גביזון, אבא החליט שהוא רוצה אותו כשותף... הוא לא היה צריך עוד שותף שיהיה העתק שלו, אלא מישהו שמשלים אותנו".

"גבי התחבר ליוסי כי הוא ההפוך שלו", אומר בכיר בענף הקניונים. "יוסי התחיל מאפס בדימונה, הוא חצוף ופרחח. ומי זה גבי? הילד הפולני שהתחתן עם העסק המשפחתי לפני 40 שנה. הוא מנהל הכל בנועם, בצורה מכובדת. הגון, אבל לא פראייר. ואז בא אליו יוסי מדימונה ואומר לו: 'תקשיב, בגלל שאתה פולני, יורם שלא יודע לצעוק, דופקים אותך. אז דבר ראשון בשביל שהעסק יצליח, זוז מהפרונט, תן לי לנהל את המשא ומתן של הקבוצה בקניונים'. הבעיה היא שכשיוסי נתקל בקשיים הוא הופך את השולחן. כל הקבוצה של גביזון אימפולסיבית, רוצים להרוויח כסף מיד, אחרת הם יוצאים, ולא משנה מה סוכם. בקסטרו ההתנהלות לא היתה כזאת. לא היו הורדות ידיים עם הקניונים. זה פער תרבויות מטורף. ועושה רושם שרון הולך יד ביד עם הדרך של יוסי".

בענף הקניונים מתקשים לעכל את השינוי בטון בעקבות בעל הבית החדש. "יוסי מגיע במכנסיים קצרים וגופיה, כולו מזיע ומקלל בלי הפסקה", אומר גורם בענף. "'לך תזדיין' זה ה'בוקר טוב' שלו. אז גבי צריך לבוא לתקן, כי יש פיצוצים שמגיעים למבוי סתום. עם גבי הכל היה מתנהל בהבנה, לא בכוחניות. זה גרם לך לרצות ללכת לקראתו. אולי זו טקטיקה של שוטר טוב ורע שחיברה ביניהם - עו"ד משוק ההון ובסטיונר משוק הכרמל. יוסי חכם, מבריק אפילו, אבל כוחני. ויש לו בקשות הזויות, לא רציונליות, וברור שהן מגיעות ממקום של לחץ. יש פניקה סביב כל החנויות הלא רווחיות. אבל אי אפשר לעבוד ככה בשיטתיות עם הקניונים".

מנגד מקורב לקסטרו אומר: "החבר'ה מקסטרו ממלכתיים ומדברים יפה, אבל הם לא פראיירים. הם זיהו שיש פה מישהו שמביא פן אחר מבחינת התנהלות, מה שנקרא 'חוויה משלימה'. הוא פחות רשמי, אומר מה שהוא חושב ואנשים מוכנים לקבל את זה ממנו. יש לו לגיטימציה להיות כזה. הוא נראה חפיפניק וקליל, סוג־של הראל ויזל בגרסת חתול רחוב. בהחלט לא הלוק הסטנדרטי, אבל הוא הוכיח הצלחה. והרוטרים חושבים לעצמם: 'וואללה, זה בן אדם שמצליח להפתיע לטובה'. כשאתה רואה את התוצאות שלו, אתה מבין שיזם לא צריך להיראות בשטנץ מסוים. הוא יכול לבוא לא מכופתר ולעשות עבודה פצצה. יש גם הרבה רגעי צחוק איתו. כשמישהו אחר מקלל אותך, אתה מקלל חזרה, אבל כשהוא מקלל אותך, אתה מחייך".

מקורב לקסטרו מסביר שהאגרסיביות הכרחית בהתנהלות מול קבוצות הקניונים הריכוזיות: "בשוק הישראלי יש שתי קבוצות קניונים גדולות, עזריאלי ועופר, שחולשות על מרבית השוק, והריכוזיות הזאת מתגלגלת לצרכן. חברות האופנה רושמות הפסדים אחרי הפסדים, בזמן שהקניונים נהנים מעלייה מתמשכת ברווחים. אז בטח שהמשא והמתן נהיה יותר אגרסיבי. המשוואה השתנתה. במקומות ששכר הדירה הוגן, כמו ביג, עזריאלי וגזית - המשא ומתן נעים. מה מצפים במליסרון? שהצד המוכה ימשיך להיות נחמד? הפרייארים מתחילים למות".

"הרוטרים אוהבים לספר שכשגבי נכנס לעסק המשפחתי, אהרון (אביה של אתי) שלח אותו לקנות כפתורים", מספר מקורב למשפחה. "גבי רצה להרשים את חמיו, אז הוא הצליח להוריד את המחיר ב־30%, אבל אהרון ממש התעצבן. אמר לו: 'עשית טעות. הוא לא ירוויח ולא ימכור לך שוב. מה השגת בזה? זאת לא הדרך לעשות עסקים. אני רוצה שכל מי שעובד עם קסטרו ירוויח'. אבל כיום במשא ומתן עם מליסרון מוכרי הכפתורים הם קסטרו. יוסי ורון רוצים נלחמים כדי להגיע לנקודת איזון, וזה מוציא מהם אגרסיות".

חושש לפגוע בעסק של סבא

האם שנת 2019 תהיה הגרועה בתולדות קסטרו? הרבעון הראשון אותת רעות, והחברה סיימה אותו בהפסד של 48 מליון שקל, לעומת הפסד של כ־1.6 מיליון שקל ברבעון ראשון אשתקד. פרט להשקעות הכבדות, גם הכנסות החברה צנחו בתקופה הזאת ב־14%.

"אסור לבזבז משבר טוב", הוא משפט שאוהבים לומר במשפחת רוטר, מתוך אמונה שצריך לנצל זמנים קשים לשינויים גדולים. השנים האחרונות עמדו בסימן שינויים כאלה: רכישת הודיס הרחיבה את הפורטפוליו של קסטרו, הסטודיו לעיצוב שהובל בידי אתי רוטר עבר לידי המעצבת גפן רוזן, מור פסו־אבלגון מונתה לסמנכ"לית השיווק אחרי שנים ארוכות שהתפקיד לא אויש והיה בידיו של גבי, הוקמה חטיבת דיגיטל, ובוצעה שורה של רענונים בחנויות ובמטה. עכשיו רק מחכים לפירות.

"כשאתה עושה שינוי, לפני שנהיה יותר טוב, נהיה יותר רע", אומר גורם בחברה. "השינוים בוצעו, השוק מנקה את עצמו ושחקנים נופלים. 2019 תהיה לא קלה, אבל יראו את התוצאות כשהסייקל שעובר על הענף ישתנה".

אחת הסיבות לאופטימיות, מאמין רון רוטר, נמצאת מעבר לים. "קרולינה למקה היא הסנונית הראשונה שלנו ביציאה חזרה לחו"ל", אמר בספטמבר. "ואם נראה שאנחנו יכולים לעשות את זה, אין סיבה שלא נוציא מותגים אחרים לחו"ל".

אריאל רוטר ואשתו רותם סלע. רון קורא לו "האח המוצלח", צילום: דנה קופל אריאל רוטר ואשתו רותם סלע. רון קורא לו "האח המוצלח" | צילום: דנה קופל אריאל רוטר ואשתו רותם סלע. רון קורא לו "האח המוצלח", צילום: דנה קופל

בניגוד לסיבוב הקודם שלה בחו"ל, הוא הבהיר כי "הפעם קסטרו עושה את המהלך בזהירות יתרה, ובעיקר באמצעות האונליין... הפעילות בחו"ל ייצרה לנו אז 10% מהמחזור שלנו, שזה לא מבוטל. מנגד, העלות של פתיחת חנויות והקמת מרכזים לוגיסטיים היתה מאוד גבוהה. היום האונליין מאפשר לי לעשות את אותה חדירה בלי להשקיע את כל הכסף הזה, לפני שאני יודע אם יש הצדקה כלכלית לכך. ההרפתקה שהיתה לנו בגרמניה, אף שהסתיימה מוקדם, התוותה את הדרך הנכונה. עכשיו אנחנו עושים את זה שונה לגמרי".

מקורב למשפחה מוסיף כי "תקופת המשבר רק חושפת את חוזק השותפות עם יוסי. הוא אדם נטול אגו, לא רוצה להיות בפרונט, זה לא מעניין אותו. אבל מאחורי הקלעים הוא דמות משמעותית. כל מהלכי המינוי הגדולים בקסטרו קיבלו את האישור שלו".

"יוסי נוהג בגבי ואתי עם המון כבוד, ומתנהל מול רון בכבוד וסחבקיות", אומר גורם בחברה. "הוא מקפיד לתת את ההרגשה שגבי הוא הלידר. ראשון בין שווים. אתה מרגיש את הכבוד שהוא רוכש לו אפילו בשפה שהוא משתמש בה, שהיא תמיד יותר עדינה לידו".

"עד כמה שיוסי ורון שונים, היחסים ביניהם הכי פתוחים והכי שקופים", אומר מקורב למשפחה. "רון מודע לחוסר הניסיון היחסי שלו ולכן מרבה להתייעץ עם הבכירים בחברה, ובפרט עם יוסי. ברוב המקרים יוסי יגיד לו 'רוץ', ועדיין רון ימשיך לשאול אותו. אין וטו או חד צדדיות ביחסים. פשוט רמת אמון גבוהה. יוסי היה יכול למנות שלושה דירקטורים מטעמו בחברה, והוא לא מינה אפילו אחד. כולם אמרו לו: 'אתה משוגע. אל תסמוך על אף אחד. ואם תסתכסכו?', אבל הוא סומך במאה אחוז על רון כנציג שלו".

בגדי המלך החדש
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןבגדי המלך החדש

הקשר בין השניים ייבחן כעת בקדנציה של רון כמשנה למנכ"ל. גבי ואתי צפויים להישאר המנכ"לים בשנים הקרובות, אך מינויו של רון ישחרר אותו מפרוצדורות של עיסוק בכספים כדי שיוכל להתמקד בהטמעת המיזוג עם הודיס על תקן החוליה המקשרת בין שתי החברות. "לא פשוט לקבל אימפריה משפחתית במצב כזה ולהחזיר אותה לרווחיות", אומר חבר קרוב של רון, "אבל רון מאמין שיכול להוביל את השינוי הזה. הוא האחרון שרוצה להיות חתום על כשלון העסק שעל שם הסבא שלו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



154 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

154.
אין מידות מעל 42. החמצתם את רוב הנשים הישראליות
כיום רק הבן שלי בן ה8 הוא לקוח של קסטרו קידס ושם הם מצטיינים. הבת בת ה14 עברה לרשתות אחרות כיוון שרוב הבנות בגילה קונות באמריקן איגל, זארה h&m. פספסתם אותה בשל חוסר מגניבות ו"בגדים זוועה". אותי כאמא פספסתם מזמן בשל החרם על מידות 44. ואם משהו מופיע במידה גדולה לכאורה הוא לא מחמיא. תחליטו מה אתם או שתישארו עם המותג לילדים שהוא היחיד שעובד במשפחה שלי.
מיכאלה  |  15.06.19
לכל התגובות