אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה בשכר נהגי חברת מטרופולין צילום: צביקה טישלר

עלייה בשכר נהגי חברת מטרופולין

בעלי ותק של למעלה מ-10 שנים בחברה יעלה ל-46 שקל לשעה - הגבוה ביותר מבין החברות הפרטיות בתחבורה הציבורית. ההסכם החדש ההסכם יחול על כ-1,500 נהגים ועל עוד עשרות עובדי מינהל בחברה

01.07.2019, 15:55 | בילי פרנקל
שכרם של נהגי חברת מטרופולין בעלי ותק של למעלה מ-10 שנים בחברת מטופולין, יעלה לסכום של 46 שקל לשעה - הגבוה ביותר מבין החברות הפרטיות בתחום התחבורה הציבורית. כך נקבע בהסכם העלאת שכר שנחתם היום (ב') בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, לבין מנכ"ל מטרופולין לורנס מועלם.

ההסכם, שתוקפו עד יולי 2023, יחול על כ-1,500 נהגים ועל עוד עשרות עובדי מינהל בחברה, בהם מפקחים, קופאים ואחראי משמרת. כחלק מההסכמות, שייכנסו מיידית לתוקף ויחולו רטרואקטיבית מחודש אפריל, שכרם של כל נהגי החברה בעלי תק של חמש שנים ומעלה, יועלה מ-44 שקל לשעה ל-45 שקל, ונהגים עם 8 שנות ותק ומעלה ישתכרו 45.5 שקל לשעה. כמו כן, בעוד כשנתיים יכנס לתוקפו סעיף נוסף המעלה את שכרם השעתי של עובדים עם ותק הגבוה מעשר שנים - ל-46 שקל.

 , צילום: בן ניקסון צילום: בן ניקסון  , צילום: בן ניקסון

עוד קובע ההסכם, כי במקרה של העלאת שכר ענפית עתידית, יועלה בהתאם גם שכרם של הנהגים במטרופולין. בנוסף נקבע כי נהגים בעלי ותק של עד 4 שנים, יקבלו מדי חודש תוספת שכר מיוחדת בגובה 100 שקל, ונהגים עם ותק של ארבע-חמש שנים יקבלו תוספת בגובה 150 שקל.

עוד על פי ההסכם: שכר המפקחים בוותק של עד שנה יעלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל ובוותק הגבוה משנה ל-37 שקל. שכרם של האחמ"שים יעלה ל-39 שקל לשעה ושכרם של הקופאים בשנתם הראשונה יועלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל, ובוותק הגבוה משנה ל-38 שקל.

בחברות הפרטיות האחרות בענף התחבורה הציבורית, בהן בקווים, אפיקים, נתיב אקספרס וסופרבוס, משתכרים הנהגים עד 43 שקל בשעה. באגד לעומת זאת, נהגים עם ותק יכולים גם להגיע ל-60.5 שקל בשעה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הביעו את קורת רוחם מההסכם. יו"ר ועד הנהגים במטרופולין, אסדי וייאסם ויו"ר ועד המפקחים ועובדי המינהל רפי גיגי, הדגישו כי "ההסכם השני בחברה, שמציב את עובדי החברה בראש דירוג המשתכרים בענף".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לא שווה להיות נהג אוטובוס בשכר כזה קיראו את התגובה
נהג אוטובוס הוא לא רק נהג הוא מתעסק עם המון דברים בזמן הנהיגה כך שרמת הסיכון בנהיגה היא גבוהה מאוד בין אם זה כסף, נוסעים, בטיחות הנוסעים, בטיחות בנהיגה, העלאה והורדה בתחנות, נהיגה של הרבה שעות, עבודה שוחקת מאוד, והם מתרברבים על העלאה של עוד שקל או שתיים שבשביל להגיע למשכורת של 10000 שח את בקושי רואה את האשה והילדים
ד  |  01.01.20
5.
משכורת רעב
לצערי,"העבד המודרני" מנוצל ומשתכר שלא בהתאם להשקעה שלו בעבודה. הכי חשוב להגיע למצב שמקצוע הנהג יוכר כמקצוע. אז נוכל להגיד שמתחיל שינוי. לא להתפתות לשקלים הבודדים שמעלים במשכורת. לפי גובה האחריות והדרישות בעבודה הזאת,לדעתי שמכיר " במעט" את ה" מקצוע"...השכר צריך להיות כ 70₪ ל פ ח ו ת...
ג'קי  |  01.07.19
4.
בתור נהג אוטובוס - חשוב לקרוא
1.התנאים לא טובים- אנחנו כ8.5 שעות במשמרת ביום , מתוך זה נטו נהיגה לפחות 7.5 שעות. קחו בחשבון שרוב המשמרות הם ערב- יוצאים ב3 חוזרים ב11 בלילה- משמרות לא נוחות. 2.השכר נמוך יחסית - הכלל הוא כזה : 8 שעות עבודה ביום/ ערב, כולל שישי או מוצ"ש יתן 8 נטו. 9 שעות יתן 9 נטו וכו'. בגלל גודל האחריות, העבודה הפיזית השוחקת בכבישי ארצנו והיוקרה הנמוכה של המקצוע הזה זה שכר לא משתלם. עבודה אפילו בשכר מינימום באותם שעות ,בעבודה עם הרבה פחות כאב ראש הנטו יהיה מאוד קרוב למה שמרויח נהג אוטובוס.
אלון  |  01.07.19
לכל התגובות