אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נדחתה תביעה של מירי רגב נגד ערוץ 10: תשלם 25 אלף שקל הוצאות משפט צילום: אלכס קולומויסקי

נדחתה תביעה של מירי רגב נגד ערוץ 10: תשלם 25 אלף שקל הוצאות משפט

התביעה הוגשה בעקבות סדרת פרסומים בהם נטען כי הועברו מיליוני שקלים לפרסומאי בכיר ללא מכרז; לשכת השרה: "ברגע שתהיה תגובה הציבור ייחשף אליה"

04.07.2019, 13:00 | אביאור אבו

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (ה') את התביעה שהגישה שרת התרבות והספורט מירי רגב נגד ערוץ 10 (כיום חדשות 13). רגב תבעה כמיליון שקל בתביעת דיבה בגין פרסומים בכתבות נגדה. בית המשפט קבע שתביעתה תידחה ואילץ אותה לשלם לנתבעים 25 אלף שקל הוצאות משפט.

קראו עוד בכלכליסט

התביעה הוגשה נגד פרסומים של חדשות 10 מאוגוסט 2015, שהתבססו בעיקר על הקלטה של שיחת ועידה שהתנהלה בין רגב לבין יועציה ואנשי לשכתה, שדנו במספר נושאים הקשורים לפרויקט "לא לדאוגוסט" – אירועי תרבות בחינם לכל המשפחה, בשיתוף עם המועצה להסדר הימורים בספורט - הטוטו. אחד הנושאים היה בנוגע לקמפיין הפרסום של הפרויקט שנעשה באמצעות משרד הפרסום "יהושע TBWA".

מירי רגב , צילום: אלכס קולומויסקי מירי רגב | צילום: אלכס קולומויסקי מירי רגב , צילום: אלכס קולומויסקי

התחקיר של חדשות 10 חשף כיצד ניסתה לכאורה שרת התרבות לתאם עמדות עם יועציה כדי לתרץ מדוע, בניגוד להמלצות המשפטיות, העבירה מיליוני שקלים לפרסומאי בכיר. בלשון המגישה תמר איש שלום: "במרכז התחקיר יועצים שניסו לעזור לשרה לבנות סיפור כיסוי, מיליונים מכיס משלם המיסים וקלטת סודית אחת".

בתביעתה, רגב טענה לדברי לשון הרע, שלא התבסס על ראיות עובדתיות, ומתבטא בכך שהעבירה מיליונים ליהושע ללא מכרז בניגוד להמלצות המשפטיות. בנוסף, טענה השרה שהצטיירה תמונה פלילית מהפרסומים עקב ניגוד עניינים, שכן אין לה מקורב בשם רמי יהושע, והפעם הראשונה בה פגשה אותו הייתה בפגישה מקצועית במשרד התרבות והספורט. הכתב שחשף את הפרשה, ספי עובדיה, טען שאכן בין השניים לא הייתה היכרות מוקדמת, אך התחקיר העלה את השאלה מדוע נזהרו בכירי המשרד בנוגע להעברת הכספים לפרסום יהושע.

בחברת חדשות 10 טענו מנגד, כי הפרסומים בעלי עניין וחשיבות רבה לציבור, משום שהמשרד עקף את חובותיו שבדין על ידי בחירת ספק פרטי בסכום כספי גבוה של 2.5 מיליון שקלים. החברה הוסיפה שללא הפרסומים, תוכנה החמור של השיחה הסגורה לא היה מובא לידיעת הציבור, ושהם אינם מהווים לשון הרע נוכח האיזון בין חופש הביטוי לזכות לשם טוב, כאשר הראשון גובר כשמדובר בדמות ציבורית.

את חדשות 13 ייצגו במשפט עורכות הדין תמר תורג'מן קדם ויסמין רובין ממשרד פישר, בכר, חן.

מחדשות 13 נמסר בתגובה, "חדשות 13 מברכת על פסיקת ביהמ״ש, המגבה באופן חד משמעי את עבודתו העיתונאית של ספי עובדיה ומאששת את מסקנות התחקיר החשוב שפרסם על השרה רגב. נמשיך לפרסם תחקירים ללא מורא מנושאי משרה ושררה, תוך הקפדה על הגינות ובדיקת העובדות, בדיוק כפי שנעשה בכתבה על הגב׳ רגב".

 

מלשכתה של השרה נמסר: "ברגע שתהיה תגובה הציבור ייחשף אליה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
מחקים לחשבון המיליונים על יום העצמאות ה70 לישראל
אד היום יותר משנה לא ראינו חשבון ההוצאות של הכסף של אזרחי ישראל על ההוצאות שמשרד הספורט עשה ליום העצמאות ה70 מאות מיליון הוקצב והכסף פשוט נעלם והמשרד מסרב לתת את החשבון בתאנת של סודיות ..........איזה סודיות מדינית יש לדבר של חשבון ההוצאות השרה מתכבדת להגיש את החשבון מסודר עם כל ההוצאות המורשות לאזרחי ישראל לבדיקה מקיפה.......כי עד היום הכסף כולו נעלם ....מחקים לתשובה מהירה
מאיר וייגמן  |  05.07.19
לכל התגובות