אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמוטריץ' בוחן: איסור על תנועת אופניים בתחנות הרכבת צילום: ירון ברנר

סמוטריץ' בוחן: איסור על תנועת אופניים בתחנות הרכבת

משרד התחבורה בודק היתכנותה של תוכנית שבמסגרתה תאסר תנועת אופניים בתחנות הרכבת בשעות העומס; לטענת גורמים בסביבת המשרד - הבעיה היא דווקא במקום שהאופניים תופסים בתחנה ובתוך הרכבת

15.07.2019, 09:22 | תומר הדר

לתשומת לב רוכבי האופניים: משרד התחבורה בוחן בימים אלה תוכנית שבמסגרתה תיאסר תנועת אופניים בתחנות הרכבת בשעות העומס.  

קראו עוד בכלכליסט

כיום, מותרת כניסה של אופניים לתחנות הרכבת בכל שעות היממה - תחת מגבלות מסוימות. כך, לפי כללי רכבת ישראל, חל איסור מוחלט על הכנסת אופניים שמצוידים בצמיגי בלון (צמיגים גדולים).

אופניים מתקפלים שגודל גלגליהם אינו עולה על 20 אינץ', מותרים להכנסה לרכבת בכל שעות היממה, ואילו אופניים לא מתקפלים, קרי אופניים גדולים - מותר להעלות לרכבת רק מתשע בבוקר עד שלוש בצהרים - ואז מחדש משבע בערב.

אופניים ברכבת ישראל, צילום: ירון ברנר אופניים ברכבת ישראל | צילום: ירון ברנר אופניים ברכבת ישראל, צילום: ירון ברנר

לדברי גורמים המקורבים למשרד, הבעיה אינה בהעלאת האופניים לרכבת - אלא דווקא במקום שהאופניים תופסים בתחנה. כיום הסעת אופניים ברכבת מותרת רק בקרון הדרומי ביותר, קרון בו לא מותקנים מושבים. בנוסף, המתנה לרכבת עם אופניים מותרת גם בחלקים יעודיים של התחנות שממוקמים בדרך כלל בדרום התחנה.

לפי הערכות של גורמים ברכבת, כשניים עד שלושה אחוזים מנוסעי הרכבת - עושים שימוש באמצעי תחבורה אלטרנטיבי.

ממשרד התחבורה נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה בימים אלה במשרד".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תוספת קרונות
אופניים הם הפתרון ולא הבעיה אם רכבת ישראל תגדיל את מספר הקרונות המאפשרים איחסון אופניים מ1 ל 2 הדבר יביא בהכרח להקטנה של שימוש ברכבים פרטיים , לצמצום זיהום האוויר , למזעור הפקקים בשעות העומס ובעקיפים להקטנת הוצאות משקי הבית על רכב שני פתרון החניונים המוצא אינו יעיל ולא משרת את המטרה
אבי  |  18.07.19