אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חללי עבודה משותפים, גרסת הקניונים: הקמעונאים מצאו דרך לחלוק בדמי השכירות צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

חללי עבודה משותפים, גרסת הקניונים: הקמעונאים מצאו דרך לחלוק בדמי השכירות

מיזם מתחמי הקניות השיתופיים Westore, שמאגד יחד חנויות ודוכני אופנה על שטח ייעודי בקניון, נועד להוזיל להם עלויות שכירות מחד ולסייע לקניונים לצמצם חללים ריקים מאידך. מתחם ראשון כזה ייפתח בימים הקרובים במרכז השכונתי של קרסו נדל"ן ביבנה הירוקה

18.07.2019, 06:54 | אורנה יפת

על רקע החולשה בענף האופנה והצמצום בפדיונות החנויות, לאחרונה יצא לדרך מיזם בעל שתי מטרות: לסייע לקמעונאים קטנים להתמודד עם דמי השכירות הגבוהים בקניונים ובמרכזים המסחריים; ולסייע לקניונים לצמצם חללים ריקים בתחומם ולהגדיל את תמהיל החנויות.

קראו עוד בכלכליסט

רעות בירון, לשעבר מנהלת שיווק בקניונים שונים בקבוצת מליסרון, פיתחה קונספט של מתחמי קניות שיתופיים תחת השם Westore, שמאפשרים לסוחרים קטנים להיכנס למרכזים מסחריים ולחלוק את דמי השכירות עם סוחרים נוספים.

מתחם Westore הראשון יחל לפעול בימים הקרובים במרכז השכונתי של קרסו נדל"ן ביבנה הירוקה, שמנוהל על ידי חברת פרו־מול. "הסוחרים הקטנים לא מצליחים לפתוח נקודות מכירה היום בגלל ערבויות שנדרשות מהם בקניונים.

westore במרכז מסחרי קרסו ביבנה הירוקה, צילום: עמית שעל westore במרכז מסחרי קרסו ביבנה הירוקה | צילום: עמית שעל westore במרכז מסחרי קרסו ביבנה הירוקה, צילום: עמית שעל

במתחמים השיתופיים אני כיזמית לוקחת את האחריות מול המרכז המסחרי, והסוחרים משלמים לי סכום קבוע מראש לשנה, ויש להם נקודת יציאה אחרי חצי שנה", מסרה בירון ל"כלכליסט". "במהלך שנות עבודתי בקניונים עברו דרכי הרבה מאוד סוחרים שעזרתי להם לפתוח חנויות, וראיתי את כל הקשיים שיש לסוחר שבא לפתוח חנות בקניון, החל מדמי ניהול ודמי שכירות ועד אגרת שילוט וארנונה.

הבנתי שצריך לעשות שינוי, במיוחד שעכשיו יש הרבה שטחים בקניונים שמתפנים בעקבות חברות אופנה שפושטות רגל ואחרות שמצמצמות חנויות. ואז עלה לי הרעיון של חלל שיתופי קמעונאי בקניונים, שגם נותן פתרון לחללים הריקים שנוצרו וגם מאפשר לסוחרים קטנים להיכנס למרכזים הללו. העולם הולך למינימליזם".

המתחם ביבנה הירוקה נפתח בהשקעה של 150 אלף שקל, שהזרימו היזמית וחברת הנדל"ן, וכולל 120 מ"ר שמחולקים לארבע חנויות ולשלושה דוכנים מתחום האופנה, בגדי ילדים, נשים וגברים, תכשיטים וכלי בית. מדובר בחנויות פרטיות שפעלו עד היום במרכז העיר, והיו פחות נגישות לתושבי יבנה הירוקה. הסוחרים משלמים דמי שכירות קבועים, שכוללים גם תשלומי ארנונה, חשמל ושילוט: 5,000 שקל בחודש עבור חנות, ו־3,000 שקל בחודש לדוכן.

היזמית רעות בירון, לשעבר מנהלת שיווק בקניונים שונים בקבוצת מליסרון. "העולם הולך למינימליזם" היזמית רעות בירון, לשעבר מנהלת שיווק בקניונים שונים בקבוצת מליסרון. "העולם הולך למינימליזם" היזמית רעות בירון, לשעבר מנהלת שיווק בקניונים שונים בקבוצת מליסרון. "העולם הולך למינימליזם"

"הרווחיות תהיה כשנפתח עוד סניפים, אבל אנחנו כבר במגעים מתקדמים לחתימת חוזים עם עוד קניונים, ויש לי מטרה להיכנס לקניונים גדולים, אבל זה חייב להיעשות בשיתוף פעולה מולם והבנות מצדם בנושא דמי השכירות", אומרת בירון. רונן מדיוני, מנהל חטיבת הנכסים בקרסו נדל"ן, מסביר את הרציונל לפתוח מתחם שיתופי במרכזים השכונתיים של הקבוצה: "מרכזי מסחר שכונתיים מאופיינים ברובם בתמהיל עסקים המעניקים שירותים כמו מספרה שכונתית, בנקים, דואר, קופות חולים וכדומה. בשנים האחרונות הבילוי, ההסעדה וקניות המזון הולכים ותופסים נתח משמעותי במסחר השכונתי והתנועה בהם הולכת וגדלה. חנויות האופנה והאקססוריז מקבלות פחות ביטוי במרכזים שכונתיים, מכיוון שהשטח המסחרי לשיווק בהם קטן יחסית ונע בין 3,000 ל־5,000 מ"ר, ובהתאם לכך דמי השכירות גבוהים ומהווים חסם עבור חנויות אופנה.

"רשתות האופנה נמנעות מלפתוח חנויות במרכזים השכונתיים. המיזם של Westore מאפשר מבחינתנו הרחבה של תמהיל המוצרים במרכזים השכונתיים, מה שיכול לייצר תנועה גדולה יותר ולתרום לשיפור חוויית הלקוחות. לא מדובר בהחלפת הקניון, אבל זה בהחלט יכול לייצר פלטפורמה טובה וחדשנית לקנייה משלימה של מוצרי אופנה בסמוך לבית, בלי להרחיק לקניונים. בהנחה שאכן החנות תוסיף למרכז ביבנה ערך, יש לנו כוונה להמשיך ולפתח אותו במרכזי הרשת השונים כגון אבן יהודה ומעלה אדומים, ונשקול בעתיד לקדם אותו גם במרכזים חדשים שאנחנו מפתחים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות