אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטרה מוצרי צריכה מקימה פלטפורמה לעסקים קטנים ובינוניים שירצו להקים חנות באמזון צילום: יחצ

אלקטרה מוצרי צריכה מקימה פלטפורמה לעסקים קטנים ובינוניים שירצו להקים חנות באמזון

השירות החדש יכלול הקמה של החנות, תפעול שלה, ניהול ומימון חנות באמזון. אלקטרה תגבה מבית העסק תשלום קבוע של החל מ-99 שקל ומעלה, בהתאם לחבילה שיבחר בה, בנוסף לעמלה של 15% מהמכירות

23.07.2019, 11:56 | אורנה יפת
אלקטרה מוצרי צריכה מקימה את weforce – פלטפורמה שתעניק לעסקים קטנים ובינוניים שירצו להקים חנות באמזון את מכלול השירותים: הקמה של החנות, תפעול שלה, ניהול ומימון חנות באמזון. weforce תהיה יחידה עסקית בתוך אלקטרה מוצרי צריכה. בשנתיים הקרובות תשקיע אלקטרה כ-3 מיליון שקל בהקמת הפעילות.

קראו עוד בכלכליסט

צביקה שווימר, צילום: אוראל כהן צביקה שווימר | צילום: אוראל כהן צביקה שווימר, צילום: אוראל כהן

מדובר בשירות לא זול עבור בעל עסק: אלקטרה תגבה מבית העסק תשלום קבוע של החל מ-99 שקל ומעלה, בהתאם לחבילה שיבחר בה בית העסק, בנוסף לעמלה של 15% מהמכירות. כמו כן, בית העסק ישלם עוד 15% מהמכירות כעמלה לאמזון, וכן ישלם תשלום נפרד עבור שירותי הלוגיסטיקה והמשלוח (שיחושבו על פי פרמטרים של כמות, משקל וגודל החבילות שהוא יבקש לאחסן במחסנים).

למעשה, אלקטרה מעוניינת להיות גוף שירכז עסקים קטנים ובינוניים שיבקשו לפתוח חנות באמזון, מכל התחומים: צעצועים, אופנה, קוסמטיקה, כלי עבודה, קמפינג ועוד. השאיפה של החברה היא להיות פלטפורמה שתתן פעילות הוליסטית למותגים מקומיים ובינלאומיים.

"אנחנו רוצים לתת לעסק המקומי הקטן שירות בתחומים בהם הם לא מתמחים", אמר צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. "אלקטרה כגוף גדול יודעת לבנות לעסקים הקטנים את האסטרטגיה של האיקומרס, לנהל את שרשרת האספקה הכוללת, את ניהול החנות בפועל, לספק שירותי קופירייטינג, שירותי מימון לעסקים באמצעות בנק הפועלים, שירותי צילום וגרפיקה, שירות משפטי, מיתוג ושיווק ושרותי אאוטסורסינג".

החברה תציע לעסקים ארבעה סוגי חבילות: החל מ- 99 שקל לחודש לחנות באמזון לשוק הישראלי ולחו"ל עם 1-5 מוצרים, 199 שקל בחודש לחנות עם 6-20 מוצרים, 499 שקל לחודש לחנות עם 21-100 מוצרים וחבילה מותאמת אישית לעסק שרוצה להקים חנות מלאה עם 100 מוצרים ומעלה. כל החבילות שתציע החברה הן בהתחייבות לשנה ואלקטרה כאמור תגבה 15% מהמכירות של הלקוח, בנוסף לעמלה לאמזון ותשלום ללוגיסטיקה. לפריטים עד גודל של 25 על 25 ס"מ, עלות משלוח ללקוח בישראל תעמוד על 35 שקל בנוסף עלות אחסנה לפריט לחודש שתחושב על פי פרמטרים של כמות, משקל וגודל.

לדברי שווימר "כל הפעילות הזו נעשית בשיתוף פעולה מלא עם אמזון שנתנה את ברכתה להקמת הפעילות. המוצר הזה נולד מתוך שיחות ארוכות שהיו לנו עם וולף קימר, מנהל הפעילות הגלובלית של אמזון מרקט פלייס. כשאמזון תיפתח בישראל תהיה חנות של מחסני חשמל באמזון ובלי קשר אנחנו נרתום עסקים שיבקשו להקים חנות באמזון. לעסקים קטנים קשה להכנס לאמזון".

ענף המסחק האלקטרוני מגלגל בישראל כ-16 מיליארד שקל, מתוכם כ-65% באתרים מחו"ל ו-35% מאתרים מקומיים. בעולם רכישות האונליין מגיעות ל-3.5 טריליון דולר. ב-2019 נתח הרכישות אונליין צפוי לעמוד על כ-14%, בישראל נתח הרכישות אונליין מסך הצריכה הפרטית עומשד על כ-6.5%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
בתור בעל עסק
שמוכר ממש בזול, אני לא מבין איך אני יכול למכור בזול דרכם, עם כל עמלות התיווך של אלקטקה ושל אמאזון, איך בכלל אמאזון יהיו זולים בארץ, איזה יתרון יש להם , על פני זאפ? מה גם שכל היתרון של אמאזון כשקונין מחוך זה בלי מע"מ, ובאתר ישראלי , הם יצטרכו לדלם מע"מ מלא, לפי דעתי העסקים המקומיים ,יהיו זולים יותר, ומי שרוצה זול יותר יקנה מאתרים בחול, כדוגמת Ebay, או אליאקספרס וכדומה
יובל  |  27.07.19
7.
לא הבנתי
רגע רק להבין: אלקטרה תיקח דמי שימוש חודשיים + 15 אחוז מהמכירות מהמחזור של אותה חנות ואמזון תיקח עוד 8 אחוז עד 15 אחוז מהמכירות של החנות ועל זה צריך להוסיף משלוח לבית לקוח שזה בממוצע עוד 10 אחוז מעלות המוצר. סה"כ 40 אחוז וזה עוד לפני הוצאות מינימליות של כל עסק כל שהוא.לפי החישוב הזה, רק יצרנים או יבואנים יכולים בכלל להיות במשחק הזה.
לא הבנתי  |  23.07.19
לכל התגובות