אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפקקים בדרך: אלקטרה זכתה במכרז להקמת נתיב מהיר באיילון צילום: רויטרס

הפקקים בדרך: אלקטרה זכתה במכרז להקמת נתיב מהיר באיילון

החל מאוגוסט - ובמשך 3.5 שנים - צפויה החברה להקים פרויקט ענק באיילון שהיקפו נאמד ב-420 מיליון שקל. העבודות יבוצעו באיילון צפון מאזור וולפסון ועד למחלף קק"ל ובאיילון דרום ממחלף קק"ל ועד מחלף השלום. אם לוקחים בחשבון את סגירתו המיועדת של רחוב חיל השריון - איילון עלול להפוך לפקק תנועה ענק גם בשעות הלילה המאוחרות

28.07.2019, 20:13 | ליאור גוטמן

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חברת אלקטרה דיווחה היום (א') שהיא זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון להקמת אחד הנתיבים המהירים שמתוכננים לכביש שחוצה את גוש דן. הדיווח התמציתי של אלקטרה כולל רק את שם המקטע בו זכתה אלקטרה (מקטע 2) ואת היקף העבודות, שנאמד על ידיה בכ-420 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מבדיקת "כלכליסט" עולה שלצורך הקמת הנתיב המהיר יבוצעו עבודות באיילון צפון מאזור וולפסון שבחולון ועד למחלף קק"ל, ובאיילון דרום ממחלף קק"ל ועד למחלף השלום. משך העבודות נאמד ב-3.5 שנים (כ-41 חודשים), והפרויקט צפוי לכלול "הריסה של מספר קירות קיימים, ובנייה מחדש של חלק מהם בהתאם לתכניות הכביש", עבודות ושינוי תוואי במחלפי רוקח, קק"ל וגשר יצחק שדה, קידוחים שונים וסלילה מחדש, כך לפי מסמכי חברת נתיבי איילון.

נתיבי איילון, צילום: רויטרס נתיבי איילון | צילום: רויטרס נתיבי איילון, צילום: רויטרס

עוד נאמר כי "הציר נשוא הפרויקט הינו עורק התחבורה הראשי של מדינת ישראל וכי העבודות גובלות ברצועת רכבת ישראל. לאור האמור, הודגש כי המציע הזוכה יידרש לתת דגש מרכזי לשמירת תקינות וזרימת התנועה בציר ובסביבת הפרויקט ביום ובלילה".

העבודות אמורות להתחיל במהלך אוגוסט, ואם מוסיפים את סגירתו המיועדת של רחוב חיל השריון קיים חשש שהתנועה לאורך נתיבי איילון עלולה להיתקע בימים מסוימים גם בשעות הערב המאוחרות, וגם אחרי שהעומס שנרשם שם בשעות הבוקר ואחר הצהרים יתפוגג. בימים האחרונים התעקשו בסביבת נתיבי איילון שהעומס שם הוא קבוע, מה שאולי אמור להכשיר את דעת הקהל לעומס שעלול לצוץ שם בשנים הקרובות מעצם ביצוע העבודות.

הרעיון להקיף את מטרופולין תל אביב בשלושה נתיבים מהירים נולד לפני כשש שנים, וזאת לאחר הצלחת הנתיב הראשון מאזור נתב"ג לדרום תל אביב.

התכנון המקורי כלל שלושה נתיבים: מצפון חיבור מאזור שפיים, מדרום חיבור מאזור ראשון לציון וממזרח חיבור מאזור צומת קסם - וכל זאת לאורך מצטבר של כ־110 ק"מ.

בפועל כרגע רק הנתיבים הצפוני והדרומי מקודמים, עם כ־75 ק"מ של נתיב מהיר ושני חניוני ענק של כ־11 אלף כלי רכב, בעלות מוערכת של 3 מיליארד שקל.

החזון של חברת נתיבי איילון כולל נתיבים שבהם ינועו בעיקר שאטלים, אוטובוסים, מוניות או כלי רכב שיתופיים ("קאר־פול"), אולם בפועל מודים בחברה שתמורת תשלום - שעדיין לא נקבע - גם בעלי מכוניות פרטיות יוכלו לנוע בנתיבים הללו ובכך לחצות את המרחב שבין ראשון לציון להרצליה מבלי לעמוד בעומסי תנועה ופקקים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
תעשו הסעות ממרכזי מגורים למרכזי תעסוקה. מה שקורה בכבישים היום זה ניהול כושל
מה שקורה בכבישים זה ניהול כושל של התחבורה בארץ. בתקופה שסוללים את הכבישים, חופרים את הרכבת הקלה - עד שזה יהיה מוכן - צריך לעשות הסעות באוטובוסים ממרכזי מגורים למרכזי תעסוקה - ויגמרו כל הפקקים. הכבישים חסומים כי אין אלטרנטיבה. אם יהיה משכונות מגורים (אם המושבות פתח תקווה, קריית אונו, ראשלצ וכו') הסעות לתל אביב, לבורסה ברמת גן, להרצליה פיתוח, ולכל מרכזי התעסוקה - כמות הרכבים בכבישים תקטן משמעותית וייגמרו הפקקים. תודו לי אחר כך
נמאס מהפקקים  |  29.07.19
לכל התגובות