אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה מחפשת סיילספורס בישראל צילום: glassdoor

פרשנות

מה מחפשת סיילספורס בישראל

ענקית מחושב הענן אינה מהססת לבצע רכישות במיליארדי דולרים אחת אחר השנייה. בישראל היא מצאה כר פורה לרכישות בתחום הבינה המלאכותית, תחום ששליטה בו, תחזק את עתידה לעשורים רבים קדימה

08.08.2019, 12:20 | מאיר אורבך

יותר מ 2 מיליארד דולר בשנה הוציאה סיילספורס על חברות ישראליות אחרי שבמשך שנים לא רכשה כאן כל חברה. ביולי 2018 רכשה החברה ב-850 מיליון דולר את חברת הסטארט אפ הישראלית דאטורמה שמפתחת מערכות לתחום השיווק וכעת רכשה את חברת קליקסופטוור הישראלית שמפתחת מערכת לניהול סוכני שטח בכ-1.35 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

לצד שתי רכישות אלו הגבירה החברה משמעותית את השקעותיה בחברות ישראליות באמצעות הקרן שלה וגם ביצעה רכישות קטנות יותר. בתוך זמן קצר הפכה החברה לאחד המעסיקים המשמעותיים בהייטק בישראל עם 600 עובדים וככל הנראה עוד היד נטויה מאוד.

אלעד דונסקי, סמנכ"ל פיתוח בסיילספורס אלעד דונסקי, סמנכ"ל פיתוח בסיילספורס אלעד דונסקי, סמנכ"ל פיתוח בסיילספורס

את השינוי הגדול שעשתה החברה ניתן להסביר בשתי מלים: בינה מלאכותית או AI. סיילספורס ולא רק היא עסוקה כיום בחיפוש אחרי חברות וטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית. כל חברות הענק כגון גוגל, אמזון או מיקרוסופט מדברות כיום רק על בינה מלאכותית ומשקיעות בתחום הון עתק. לכולם ברור שזו טכנולוגיה משנה מציאות. להערכת רבים אפילו יותר מהשינוי שהביא המובייל לחיינו. סיילספורס מבינה היטב שאם היא רוצה להיות ערוכה גם לעשורים הבאים היא לא יכולה לחכות ורק לפתח מערכות מבוססות בינה מלאכותית. היא חייבת לרכוש אותן, בעיקר כדי לעשות קיצורי דרך משמעותיים אם היא רוצה לשמור על הדומיננטיות שלה בעולם.

אחד הדברים שסיילספורס יודעת לעשות יותר טוב מהרבה חברות היא רכישות. החברה רוכשת חברות במיליארדי דולרים והרכישה של סיילספורס מגיעה זמן קצר לאחר רכישת ענק אחרת שלה של חברת Tableau ב-15.7 מיליארד דולר. החברה לא חוששת לרכוש חברות בזו אחר זו ויודעת שהיא מנוסה במצבים כאלה ובהטמעה שלהן בתוך הפעילות שלה.

בישראל מחזיקה החברה כיום כח משמעותי מאוד בתחום זה שהופך את ישראל למעשה לאחד ממרכזיה הגדולים של החברה בתחום. בשיחה עם כלכליסט לאחר הרכישה של קליק סופטוור, הסביר אלעד דונסקי, סמנכ''ל הפיתוח,  את המרכזיות של ישראל בתחום, "בישראל אנחנו מובילים עבור החברה מעתה שלושה תחומים אסטרטגיים: הראשון, איינשטיין שהיא מערכת הבינה המלאכותית של החברה לתחום המכירות שאותה אני מוביל; דאטורמה שהוא מוצר לעולם השיווק והשלישי זה המערכות של קליקסופטוור לשירות השטח באמצעות בינה מלאכותית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות