פרשנות
האינטרס הסודי של HOT מאחורי המבצע שמטלטל את שוק התקשורת
סאני הודיעה שתחל לשווק חבילת סלולר במחיר של 14.90 שקל לחודש. מדובר במודל הפסדי, אז מדוע היא יורה לעצמה ברגל?
סאני תקשורת, יבואנית סמסונג הרשמית בישראל, הודיעה שתחל לשווק חבילת סלולר במחיר הנמוך בשוק בהתאם לנפח הגלישה: שיחות, סמסים ו-50 ג'יגה בייט במחיר של 14.90 שקל לחודש. גורמים בשוק התקשורת טוענים כי מאחורי המהלך של סאני עומדת למעשה HOT, שמנסה לפגוע בהכנסות מתחרותיה וכפועל יוצא בהשקעותיהן בפריסת סיבים אופטיים.
קראו עוד בכלכליסט
בפועל, הצטרפות לחבילה החדשה תיעשה רק בחנויות המורשות של סאני בישראל, אך מוקד שירות הלקוחות ימשיך להיות מול HOT מובייל, כמו גם החשבונית. ההערכות הן שהחברה מחברת בין 2,500-1,500 מנויים מידי חודש, שמתווספים למצבת הלקוחות של HOT מובייל.
בעצם המהלך של HOT וסאני מורידות את שוק הסלולר לשפל מחירים חדש, בתקופה בה החברות מדממות ומניות החברות ממשיכות לרדת. למעשה, מדובר במודל הפסדי, שכן מתוך המחיר סאני צריכה להעביר חלק מסוים ל-HOT מובייל, וזה לפני הוצאות שיווק, גבייה ועוד. אם כך, מה האינטרס של HOT מאחורי המהלך? האם היא יורה לעצמה ברגל?
יש הבדל מהותי בין חברת HOT לחברות פרטנר וסלקום. את ההכנסה העיקרית שלה HOT עושה מהמגזר הנייח (65%), בעוד אצל השתיים האחרות היא מגיעה דווקא מהמגזר הנייד (65%).
בשנה האחרונה סלקום ופרטנר נוגסות באגרסיביות בתחום הנייח, כאשר הן פורסות תשתית סיבים אופטיים, היכולה להגיע עד 1,000 מגה בייט, ברחבי המדינה. עד כה, הנגישו סלקום ופרטנר כ-20% ממשקי הבית. מהלך זה של המתחרות מאיים על HOT, שכן היא מאבדת לקוחות בלא יכולת להתחרות: המהירות המירבית אותה מציעה החברה היא 500 מגה בייט, ואין היא מציגה התעניינות בפרויקט של סיבים אופטיים.
על כן, HOT פועלת באסטרטגיה עקיפה – פגיעה במגזר הרווחי יותר של מתחרותיה, מה שיוביל לירידה ברווחיהן ועצירת ההשקעות, בטח בתקופה כה רגישה לקראת השקעות בדור 5. למעשה, בדמות של מהלך צרכני מבורך בתחום הסלולר, מדובר במהלך אנטי תחרותי מובהק שבראייה עתידית רק יפגע בצרכן בתחומים אחרים.
11 תגובות לכתיבת תגובה