אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מהו הדבר האחרון שקנית אונליין?" - השאלות של מנכ"ל GROO בראיונות עבודה צילום: מייקי מור

שאלת המנכ"ל

"מהו הדבר האחרון שקנית אונליין?" - השאלות של מנכ"ל GROO בראיונות עבודה

תומי שנפלד מאמין שכל מי שעובד בתחום האי קומרס חייב לאהוב שופינג, לצאת למקומות בילוי, להכיר אטרקציות טובות ולזהות טרנדים. לכן, הוא שואל מועמדים לעבודה, בכל תפקיד בחברה, על הרגלי הקניה והבילוי שלהם

04.09.2019, 13:43 | מעין מנלה
תומי שנפלד, מנכ"ל GROO, מאמין שכל מי שעובד בתחום האי קומרס חייב לאהוב שופינג און ליין, לצאת למקומות בילוי, להכיר אטרקציות טובות שהוא נתקל בהן ולזהות טרנדים בתחום מהעולם, לכן הוא לא מתבייש לשאול בראיונות עבודה על הרגלי הקניות של העובד שעומד מולו ואף להתעניין ברכישה הארונה שביצע, במסעדה האחרונה אליה יצא ולמקום הבילוי האהוב על ילדיו.

קראו עוד בכלכליסט

הוא מראיין כ-40 אנשים בשנה ומעורב בתהליך הקבלה ל-70% מהתפקידים בחברה, גם מכיוון שהוא מעיד על עצמו כאדם שאוהב לראיין וגם בשל החשיבות הרבה שהוא מייחס לגיוס האנשים הנכונים לחברה. "בסוף הכל מתחיל ונגמר באנשים שנמצאים פה. הנזק בגיוס אדם לא טוב הוא יחסית קל לזיהוי, גם ההצלחה שבגיוס 'כוכב'. הבעיה היא באמצע - באנשים שעושים את תפקידם אבל לא בצורה שלוקחת את החברה קדימה והם יכולים להיתקע איתך לשנה-שנתיים - זה דבר שפוגע בארגון. אנשים עם כישורי ראיונות טובים שיודעים להתאים את האדם לערכי החברה זה מאוד חשוב", הוא אומר. לכן, בנוסף להשכלתו האקדמית בפסיכולוגיה שנפלד גם למד והתעמק בכישורי הראיון בעזרת ספרים וסדנאות והוא מנסה להפוך את תהליך הראיון בחברה לשיטתי. "יש לנו דף תכונות שאנחנו צריכים לתפקיד ואנחנו מדרגים אותן אצל המועמדים מ-1 עד 5 כדי שנוכל למדוד ובסוף גם לתחקר ולהשתפר", הוא מסביר.

עובדים במשרדי GROO, צילום: רונן פרידמן עובדים במשרדי GROO | צילום: רונן פרידמן עובדים במשרדי GROO, צילום: רונן פרידמן

"אנחנו אירגון שמצד אחד הוא מאוד ענייני, מדיד, עסקי, מתעסק בדאטה ומתבסס ROI - מאוד מתעסקים בביזנס ולייצר רווחיות ואנחנו מקבלים המון מועמדים כאלה לארגון. מצד שני, מה שמייחד את הארגון וגם את הדרך שבה אני מראיין היא שאנחנו צריכים אנשים שלא שוכחים שבקצה יש יוזר, אדם שרוצה לקנות משהו אונליין. לכן, אני מנסה להבין אם המועמד יכול להבין את הראש של היוזרים שלנו. אני שואל שאלות על איך הוא חווה את החיים, לאילו מסעדות הוא הולך, לאילו אטרקציות הוא לקח לאחרונה את הילדים, מהם הרגלי הפנאי של המועמדת, האם היא יכולה לשים את עצמה בנעלי היוזר", הוא אומר.

אלה הן השאלות ששואל שנפלד בראיון עבודה:

1. "מהו הדבר האחרון שקנית אונליין?"

השאלה הראשונה שלי היא מה המועמד קנה בפעם האחרונה אונליין, אני שואל איפה קנית, ספר לי על חוויית הקנייה, איך הייתה הטכנולוגיה, הצ'ק אאוט, השירות - אני מנסה להבין האם המועמדים מבינים ויודעים לנתח את חוויית הרכישה.

תומי שנפלד, מנכ"ל GROO, צילום: מייקי מור תומי שנפלד, מנכ"ל GROO | צילום: מייקי מור תומי שנפלד, מנכ"ל GROO, צילום: מייקי מור

 

 

2. "ספר לי על החיים שלך, כמה אתה אדם שיוצא, מה אתה צורך ואיך"

שנפלד מאמין שהערך המוסף של עובדים בתחום דינמי שכזה, הוא בידע האישי שלהם כצרכנים ולכן מנסה לבחור את העובדים שבאמת יכולים לתרום לפעילות החברה. הוא מאמין שעובד שעוסק במכירות און ליין חייב להכיר את כל האתרים המובילים בארץ ובעולם, להתייחס לאתרי מכר גדולים כקטנים כמתחרים, לקבל מהם השראה וללמוד מהטעיות שהם עושים.

3. "איך אתה רואה את התפקיד?"

"לבסוף אני מחבר את זה לשאלות על התפקיד כדי לראות שיש חיבור בין החוויה של המועמד לתפקיד - בין אם זה נציג שירות לקוחות, כתב תוכן או איש שיווק - מה שהם צריכים לעשות זה לתת חווייה צרכנית מדהימה וליצור לצרכנים את העניין".

שנפלד שואל גם שאלות "רגילות" של ראיון אך גם בהן הוא מנסה להגיע לחוויות ואירועים ספציפיים בחיי המועמד - למשל, דוגמא לפרויקט שהוא גאה בו, כישלון שהיה ואיך הוא התמודד איתו. "קורות החיים זה בילבורד פירסומי ואי אפשר ללמוד ממנו הרבה. לכן, פחות מעניין אותי לעבור על קורות החיים, אני נותן לאדם לספר את הסיפור שלו", הוא אומר. לחלק מהתפקידים, כמו למשל מכירות או שירות לקוחות עושים גם סימולציות.

"אני מחפש תשובות שמעידות על אנרגיות, על תשוקה אבל גם אני טועה לפעמים. למשל, היה בחור שראיינתי שנראה לי מדהים, הכל היה ניקוד 5, מקצועיות, האנרגיה, ההבנה. אחרי ראיינה אותו מישהי אחרת בארגון וקיבלנו חוויות שונות לחלוטין. היא חשבה שהתשובות היו מזוייפות. התווכחנו והחלטנו ללכת לשלב הבא - להתקשר לממליץ. המילה הראשונה שהממליץ ענה לי כששאלתי אותו על המועמד, אחרי שתיקה קצרה, הייתה 'לא'. שאלתי אותו, בכל זאת, אולי? הוא ענה - 'לא, לא ולא'. זו פעם ראשונה שקיבלתי כזאת שיחת ממליצים והבנתי שנפלתי. עם כל הניסיון והרצון לעשות את זה מדהים, עדיין, למועמדים מסויימים יש יכולת להפיל אותך בפח", הוא אומר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אל תעזו לקנות באתר גרו Groo שירות על הפנים!!!
1.לאחר שבחרתי מכונת כביסה, התקשרה אלי נציגת מכירות שהציעה לי לשדרג דגם למכונה אחרת, בטענה שהמכונה שהיא מציעה יותר חסכונית בחשמל ובמים ויותר יקרה ב-600 שקלים והיא מציעה לי שדרוג רק בתוספת של 189 שקלים, כך לדבריה. 2.לאחר בדיקת הדגם שהיא הציעה לשדרג אליו, מסתבר ששני המכונות בדירוג אנרגטי A ואין הבדל בחיסכון בחשמל ולא בחיסכון במים וההפרש מחיר ביניהם הוא רק 200 שקלים ובנוסף גיליתי שיש גם בעיית סחיטה בדגם שהיא מציעה. 3.לא לחינם את הדגם המקורי שהזמנתי קנו כ-300 אנשים ואת הדגם שהיא הציעה קנו רק -10 אנשים, כנראה שהם נתקעו עם סחורה והחלטו שלשקר ללקוחות ולהפיל אותם בפח, עם דגם לא מוצלח, זה המעשה הנכון, להיפך, זה מעשה נבזי ! 4.לאחר בדיקה שלי, בה גיליתי כמה שקרים גסים, ביטלנו את השדרוג וחזרנו למכונה המקורית שהזמנתי באתר GROO 5.הובלה, תיאמתי הובלה, אמרו בין 10:00-15:00 (חמש שעות!! להפסיד יום עבודה!) ושהמוביל יתקשר שעה לפני. 6.ההובלה הגיעה בשעה 15:40, לפחות המוביל פינה את המוצר הישן. המשך בתגובה הבאה
לקוח מאוכזב 1  |  23.12.19
6.
אל תעזו לקנות באתר גרו Groo שירות על הפנים!!!
7.טכנאי להתקנת מוצר, (03-9514586) התקשרתי למספר שכתוב על אריזת המכונה בתוספת הזהרה לא לפתוח לבד. אך המערכת זרקה אותי החוצה, עשרות ניסיונות ואין מענה, עד שבסוף הקשתי להתקנת מסכים טיוי וענו, וואוו , אז התקבלה השיחה ואמרו שאני נזרק החוצה מהמערכת בגלל שהיא לא מזהה את המספר שלי!! הזוי! 8.תיאמנו טכנאי להתקנת מוצר, אחרת האחריות לא בתוקף, אמרו שיגיע בין 10:00-14:00 (4 שעות, עוד יום עבודה נשרף!) ושהוא יתקשר חצי שעה לפני. 9. מתקשר הטכנאי בשעה 12:00 ושואל האם אני בבית, לא אני לא בבית, מתי תגיע? אני שואל, עוד 6 דקות! וואלה, אמרו שתתקשר חצי שעה לפני. לא, אתה צריך להיות בבית בין 10:00-14:00 , מה הלקוח בעונש? ובנוסף גם צריך לשרוף יומיים עבודה בגלל מכונת כביסה. 10.מכווין שכעסתי על הטכנאי השקרן, הוא החליט שהוא לא מגיע אלי, תתקשר לשירות. אני לא בא. 11. אנשים, בשביל שלא ירמו אתכם ולא ישעבדו אתכם יומיים ולא תצטרכו להתקשר ל-3 גורמים בשביל מכונת כביסה אחת!! ולשרוף יומיים עבודה!! (שבהם אתם מרוויחים פי כמה יותר מכל הנחה שתקבלו בקניה), אל תתעסקו עם אתר GROO ולא עם מי שפועל תחתיו. ראו הוזהרתם!
לקוח מאוכזב 2  |  23.12.19
5.
פעם הייתי משתמש כבד, היום בקושי נכנס לשם
1. כשמחפשים באתר "מסעדות בעיר X" הוא מביא רשימה ארוכה של תוצאות שהרבה מהן לא נמצאות בעיר X אלא באיזה כפר או קיבוץ או מושב 40 ק"מ משם, כי האתר חושב שהוא יודע יותר טוב ממני מה אני מחפש וברור שיהיה לי סבבה לנסוע עכשיו שעה בשביל 20 ש"ח הנחה. 2. גם ה20 ש"ח הנחה לא שווים הרבה. יש את "האותיות הקטנות" ויש את האותיות העוד יותר קטנות שלא כתובות. המסעדה באמצע אזור תעשיה \ אתר בניה (זה עוד מילא, אפשר לבדוק מראש). הבעלים ראה שאנשים אשכרה באים, סימן שהדיל טוב מדי אז צריך לשנמך את הגרופון באופן מחתרתי. הגרופון לא תקף יותר בימי שישי, אה הם לא עדכנו את זה? הגרופון לא תקף יותר על 60% מהתפריט שהצענו קודם, אה הם לא עדכנו גם את זה? הוספנו לחשבון 15% טיפ על דעת עצמנו כי אף אחד לא בא לכאן וכל שקל שנחלוב ממך עומד בינינו לבין פשיטת רגל. וכו' וכו' כיד הדמיון הטובה, כל פעם קונץ אחר. אין סטנדרט שמשתמשי הפלטפורמה מחוייבים לו, תחושה של המערב הפרוע. חפש איפה הקאץ', ואם לא מצאת - התמורה לתשלום בדיוק כמו בלי הגרופון, אבל משכנו אותך לקנות דווקא אצלנו, אז המשימה הושלמה וחייך למצלמה.
גרופוניסט לשעבר  |  07.09.19
לכל התגובות