אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוכנות הנסיעות המקוונת אמומה פשטה את הרגל צילום מסך

סוכנות הנסיעות המקוונת אמומה פשטה את הרגל

אמומה הציגה במשך שנים חדרי מלון במחירים נמוכים ביותר וזכתה לביקורות שליליות; עתה נותרו הלקוחות עם שוברים חסרי תועלת, והחברה מאשימה אתרי השוואת המחירים בתחום התיירות על כך שהתנכלו לה; לילך אמיר, שיוצאת לירח דבש במקסיקו וניזוקה ב-7,000 שקל: "המלון לא קיבל מהם כל תשלום"

14.09.2019, 12:22 | דני שדה

סוכנות ההזמנות המקוונות AMOMA.COM , שבסיסה בג'נבה שבשוויץ, הפסיקה את פעילותה ושולחת את לקוחותיה להתדיין מול בתי המלון ברחבי העולם לגבי הזמנות שכבר שילמו עבורן את מלוא התשלום.

קראו עוד בכלכליסט

בהודעה שפירסמה החברה באתר האינטרנט שלה, תוך שהיא מוחקת כל אפשרות ליצור איתה קשר או לקבל מידע נוסף, היא מכריזה על הפסקת הפעילות ומציינת כי ההזמנות של הלקוחות יבוטלו על ידי הספקים. החברה מסרה עוד כי "מאז הקמתה היא חיפשה, בהצלחה, לתת את התמורה הטובה ביותר לכסף עבור לקוחותיה וזכתה לביקורת מצד גופים שונים". לטענת החברה, מדובר אתרי תיירות שעוסקים בהשוואת מחירים ונמצאים בבעלות של הסוכנויות המקוונות הגדולות. אלה דאגו להפיץ נגדה ביקורות שליליות על מנת לפגוע בפעילותה ובתחרות החופשית, תוך ניצול הדומיננטיות שלהם בשוק ההזמנות. לדבריה, "התוצאה היא ריכוזיות בשוק ההזמנות המקוונות ולכן רק הן יכולות לשרוד".

 , צילום מסך צילום מסך  , צילום מסך

בעניין זה מזכירה אמומה בהודעתה כי רשויות ביעדים מבוקשים כמו ארה"ב, אוסטרליה וספרד פועלות על מנת למנוע את הריכוזיות של החברות הגדולות, אבל בינתיים הדבר גרם לכך שהפעילות של אמומה אינה אפשרית ולכן הם הוחלט להפסיקה.

בסוף הודעתה מביעה החברה את צערה ומפנה את הלקוחות, המחזיקים עתה בשוברים חסרי תועלת, ליצור קשר ישירות עם בתי המלון כדי לבדוק אם יכבדו את ההזמנות, עם חברת האשראי שבאמצעותה ביצעו את ההזמנה או עם חברת הביטוח במידה שלעסקה יש ביטוח.

קריסתה של אמומה, שפעלה באמצעות אתר ההזמנות המקוון שלה ומכרה גם דרך אתרים מוכרים וגדולים, לא ממש הפתיעה את ענף התיירות. העובדה שבמקרים רבים היא הציעה מחירים זולים במיוחד, למשל חדרי מלון בבלאס וגאס במחיר של 14 דולר ללילה בעוד אתרים אחרים הציעו את אותה עסקה במחיר כפול, ולעתים אף ב-62 דולר ללילה, הביאה לאנטגוניזם מצד בתי מלון וחברות מקוונות גדולות. בנוסף, שירות הלקוחות שלה נחשב לגרוע במיוחד, ובאינטרנט היא זכתה לביקורות שליליות כמעט בכל אתר של דירוג שרותים מקוונים בתחום המלונות.

האתר בימים טובים יותר, צילום מסך האתר בימים טובים יותר | צילום מסך האתר בימים טובים יותר, צילום מסך

"אכלתי אותה" 

נאור שומראי, קיבל אתמול (ו') בלילה הודעה מהחברה כי הזמנתו למלון בבולגריה, שעלותה 500 שקל, מבוטלת בעקבות הפסקת הפעילות. שומראי, סמנכ"ל לקוחות בחברת אנליסט, סיפר כי הופתע מאוד. לדבריו, "עשיתי אצלם כבר שתי הזמנות בעבר והכל היה בסדר גמור. גם קיבלתי עליהם המלצות מאנשים שהזמינו אצלם. הפעם אכלתי אותה. זה מפתיע". הוא אמר כי הפער בין המחיר שביקשו ממנו באמומה לבין אתרים אחרים עמד על כ-15%.

אבל שומראי יצא בנזק קל יחסית: לילך אמיר ממושב נווה מבטח, ביצעה לפני כחודש הזמנה לשני בתי מלון במקסיקו, לשם היא נוסעת עם בעלה ביום ששי הקרוב כדי לחגוג את ירח הדבש. לדבריה, "עשינו את ההזמנה באתר שלהם משום שהיא היתה זולה משמעותית ממקומות אחרים. שילמנו על שני המלונות 7,000 שקל כאשר באתרים אחרים המחיר עמד על 10,000 שקל. אתמול קיבלתי מהם הודעה שהם מפסיקים את הפעילות והציעו לי לפנות לבתי המלון".

להפתעתה, כשהתקשרה למקסיקו התברר כי המלון לא קיבל כל תשלום מחברת אמומה ולמעשה בכלל אין כל הזמנה על שמם.

"מה שנותר לנו לעשות זה לפנות לחברת האשראי כדי לבדוק מה אנחנו יכולים לעשות", סיפרה אמיר.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
נתתי פתרונות בקבוצה יעודית
היות ואני חשפתי ביום שישי בלילה את המקרה ולאחר תחקיר מקיף גיליתי למה בוטלו כל ההזמנות ידעתי את חברת האשראי מה המקור. וקיבלתי תגובה מאאאאאד מעודדת ביותר כל מה שיש לעשות כתבתי בפרוטרוט בקבוצת הפיסבוק: הכה את המומחה- עצות, טיפים והמלצות למלונות מומלצים" ל
יאיר בר זוהר  |  15.09.19
1.
מאוד חשוב להבין
בשוק הזה יש סה״כ שתי חברות (אקספדיה, ופרייסליין), שמחזיקות עשרות מותגים. אין תחרות, וזהו דואופול אכזרי שעולה לנו הרבה כסף. כל האתרים שאתם מכירים: booking, trivago, hotels, agoda, כולם שייכים לדואופול ועושה על כולנו קופה. לכן צר לי על כך שהתנקלו לחברה שניסתה להתחרות בהם. קצת על השוק הזה: https://adage.com/article/cmo-strategy/expedia-priceline-battle-digital-duopoly-airbnb/312769
יניב  |  14.09.19