אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הפודטק Tastewise גייסה 5 מיליון דולר מקרן PeakBridge צילום: שאטרסטוק

חברת הפודטק Tastewise גייסה 5 מיליון דולר מקרן PeakBridge

החברה פיתחה פלטפורמה שמספקת למותגי מזון, מסעדות ומלונות מידע בזמן אמת על העדפות, טרנדים וצרכים תזונתיים של לקוחות; בטרם השקעה זו, גייסה סבב סיד של 1.5 מיליון דולר מקרן פיקו הישראלית

25.09.2019, 17:01 | מאיר אורבך
חברת הסטארט-אפ הישראלית טייסטווייז (Tastewise), שפיתחה מערכת לניתוח מגמות בשוק המזון בזמן אמת, גייסה 5 מיליון דולר בהובלת קרן PeakBridge המתמחה בהשקעות בפודטק וזו ההשקעה הראשונה שלה בחברה ישראלית. טייסטווייז תשתמש בהון לגיוס מפתחים למשרדיה בתל אביב ולצורך כניסה לשווקים חדשים. סבב ההשקעה החדש מצטרף להשקעת סיד של 1.5 מיליון דולר שטייסטווייז קיבלה מקרן Pico Partners הישראלית לפני כשנה.

קראו עוד בכלכליסט

המערכת של טייסטווייז מספקת למותגי מזון, למסעדות ולמלונות מידע בזמן אמת בנוגע להעדפות טעמים והצרכים התזונתיים המשתנים של לקוחות. למשל, המערכת יודעת לזהות צמיחה בהתעניינות בכרוב כבוש שנובע מטרנד של מעבר למזון עשיר בפרוביוטיקה, שעוזר לבריאות מערכת העיכול והמוח. כך היא מאפשרת למותגי מזון והסעדה להבין צרכים חדשים, לפתח מוצרים ומנות חדשות ולהתאים את עצמם לשינויים בשוק.

איזו תוספת על הפיצה אוהבים אנשים? , צילום: שאטרסטוק איזו תוספת על הפיצה אוהבים אנשים? | צילום: שאטרסטוק איזו תוספת על הפיצה אוהבים אנשים? , צילום: שאטרסטוק

החברה מנטרת מיליארדי נקודות דאטה, בהן תפריטים של יותר מ-180 אלף מסעדות בארה״ב שמתעדכנים על בסיס שבועי ו-14 מיליון מנות, ונוגע ליותר מ-7,000 רכיבי מזון. בנוסף, טייסטווייז מנטרת יותר מ-2 מיליארד אינטראקציות בחודש ברשתות החברתיות הנוגעות לאוכל ולמתכונים. המידע שנאסף ומנותח מאפשר לזהות איזה אוכל אנשים מכינים, מזמינים ואוהבים.

לרגל ההכרזה על הגיוס, טייסטוייז חושפת דו״ח מגמות חדשות בתחום המזון לשנת 2019 המתבסס על מידע שנאסף במערכת שלה בשנתיים האחרונות ומתמקד במזון פונקציונלי, כלומר מזונות בעלי השפעה בריאותית. לפי הדו״ח 37% מהצרכנים מעוניינים לקבל ערכים פונקציונליים מוספים מהאוכל והשתייה שהם צורכים. מגמת ההתעניינות במזון פונקציונלי גוברת וכמות האנשים שפעלו בנושא עלתה ב-23% תוך שנה. הדו״ח מציג עליה בצריכה של מורינגה לשיפור מיקוד, טבעונות לאנטי-אייג׳ינג וקיווי לבריאות העור. התכונות הבולטות שצרכנים מעוניינים לקבל מהתזונה שלהם הן בריאות, הורדת מתח, איכות השינה, מיקוד מחשבתי ועוד. ערכים מוספים מבוקשים נוספים הם השפעה חיובית על מערכת העיכול, טיפוח העור והשפעה על המוח. עוד לפי הדו״ח, חלה עליה של 28% תוך שנה של פוסטים ברשתות החברתיות וקשורים לאוכל שמאזכרים את המילה ״שינה״, למשל שורש צמח הוויטניה המשכרת (Ashwagandha). טרנד נוסף הוא אבקת חלבון אפונה שחלה עליה של יותר מפי חמישה בשימוש שלה לצורכי שיפור הבריאות.טייסטוייז הוקמה ב-2017 על ידי אלון חן, מנהל בכיר בגוגל במשך עשור, ואייל גאון, יזם סדרתי של חברות טכנולוגיה.

אילו תובנות מחפשים אנשים מהמזון שלהם?, צילום: שאטרסטוק אילו תובנות מחפשים אנשים מהמזון שלהם? | צילום: שאטרסטוק אילו תובנות מחפשים אנשים מהמזון שלהם?, צילום: שאטרסטוק

אלון חן, מנכ״ל ומייסד שותף של טייסטווייז, מסר: ״תעשיית המזון נמצאת בעיצומה של המהפיכה הדיגיטלית. טייסטווייז מאפשרת לשחקנים בתחום בפעם הראשונה בהיסטוריה לדעת בזמן אמת מה הצרכנים שלהם אוהבים לאכול ומה הטעמים והרכיבים החדשים שהופכים לאופנתיים וישפיעו על הביקוש למוצרים ולמנות שלהם".

אריק סיבר, שותף מייסד בקרן PeakBridge, מסר: ״פודטק היא תעשייה מתעוררת וצומחת שיש לה פוטנציאל אדיר שאנחנו מאמינים בו. לשחקנים הוותיקים בתחום המזון והמסעדות יש היום מעט מאוד מידע על העדפות המשתמשים שלהם, והטכנולוגיה של טייסטווייז מאפשרת להם גישה למידע יקר ערך עבורם. כיום אני עדים לטרנד נוסף בעולם הפודטק והוא התאמה אישית של מזון לפי העדפות הצרכנים. בהמשך, טייסטווייז תוכל לספק ליצרנים ולמסעדות את המידע יקר הערך שיאפשר את הפיתוחים הללו באמצעות יכולות של בינה מלאכותית״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות