חברת הפודטק Tastewise גייסה 5 מיליון דולר מקרן PeakBridge
החברה פיתחה פלטפורמה שמספקת למותגי מזון, מסעדות ומלונות מידע בזמן אמת על העדפות, טרנדים וצרכים תזונתיים של לקוחות; בטרם השקעה זו, גייסה סבב סיד של 1.5 מיליון דולר מקרן פיקו הישראלית
קראו עוד בכלכליסט
לרגל ההכרזה על הגיוס, טייסטוייז חושפת דו״ח מגמות חדשות בתחום המזון לשנת 2019 המתבסס על מידע שנאסף במערכת שלה בשנתיים האחרונות ומתמקד במזון פונקציונלי, כלומר מזונות בעלי השפעה בריאותית. לפי הדו״ח 37% מהצרכנים מעוניינים לקבל ערכים פונקציונליים מוספים מהאוכל והשתייה שהם צורכים. מגמת ההתעניינות במזון פונקציונלי גוברת וכמות האנשים שפעלו בנושא עלתה ב-23% תוך שנה. הדו״ח מציג עליה בצריכה של מורינגה לשיפור מיקוד, טבעונות לאנטי-אייג׳ינג וקיווי לבריאות העור. התכונות הבולטות שצרכנים מעוניינים לקבל מהתזונה שלהם הן בריאות, הורדת מתח, איכות השינה, מיקוד מחשבתי ועוד. ערכים מוספים מבוקשים נוספים הם השפעה חיובית על מערכת העיכול, טיפוח העור והשפעה על המוח. עוד לפי הדו״ח, חלה עליה של 28% תוך שנה של פוסטים ברשתות החברתיות וקשורים לאוכל שמאזכרים את המילה ״שינה״, למשל שורש צמח הוויטניה המשכרת (Ashwagandha). טרנד נוסף הוא אבקת חלבון אפונה שחלה עליה של יותר מפי חמישה בשימוש שלה לצורכי שיפור הבריאות.טייסטוייז הוקמה ב-2017 על ידי אלון חן, מנהל בכיר בגוגל במשך עשור, ואייל גאון, יזם סדרתי של חברות טכנולוגיה.
אלון חן, מנכ״ל ומייסד שותף של טייסטווייז, מסר: ״תעשיית המזון נמצאת בעיצומה של המהפיכה הדיגיטלית. טייסטווייז מאפשרת לשחקנים בתחום בפעם הראשונה בהיסטוריה לדעת בזמן אמת מה הצרכנים שלהם אוהבים לאכול ומה הטעמים והרכיבים החדשים שהופכים לאופנתיים וישפיעו על הביקוש למוצרים ולמנות שלהם".
אריק סיבר, שותף מייסד בקרן PeakBridge, מסר: ״פודטק היא תעשייה מתעוררת וצומחת שיש לה פוטנציאל אדיר שאנחנו מאמינים בו. לשחקנים הוותיקים בתחום המזון והמסעדות יש היום מעט מאוד מידע על העדפות המשתמשים שלהם, והטכנולוגיה של טייסטווייז מאפשרת להם גישה למידע יקר ערך עבורם. כיום אני עדים לטרנד נוסף בעולם הפודטק והוא התאמה אישית של מזון לפי העדפות הצרכנים. בהמשך, טייסטווייז תוכל לספק ליצרנים ולמסעדות את המידע יקר הערך שיאפשר את הפיתוחים הללו באמצעות יכולות של בינה מלאכותית״.
2 תגובות לכתיבת תגובה