אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק חשפה את Horizon, עולם וירטואלי חדש למשתמשים צילום: Facebook Horizon

פייסבוק חשפה את Horizon, עולם וירטואלי חדש למשתמשים

החברה הציגה סביבה מדומה נרחבת בה יכולים גולשים לשחק במשחקים, לבנות אזורי פעילות משלהם, לצרוך תוכן ועוד. המטרה: לייצר יותר אינטראקציות בין משתמשים, ולבנות תשתית ליישומי VR שיקחו את התחום אל מעבר לקטגוריית הפנאי

26.09.2019, 12:08 | ניצן סדן

פייסבוק תשיק בשנה הבאה פלטפורמה חברתית למשתמשי אוקולוס שבבעלותה - סביבה וירטואלית נרחבת בשם Horizon, כך הודיעה אתמול (ד').

קראו עוד בכלכליסט

חוויית הורייזון נשענת על יצירת אווטאר, אותו אפשר לקחת לטיול בעיר וירטואלית בה כיכר מרכזית, מבנים שמהווים ייצוג של קהילות וקבוצות, וסביבות וירטואליות שונות בשלל עיצובים - טרופיים, עתידניים וכו' - כסביבה לניהול אינטראקציות וכמובן, השתתפות במשחקים.

פייסבוק יודעת היטב שבימינו כמעט כל משתמשי ה-VR הביתי הם גיימרים, ולכן יוכלו למצוא בהורייזון שלל כותרי אקשן ואסטרטגיה, ביניהם משחק טיסה בשם Wing Strikers. הדגש במשחקים הוא על חוויית ריבוי משתתפים, במטרה לאפשר לרשת החברתית לקדם ולעודד אינטראקציות בין הגולשים וללמוד יותר על צורכיהם למטרת מיקוד פרסומות - אפיק ההכנסה העיקרי שלה.

פייסבוק הורייזון, צילום: Facebook Horizon פייסבוק הורייזון | צילום: Facebook Horizon פייסבוק הורייזון, צילום: Facebook Horizon

פייסבוק הדגישה את גמישות הפלטפורמה, וטענה בפוסט שהעלתה בנושא שכל אחד יוכל לבנות בהורייזון סביבה וירטואלית שתתאים לדרישותיו. ממשק הבנייה נשען על פריטים שהוכנו מראש, כדי לאפשר תפעול פשוט גם בלי צורך בכתיבת קוד. משתמשים שייתקשו, יוכלו להסתייע ביועצים ומדריכים שתפזר פייסבוק ברחבי הורייזון, ויתופעלו בידי אנשיה.

לאווטארים בפייסבוק הורייזון אין רגליים, כנראה כדי שלא להעמיס על הממשק; קל יותר לסנתז ריחוף ב-VR מאשר הליכה אותנטית, צילום: Facebook Horizon לאווטארים בפייסבוק הורייזון אין רגליים, כנראה כדי שלא להעמיס על הממשק; קל יותר לסנתז ריחוף ב-VR מאשר הליכה אותנטית | צילום: Facebook Horizon לאווטארים בפייסבוק הורייזון אין רגליים, כנראה כדי שלא להעמיס על הממשק; קל יותר לסנתז ריחוף ב-VR מאשר הליכה אותנטית, צילום: Facebook Horizon

פייסבוק שואפת, ככל הנראה, להניח יסודות להעברת עוד ועוד מתכונותיה לפלטפורמת המרחב הווירטואלי; היא תוכל להוות קניון וירטואלי בו מטיילים כבקניון אמיתי ומבצעים רכישות של מוצרים אמיתיים, סביבה לגופים שמחפשים תרומות וסיוע ציבורי להציג את המטרות והפעילויות שלהם, וכמובן מרחב פרסומי אינסופי שיאפשר לפייסבוק להגדיל את היצע חבילות הפרסום שלה. נקודת הפתיחה לכך טובה למדי: רוב משתמשי ה-VR הם אכן גיימרים, ומדובר בקהל מאוד ביקורתי אך גם כזה שנוטה לבצע רכישות גדולות יחסית לתמיכה בתחביב המשחקים - מתוכנה ועד חומרה וציוד היקפי (למשל, משקפי VR).

מנכ"ל החברה מארק צוקרברג כבר התייחס בעבר להשקת מוצר שכזה, שעתה נחשף; בעקבות הורייזון, תסגור פייסבוק את Spaces ו-Rooms, פלטפורמות ה-VR החברתיות הנוכחיות שלה. ההשקה צפויה להתבצע בתחילת השנה הבאה ועדיין לא ברור אם פייסבוק תפעיל את המוצר כאקסקלוסיבי לבעלי אוקולוס, או תפתח אותו לכל בעל התקן VR.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות