אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במשרד התחבורה מרוצים מהנתיבים החדשים: "חיסכון של 15 דקות" צילום: שאול גולן

במשרד התחבורה מרוצים מהנתיבים החדשים: "חיסכון של 15 דקות"

עם זאת בעלי מכוניות שגרים בנתניה התקשו לצאת מהעיר: "אנשים עמדו 40-50 דקות לפני שהצליחו לנסוע בנתיב הייעודי"; במשרד אומרים שמחר ינקטו צעדים כדי לאפשר יציאה חלקה יותר מהעיר

06.10.2019, 17:50 | ליאור גוטמן

במשרד התחבורה טוענים לחיסכון של 10 עד 15 דקות בכניסה לתל אביב מאזור הצפון, זאת במסגרת סיכום היום הראשון להפעלת מיזם "נתיב פלוס". לעומת כביש החוף, בנתיבי איילון לא נרשמו שינויים מהותיים בזמני הנסיעה. במשרד התחבורה מודים כי יש לקחת בהסתייגות את נתוני היום הראשון, זאת לאחר שהמשטרה עוד לא החלה לקנוס את מי שנסעו בנתיב, כשהם יושבים לבד ברכב, זאת בנוסף לעובדה שאנחנו בתקופת חגים והציבור עוד לומד את הנתיב החדש.

במסגרת המיזם, כביש החוף (כביש 2) קיבל נתיב מיוחד שאורכו 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה למחלף גלילות, בשני הכיוונים, שם הותרה נסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע). בכביש 20 (נתיבי איילון) הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית ועבור כלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים), וזאת בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד.

שר התחבורה סמוטריץ' הודה היום שקודמו (ישראל כץ) לא ממש אהב את התוכנית, ולכן היא היתה בסטטוס של הקפאה מאז 2017, ועתה הופשרה שנית.

הנתיב החדש באיילון, צילום: שאול גולן הנתיב החדש באיילון | צילום: שאול גולן הנתיב החדש באיילון, צילום: שאול גולן

למרות הבשורה, בעלי מכוניות שגרים בעיר נתניה התקשו לצאת מהעיר. בשיחה עם כלכליסט אמר אחד מבעלי המכוניות כי במחלפי נתניה ופולג אנשים עמדו 40 ועד 50 דקות ברכב לפני שהצליחו לנסוע בנתיב הייעודי. למעשה, גם תושבי השכונות שתכננו לקחת איתם נוסעים (כמו למשל בקריית השרון) ואפילו נסעו 3 או 4 ברכב, פשוט לא הצליחו לצאת מהעיר. במשרד התחבורה טוענים שמחר יחסמו חלק מהכבישים כדי לאפשר יציאה חלקה יותר מנתניה.

עם זאת, רק בעוד חודש, כשתסתיים תקופת החגים, הגשמים יחזרו והמשטרה תחל לקנוס את המשתמשים בכביש, משרד התחבורה יוכל לדעת האם הישראלים מוכנים לוותר על הרכב בתמורה לחסכון בעמידה בפקקים. ככל שהמיזם יצליח, הוא יורחב לכלל נתיבי איילון כמו גם לכניסות אחרות לעיר. 

הנתיב החדש בכביש חוף, צילום: ynet הנתיב החדש בכביש חוף | צילום: ynet הנתיב החדש בכביש חוף, צילום: ynet

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
התחלות תמיד קשות היה צריך לעשות את זה לפני 10 שנים
מדינת ישראל תמיד בפיגור של עשור לפחות ממדינה מתוקנת אם היו עושים את זה לפני 10 שנים היום היו 10-20% פחות רכבים בכבישים אז גם הנתיבים הרגילים היו פחות פקוקים וגם הנתיבי תחבורה ציבורית שיתופית היו יותר פנויים. והיה אפשר להשקיע עוד בתחבורה ציבורית להרחיב ולשפר אותה כי כיום היא תקוע גם בפקקים וגם עובדת בשיטה של מאסף שאוטובוס שצריך להגיע מעיר בגוש דן לתח אביב לוקח שעה וחצי כי הוא נוסע ויש חו תחנה כל 100 מטר עם 50 תחנות בדרך. אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.
תחבורה  |  08.10.19
לכל התגובות