אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבי המבחן האוטונומיים של אובר היו מעורבים ב-37 תאונות צילום: אובר

רכבי המבחן האוטונומיים של אובר היו מעורבים ב-37 תאונות

ב- 33 תאונות היו דווקא הרכבים של אובר שנפגעו על ידי רכבים אחרים, שבחלק מן המקרים לא הצליחו להתמודד עם בלימות פתאומיות של רכבי המבחן

06.11.2019, 15:57 | תומר הדר

מה שהחל כתאונה בודדה מתגלה בנתיים כבלגאן שלם: רכבי המבחן האוטונומיים של אובר (Uber) היו מעורבים בלא פחות מ-37 תאונות - כך חשף משרד התחבורה האמריקאי, בהמשך לדיונים בנושא תאונת הדרכים הקטלנית בה היה מעורב רכב של אובר בשנה שעברה.

על פי הממצאים שהוצגו במהלך דיוני הוועדה שדנה בתאונה שהתרחשה באריזונה ובה נהרגה אישה, בתקופה שבין ספטמבר 2016 למרץ 2018 התרחשו 36 תאונות, לא כולל התאונה באריזונה.

התאונה באריזונה, צילום: youtube התאונה באריזונה | צילום: youtube התאונה באריזונה, צילום: youtube

רכב אוטונומי אובר, צילום: אובר רכב אוטונומי אובר | צילום: אובר רכב אוטונומי אובר, צילום: אובר

מניתוח התאונות שהוצגו עולה כי 33 תאונות היו כאלה שבמהלכן הרכבים של אובר דווקא נפגעו על ידי רכבים אחרים, שבחלק מן המקרים לא הצליחו להתמודד עם בלימות פתאומיות של רכבי המבחן. במקרה אחר פגע אחד מרכבי המבחן בעמוד שלא זוהה כראוי, ואילו במקרה אחר לא הצליח הרכב של אובר להתמודד דווקא עם מקרה חירום של רכב שסטה בכיוונו ולא הגיב במהירות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מכוניות אוטונומיות בשלב הזה - חוסר אחריות
אף מערכת לא בשלה מספיק כדי שתהיה אמינה לנסיעה על כביש ציבורי. רק בנס זה לא נגמר ביותר תאונות. צריך להבין שהמערכות אולי יודעות "לראות" דברים בטכנולוגיות שונות, אבל בניגוד למוח האנושי שמפרש את הדברים במהירות אדירה - המערכות השונות צריכות לבצע תרגום של כל המידע לפעולה. כשפירוש המידע נכון הרכב יגיב טוב ומהר יותר מאדם. אבל מה קורה כשהמידע הנקלט באופן כזה או אחר לא מפורש נכון? מה אם לא כל המידע נקלט? לדוגמא - אם מערכת מזהה רוכב אופניים שפורץ לכביש בטווח עצירה היא תגיב מהר יותר מאדם. לעומת זאת אדם במקרים רבים אדם יקלוט את רוכב האופניים עוד לפני שיגיע לטווח עצירה ויאט מהירותו. היכולת של אדם לראות ולהבין את הסביבה עדיין גבוהה בהרבה משל כל מערכת שקיימת בשוק. זה אולי מושך את העין להציג יכולות אוטונומיות אבל בגדול זה כמו להציג אדם בן מאה (בלי להעליב) או ילד בן 10 שנוהגים ברכב.
י.  |  06.11.19
לכל התגובות