אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת הפארם Be ממשיכה להכביד על שופרסל צילום: ערן גרנות

רשת הפארם Be ממשיכה להכביד על שופרסל

לצד צמיחה דלה של 2.8% במכירות רשת המזון ברבעון השלישי - רשת הפארם, שבשליטת שופרסל, מציגה ירידה של 2.5% במכירות למ"ר עם העמקת ההפסד התפעולי; קיפאון בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל; החדשות הטובות - זינוק של 94% בהכנסות מגזר הפיננסים

27.11.2019, 13:08 | נורית קדוש

מכירות שופרסל צמחו ברבעון השלישי ב-2.8% בלבד והסתכמו ב-3.24 מיליארד שקל - למרות עליות המחירים ופתיחת שישה סניפים חדשים. מכירות החנויות הזהות הציגו ירידה של 0.6% במכירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון חתמה שופרסל עם ירידה של 14% בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רשת הפארם Be ממשיכה להכביד על קמעונאית המזון ומציגה ירידה של 2.5% במכירות למ"ר עם העמקת ההפסד התפעולי ל-12 מיליון שקל ברבעון.

קראו עוד בכלכליסט

את הרבעון חתמה שופרסל עם קפאון בשורת הרווח הנקי שהסתכם ב-55 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. הפסקת השותפות עם לאומי קארד בתחום הפיננסים והנפקת כרטיס אשראי ללקוחות מועדון החברה עם כאל, אפשרו לשופרסל להציג זינוק של 94% בהכנסות מגזר הפיננסים ל-35 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי מהמגזר זינק ל-26 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: ענר גרין מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן | צילום: ענר גרין מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: ענר גרין

עלייה של 6.1% ברווח הגולמי שהסתכם ברבעון ב-931 מיליון שקל, סייעה לשופרסל להציג עלייה ברווחיות הגולמית המשקפת את הפער בין מחיר הקנייה מהספק למחיר המכירה לצרכן ל-27% מהמכירות לעומת 26.5% בתקופה המקבילה.

יישום תקן IFRS16 סייע לשופרסל להציג עלייה של 21% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-138 מיליון שקל ושיקף רווחיות תפעולית של 4% מהמכירות. בנטרול השפעת התקן, הייתה הרווחיות התפעולית נותרת על 3.5% מהמכירות, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

פתיחת חנויות של רשת הפארם Be הובילה לעליה של 38% במכירות הרשת שהסתכמו ב-189 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-8.6% ביחס לתקופה המקבילה.

שופרסל, בניהולו של איציק אברכהן, נסחרת לפי שווי שוק של 5.7 מיליארד שקל, מפעילה 294 חנויות מזון ועוד 83 חנויות פארם המשתרעים על שטח של 545 אלף מ"ר בפריסה ארצית. הקבוצה מעסיקה 16,150 עובדים ומפעילה מועדון לקוחות המונה 1.9 מיליון חברים. לחברה 586 אלף מחזיקי כרטיס האשראי הנושא את שם הרשת וכן פעילות נדל"ן הכוללת נכסים בשווי 2.4 מיליארד שקל.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
חברה לא ריווחית
כאשר עושקים את העובדים ומפצים את המנהלים .מי שעושה את הכסף לחברה זה רק העובדים יותר מהמנהלים אז שלא יתפלאו לרוב העובדים אין מוטיבצייה . וגם מחירים בשמים מה חשבו להחזיר את כל הוצאות המטורפות בשנה ממש לא זו חזירות לשמה על חשבון העובדים והלקוחות .
מרכזית  |  28.11.19