אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מובילאיי: פיילוט מיפוי בברצלונה להפעלת מכוניות אוטונומיות צילום: איי אף פי

מובילאיי: פיילוט מיפוי בברצלונה להפעלת מכוניות אוטונומיות

בחודשים האחרונים הפעילה החברה הישראלית שבבעלות אינטל, צי של 400 רכבי משלוחים שמיפו את רחובות העיר - כדי לגבש תשתיות מדוייקות במיוחד; הפיילוט נערך כחלק מפרויקט ארצי בספרד בשם Autonomous Ready Spain, ובוצע במסגרת שת"פ ארוך שנים בין מובילאיי לברצלונה

03.12.2019, 11:04 | עומר כביר

בחודשיים האחרונים הפעילה מובילאיי הישראלית, שבבעלות אינטל, צי של 400 רכבי משלוחים שאספו מידע ומיפו את רחובות ברצלונה.

קראו עוד בכלכליסט

זאת, כחלק מפיילוט חדשני שנועד לגבש תשתיות מיפוי ומחשוב להפעלת מכוניות אוטונומיות, במסגרת פרויקט משותף של משרד התחבורה של ספרד, עיריית ברצלונה ומובילאיי. הוא מתבצע כחלק משיתוף פעולה ארוך שנים בין מובילאיי לברצלונה.

תוכנת עיבוד התמונה של מובילאיי לרכב אוטונומי תוכנת עיבוד התמונה של מובילאיי לרכב אוטונומי תוכנת עיבוד התמונה של מובילאיי לרכב אוטונומי

הפעלה רחבה של מכוניות אוטונומיות מחייבת מפות מדויקות במיוחד, עד לרמת המיקום של עצים ומכשולים זמניים כמו מהמורות בכביש או מכולות שמוצבות לצדו. בניית מפות אלו, ויצירת תשתיות נוספות, היא הליך יקר ומורכב, והניסוי נועד לבחון שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי-לעסקי במטרה לפתח טכנולוגיות ושיטות שיאפשרו ליעל את התהליך ולהוזיל אותו.

במסגרת הפיילוט, שנערך כחלק מפרויקט ארצי בספרד בשם Autonomous Ready Spain, צוידו 400 רכבי משלוחים שנוסעים דרך קבע ברחובות ברצלונה במערכות סיוע הנהיגה Mobileye 8 Connect, שכללו יכולות תקשורת שנועדו לאסוף מידע מכלל הרכבים שמשתתפים בניסוי, הן במטרה להפחית מספר התאונות, והן במטרה לבצע מיפוי מקיף של העיר שיכלול זיהוי של אזורים רגישים. 

פרופ’ אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי, צילום: איי אף פי פרופ’ אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי | צילום: איי אף פי פרופ’ אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי, צילום: איי אף פי

לאורך הניסוי נסעו הרכבים 45 אלף קילומטר מדי יום, ואספו מידע שיאפשר לעירייה לשפר את הבטיחות בדרכים ולהכן את התשתיות לכניסה של רכבים אוטונומיים.

במהלך הנסיעות זיהו הרכבים את נוכחותם של 37 אלף רוכבי אופניים ו-240 אלף הולכי רגל וסיפקו התרעות שלדברי החברה סייעו למנוע פגיעה ב-668 מהם.

בברצלונה מתעדים להמשיך את הפיילוט ולהתקין את מערכות מובילאיי באלף רכבים סך הכול במהלך 2020, כאשר צעדים עתידיים כוללים זיהוי דפוסי סיכון על סמך ניתוח סטטיסטי של התנהגות הולכי רגל, רוכבים אופניים ונהגים, ובעיקר זיהוי נקודות קונפליקט במפגשים ביניהם.

לה רמבלה בברצלונה לה רמבלה בברצלונה לה רמבלה בברצלונה

"מובילאיי נמצאת בהליך מתמשך של פיתוח טכנולוגי שנועד להגן על המשתמשים הפגיעים ביותר בדרכים ולבנות את הבסיס לרכב אוטונומי", אמר מנהל מובילאיי באזור EMEA, גיל איילון, בהודעה כתובה.

"לכל עיר שרוצה להפוך את הרחובות שלה לבטוחים יותר יש עכשיו גישה לטכנולוגיה החדשנית ביותר. ספרד היא חלוצה באימות פרויקטים חדשניים שמציבים אותה בעמדת הובלה בתחום הבטיחות בדרכים והמוביליות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות