אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצליינים באים: שיא שנתי בתפוסת החדרים במלונות בחודש שעבר

הצליינים באים: שיא שנתי בתפוסת החדרים במלונות בחודש שעבר

בנובמבר נרשמו כ-3.1 מיליון לינות תיירים, עלייה של 10% לעומת נובמבר אשתקד; מרבית לינות התיירים נרשמו בירושלים - 35%, ובת"א - 19%. תפוסת החדרים בנובמבר הסתכמה ב-77% בממוצע, עלייה של 5% לעומת נובמבר 2017

25.12.2019, 12:14 | נווית זומר

שיא שנתי בתפוסת חדרי מלון נרשם בנובמבר. המחלקה למחקר כלכלי של התאחדות המלונות מפרסמת היום (ד') את נתוני החודש שעבר במלונות, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנתיים שחלפו.

מהנתונים עולה כי בנובמבר 2019 נרשם שיא של כ-3.1 מיליון לינות תיירים, עלייה של 10% לעומת נובמבר אשתקד ו-15% לעומת נובמבר 2017. לינות התיירים היוו כ-60% מכלל הלינות. מרבית לינות התיירים נרשמו בירושלים (כ-35%) ובת"א (כ-19%).

קראו עוד בכלכליסט

בתי מלון בטיילת של ת"א, צילום: שאטרסטוק בתי מלון בטיילת של ת"א | צילום: שאטרסטוק בתי מלון בטיילת של ת"א, צילום: שאטרסטוק

בלינות הישראלים, שעמדו על 858 אלף סה"כ, חלה ירידה של 2% בהשוואה לנובמבר 2018 וירידה של 6% בהשוואה לנובמבר 2017. בסך הכל נרשמו בנובמבר כ-2.2 מיליון לינות, עלייה של 5% בהשוואה לנובמבר 2018 ועלייה של 6% בהשוואה לנובמבר 2017.

תפוסת החדרים בנובמבר הסתכמה ב-77% בממוצע, עלייה של 5% לעומת נובמבר 2017 ועלייה של 6% לעומת נובמבר 2017. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בירושלים. עם כ-88%. בנצרת נרשמה תפוסה של 86% ,בת"א 81%, בטבריה 80% ,בים המלח 77%, באילת, בהרצליה ובחיפה 76% כל אחת ובנתניה 70% תפוסה.

תיירים סינים בישראל תיירים סינים בישראל תיירים סינים בישראל

מצבת החדרים עמדה על 73.8 אלף, עלייה של 2% לעומת אשתקד ו-4% לעומת 2017. מתחילת השנה (החודשים ינואר-נובמבר) נרשמו 3.11 מיליון לינות תיירים, עלייה של 5% לעומת אשתקד, ו-7.12 מיליון לינות ישראלים, עלייה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סה"כ נרשמו 9.23 מיליון לינות, עלייה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה ב-70%, לעומת 69% ב-2018.

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "שיעור התפוסה הגבוה במיוחד בנצרת ובירושלים, מסמן מגמה של התחזקות תיירות הצליינים בארץ בעונה זו. הודות למאמצי השיווק של ישראל בעולם ולמרות הרגישות הביטחונית, התיירים ממשיכים להצביע ברגליים ולהגיע לישראל בהיקפים שלא הכרנו בעבר. שמירה על תקציבי השיווק של משרד התיירות היא צו השעה, על מנת שניתן יהיה להמשיך בתנופה ולקדם את ענף התיירות כמנוע צמיחה מרכזי".

תגיות