אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המחאות האלימות בהונג קונג הבריחו את יצרני אורות החג לשנגחאי צילום: איי פי

המחאות האלימות בהונג קונג הבריחו את יצרני אורות החג לשנגחאי

הונג קונג שקעה במיתון על רקע המחאות המתנהלות מזה חצי שנה, שפגעו פגיעה קשה במגזר הקמעונאי; כתוצאה, עסקים צמצמו גם את תקציב אורות חג המולד, מה שהוביל לצניחה של 20% בפעילות החברות בתחום

26.12.2019, 09:46 | שירות כלכליסט
שישה חודשים של הפגנות אלימות נגד הממשלה גבו מחיר כבד מאווירת החג בהונג קונג ומהעסקים המתפרנסים ממיצבי החג. על כך מדווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט".

קראו עוד בכלכליסט

אחת החברות הללו היא שון שה אינטרנשיונל המתמחה בעיצוב ובהתקנה של קישוטים מוארים בכניסה למרכזי קניות ובניינים בעיר. "אני מעצב אורות חג כבר למעלה מ־30 שנה, וזו היתה השנה הגרועה ביותר לעסקים שלי", אמר טרנס וונג קים־שאן, מייסד ונשיא שון שה.

הפגנה בהונג קונג אתמול, צילום: איי פי הפגנה בהונג קונג אתמול | צילום: איי פי הפגנה בהונג קונג אתמול, צילום: איי פי

הונג קונג שקעה במיתון על רקע המחאות שפגעו פגיעה קשה במגזר הקמעונאי. כתוצאה, עסקים צמצמו גם את תקציב אורות חג המולד, מה שהוביל לצניחה של 20% בפעילות החברות בתחום. "הרבה מהלקוחות שלנו ביקשו קישוטים צנועים יותר", אמר וונג, בציינו כי גם הקישוטים ברחובות העיר הופחתו. לדבריו, בשנים הטובות הגיעו עלויות הקישוטים לכ־250 אלף דולר אמריקאי להזמנה.

ברקע המשבר, חברות קניונים העבירו חלק מתקציב קישוטי החג לשנגחאי, זאת בתקווה שיצליחו למשוך יותר לקוחות ולפצות על הירידה בהכנסות מבית. כך למשל, חברת הנדל"ן סונג קונג קיי השקיעה כ־10 מיליון יואן (1.4 מיליון דולר) באטרקציות במרכז הקניות שלה הממוקם בגורד השחקים האיקוני IFC.

מדובר בעלייה דו־ספרתית לעומת כריסמס שעבר. העלייה במכירות ובתנועת הקונים בקניון נאמדה ב־10%-20% בעונת הכריסמס הנוכחית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות