אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו: הרכב האוטונומי של מובילאיי רק עם מצלמות, בנסיעת מבחן בירושלים צילום מסך: מובילאיי

צפו: הרכב האוטונומי של מובילאיי רק עם מצלמות, בנסיעת מבחן בירושלים

לטענת מובילאיי, הטכנולוגיה שלה יכולה ליצור מודל תלת-ממדי מתמונות ממצלמה דו-ממדית כדי לתת למערכות הנהיגה של רכבים אוטונומיים תחושה טובה יותר של הסביבה

07.01.2020, 14:55 | שירות כלכליסט
חברת אינטל פרסמה השבוע סרטון של הרכב האוטונומי של מובילאיי, שבבעלותה, מנווטת ברחובות ירושלים במשך כל-20 דקות בעזרתן של 12 מצלמות המורכבות עליה, ובאופן בלתי רגיל, ללא חיישנים נוספים.   

קראו עוד בכלכליסט

הפיתוח מגיע אחרי שיצרני שבבים ומערכות ראייה ממוחשבות מתחרים ביניהם זמן רב על יצור ואספקה של המוח והעיניים לרכבים אוטונומיים.

אינטל הראתה חלק מהסרטון הלא ערוך במהלך מסיבת עיתונאים בתערוכת CES בלאס ווגאס. גרסת ההדגמה של יצרנית השבבים בולט מאחר וחברות טכנולוגיה המפתחות כלי רכב אוטונומיים לרוב מצמידות מצלמות עם חיישנים נוספים על מנת לעזור לרכב "לראות" את מה שסובב אותו.

רכב אוטונומי של מובילאיי (ארכיון), צילום מסך: מובילאיי רכב אוטונומי של מובילאיי (ארכיון) | צילום מסך: מובילאיי רכב אוטונומי של מובילאיי (ארכיון), צילום מסך: מובילאיי

הסרטון מציג את הרכב מנווט דרך צומת מפגש של ארבע דרכים ללא רמזורים, או נתיבים המקלים על השתלבות בתנועה והימנעות מהולכי רגל.

בסרטון, מובילאיי, שנמכרה לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר ב-2017, והיא כעת יחידת הרכב האוטונומית של יצרנית השבבים הגדולה בעולם, טוענת כי הטכנולוגיה שלה יכולה ליצור מודל תלת- ממדי מתמונות ממצלמה דו-ממדיתבכדי לתת למערכות הנהיגה של רכבים אוטונומיים תחושה טובה יותר של הסביבה. היא אמרה שהעיבוד נעשה בעזרת שבב הנהיגה האוטונומית האחרון שלה EyeQ5.

מובילאיי הוסיפה, כי היא יכולה למזג את המידע מהמערכת שלה המשתמשת רק במצלמה עם מערכות לשימוש משותף, על מנת להניע רכבים אוטונומיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות