אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
PMEC הסינית תתחרה בעצמה בנמל אשדוד צילום: נמרוד גליקמן

PMEC הסינית תתחרה בעצמה בנמל אשדוד

החברה הסינית זכתה אתמול במכרז לשדרוג רציפים בנמל אשדוד. במקביל, היא גם בונה את הנמל החדש באשדוד, שיתחרה בנמל שאותו תשפץ

13.01.2020, 08:20 | ליאור גוטמן

חברת נמלי ישראל וחברת נמל אשדוד בחרו בחברת פאן מדיטרניאן הסינית (PMEC) במכרז לשדרוג רציפי נמל אשדוד. מדובר בשדרוג מיידי של רציף 21 בנמל, עם אפשרות להשלמת עבורות נוספות, בעלות של כחצי מיליארד שקל. באופן אירוני, PMEC בונה בימים אלו גם את השלד לנמל החדש הפרטי באשדוד, שיתחרה בעוד כמה שנים בנמל הנוכחי ושיופעל על ידי TIL ההולנדית. בעוד כמה שנים אמורה חברה סינית ממשלתית להתחיל להפעיל ל־25 שנה את הנמל הפרטי שנבנה בימים אלו בחיפה בעלות של כ־4 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן. בדרך להתייעלות, צילום: נמרוד גליקמן מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן. בדרך להתייעלות | צילום: נמרוד גליקמן מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן. בדרך להתייעלות, צילום: נמרוד גליקמן

השיפוץ של רציף 21 בנמל אשדוד שהוא אחד הארוכים בנמל, כקילומטר, יאפשר להכניס לנמל אוניות ענק באורך 400 מטר אורך עם קיבולת של כ־18 אלף מכולות. עד היום השימוש באוניות כאלה שהופכות נפוצות יותר ויותר בענף הספנות, לא היה אפשרי בעיקר בשל מגבלות מקום ועומק. מכיוון שעומק המים הנוכחי בקרבת הרציפים קטן מדי, היה חשש שאוניות גדולות פשוט ייתקעו באדמה. בנוסף, הציוד על הרציפים לא אפשר פריקת מטען רב כל כך.

לפי נמל אשדוד, השדרוג יכלול את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ־17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון. חלקו המערבי של הנמל יועמק ל־16 מטר והוא יותאם לקבלת אוניות גרעינים גדולות. כמו כן יורחבו הממגורות בנמל, יוקם מסוע גרעינים וישוקמו מזח הדלק והנוסעים ושובר הגלים הישן בנמל. העבודות יחלו במאי הקרוב ויימשכו עד 36 חודשים. מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן אמר כי שדרוג הנמלים הקיימים יביא להתייעלות ולמסחר תחרותי, לצד שיפור השירות בנמלים עד לרמה שהם יוכלו להתמודד עם הנמלים והמודרניים שמוקמים באשדוד ובחיפה.

עבור נמל אשדוד מדובר בעוד צעד שמקדם אותו לקראת תחרות וזאת חרף ניסיונות העובדים לשבש את העבודה השוטפת. ביום בחמישי האחרון שוב נזקק הנמל לעזרת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שהוציא צו ביניים המחייב את עובדי סקטור הניהול והתפעול לחזור לעבודה רציפה. בחמישי בבוקר התברר להנהלת הנמל שהעובדים מסרבים לפרוק מכולות, וחלק מהלקוחות של נמל אשדוד נאלצו להזיז אוניות ומטענים לנמל חיפה. בחמישי בערב כאמור קבעה שופטת בית הדין לעבודה בבאר שבע צו ארעי המורה לוועד העובדים וההסתדרות) להימנע מכל שיבוש בעבודה השוטפת.

אורנה הוזמן־בכור, יו"ר נמל אשדוד, מזכירה שדירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר תקציב השקעות בתשתיות בהיקף רחב של 2.4 מיליארד שקל, כהכנה לפתיחת הנמל החדש שם. "אנו רואים בפתיחת הנמלים לתחרות הזדמנות ולא איום, שינוי שיהפוך אותנו לגוף יעיל, גמיש וחדשני, שמציב סטנדרט חדש. נמל אשדוד יצלח את האתגר וימשיך להיות השער הכלכלי של ישראל", אמרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות