אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית ירושלים אישרה השקעות של 1.85 מיליארד שקל בפרוייקטי תחבורה בעיר צילום: דוברות המפלגה כולנו

עיריית ירושלים אישרה השקעות של 1.85 מיליארד שקל בפרוייקטי תחבורה בעיר

רשימת הפרויקטים שאושרו כוללת השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק); חניון אוטובוסים חדש בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי בעלות של כ-25 מיליון שקל; הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל וכו'

27.01.2020, 09:34 | ליאור גוטמן

ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה אתמול (א) בערב השקעות של כ-1.85 מיליארד שקל בשורת פרוייקטי תחבורה חדשים בעיר. הפרויקטים אמורים לצאת לביצוע או למכרז כבר במהלך החודשים הקרובים.

רשימת הפרויקטים שאושרו, ושהגיעה לידי כלכליסט, כוללת בין השאר השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק) בין רחוב שרי ישראל לירמיהו כולל בניית התחנה שתוצב שם; חניון אוטובוסים חדש בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי בעלות של כ25 מיליון שקל; הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל, ביצוע שיכלול כרייה של 4 מנהרות באורך כולל של כ- 4.5 ק"מ; הרחבת ציר 60 לרבות הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון ובעלות של כ-420 מיליון שקל, ביצוע שיכלול כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש עד ל-5 נתיבים עם 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף; הארכת כביש המנהרות עד לצומת אלעזר בעלות של כ- 50 מיליון שקל; בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים בעלות של כ-17 מיליון שקל; הכשרת נתיב תחבורה ציבורית ברחובות שמגר, שפע חיים ואוהל יהושוע בעלות של כ-39 מיליון שקל, תכנון קווי אוטובוסים חדשים בעלות של כ-4 מיליון שקל; תכנון מחלף בייט עם חיבור לכביש 16 החדש וחניון "חנה וסע" בעלות של כ-36 מיליון שקל, וסלילת כביש פייר קניג בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה, בעלות של כ-12 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

עוד אושרה אתמול השקעה של כ-402 מיליון שקל להמשך תכנון מפורט של הקו הירוק ולביצוע פיקוח עליון על קבלני הביצוע והזכיין הנבחר. מדובר בקו הרכבת השני של העיר בו זכתה שפיר הנדסה באוגוסט האחרון עם תכנית כוללת להקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ ועם 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ-100 קרונות, הקמת מתחם מרכז תחזוקה, בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות. הקו אמור לפעול בסוף 2025, כאשר הזכיינית (שפיר, בשותפת עם KEF הספרדית) אמורה להכנס בנעלי סיטיפס, היא הזכיין של הקו הנוכחי (הקו האדום), ולהפעיל אותו במקביל לבנייה של הקו החדש.

רכבת קלה, צילום: קבוצת ב.ס.ר רכבת קלה | צילום: קבוצת ב.ס.ר רכבת קלה, צילום: קבוצת ב.ס.ר

"גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו היום בועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר", מסכם ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

תגיות