עיריית ירושלים אישרה השקעות של 1.85 מיליארד שקל בפרוייקטי תחבורה בעיר
רשימת הפרויקטים שאושרו כוללת השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק); חניון אוטובוסים חדש בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי בעלות של כ-25 מיליון שקל; הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל וכו'
ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה אתמול (א) בערב השקעות של כ-1.85 מיליארד שקל בשורת פרוייקטי תחבורה חדשים בעיר. הפרויקטים אמורים לצאת לביצוע או למכרז כבר במהלך החודשים הקרובים.
רשימת הפרויקטים שאושרו, ושהגיעה לידי כלכליסט, כוללת בין השאר השקעה של כ-90 מיליון שקל במקטע הרכבת הקלה (קו ירוק) בין רחוב שרי ישראל לירמיהו כולל בניית התחנה שתוצב שם; חניון אוטובוסים חדש בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי בעלות של כ25 מיליון שקל; הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בעלות של כ-750 מיליון שקל, ביצוע שיכלול כרייה של 4 מנהרות באורך כולל של כ- 4.5 ק"מ; הרחבת ציר 60 לרבות הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון ובעלות של כ-420 מיליון שקל, ביצוע שיכלול כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש עד ל-5 נתיבים עם 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף; הארכת כביש המנהרות עד לצומת אלעזר בעלות של כ- 50 מיליון שקל; בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים בעלות של כ-17 מיליון שקל; הכשרת נתיב תחבורה ציבורית ברחובות שמגר, שפע חיים ואוהל יהושוע בעלות של כ-39 מיליון שקל, תכנון קווי אוטובוסים חדשים בעלות של כ-4 מיליון שקל; תכנון מחלף בייט עם חיבור לכביש 16 החדש וחניון "חנה וסע" בעלות של כ-36 מיליון שקל, וסלילת כביש פייר קניג בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה, בעלות של כ-12 מיליון שקל.
קראו עוד בכלכליסט
"גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו היום בועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר", מסכם ראש עיריית ירושלים משה ליאון.