אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להרוויח מהקורונה, ובגדול: חברות המשלוחים בסין נהנות מפריחה בעסקים צילום: אי פי איי

נגיף הקורונה

להרוויח מהקורונה, ובגדול: חברות המשלוחים בסין נהנות מפריחה בעסקים

הסינים חוששים או לא יכולים לצאת מהבית, ולפי בכיר בחברת JD.com, חל זינוק במספר ההזמנות הממוצע לבניין דירות מ-150 ל-200 ביום; חברות המשלוחים עדכנו את האפליקציות שלהן כך שהשליחים יוכלו להשאיר את החבילות במקום נוח, ממנו ייקחו אותן הלקוחות

07.02.2020, 14:19 | שירות כלכליסט
הכלכלה אמנם סובלת, אך יש מי שמרוויח מהתפרצות נגיף הקורונה בסין שקטלה עד כה קרוב ל-640 בני אדם: בשעה שיותר ויותר אנשים סגורים בבתיהם, מקבלות חברות המשלוחים וחברות הקמעונאות המקוונת בסין הזדמנות.

קראו עוד בכלכליסט

ביום רגיל, שליח של חברת JD.com מבצע בין 140 ל-150 משלוחים לבניין דירות, כך לפי לאנגסונג סאן, מנהל תחנת משלוחים של החברה ביאז'ואנג, שבפרברי בייג'ינג. כעת, לפי דברים שאמר ל-CNBC, עלה מספר ההזמנות היומיות ל-200.

חלקים נרחבים של סין נמצאים תחת השבתה כחלק מניסיונותיהן של הרשויות להגביל את התפשטות הנגיף. לפחות 24 מחוזות, עיריות ואזורים אחרים הורו לעסקים שלא לחזור לפעילות לפני יום שני, והרשויות בבייג'ינג מעודדות חברות לאפשר לעובדים לעבוד מרחוק. בתי ספר ברחבי המדינה סגורים גם הם עד אמצע פברואר, ואף מעבר לכך. כצפוי, ההזמנות של מסכות פנים וחומרי חיטוי רושמות עליות.

חברת Dada - חברה שותפה של JD, המספקת שירותי משלוח לוולמארט ולרשתות מכולת מקומיות - מסרה כי המכירות הכפילו את עצמן פי ארבעה בהשוואה לשנה שעברה במהלך עשרת הימים של ראש השנה הסינית שהסתיים ביום ראשון האחרון. באותה תקופה, מסרה JD כי רשמה עלייה במכירות של מוצרים טריים בשיעור של פי שלושה מבשנה שעברה. החברה מסרה כי מכרה 15 אלף טונות של מוצרים טריים במהלך תקופת החגים.

שליחים של JD, צילום: אי פי איי שליחים של JD | צילום: אי פי איי שליחים של JD, צילום: אי פי איי

גם משלוחי ארוחות זוכים לדרישה גבוהה. גורמים רשמיים בבייג'ינג אמרו כי קרוב ל-20 אלף שליחים טיפלו בממוצע של 400 אלף הזמנות ביום מפלטפורמות כמוMeituan ו -Elema. הם נדרשים ללבוש מסכות פנים ולבצע מדידות חום תכופות.

משלוח ללא מגע

הנגיף יצר בעיות לוגיסטיות נוספות במשלוחים, בעיקר באלו של אוכל. חברות המשלוחים עדכנו פיצ'ר באפליקציה שלהן למשלוח ללא מגע, המאפשר לשליח להשאיר את ההזמנה במקום נוח ממנו יוכל הלקוח לאסוף את החבילה. גם KFC ופיצה האט השיקו פונקציה כזאת באפליקציות המשלוחים שלהן.

באזורים רבים במדינה השליחים לא משאירים חבילות  ליד הדלת. במקום זאת הם חייבים להתקשר ללקוחות כדי לבקש שיאספו את החבילות משער בית הדירות, שלעתים יכול להיות במרחק כמה דקות הליכה מיחידת הדיור של הלקוח. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות