אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבר הקורונה מתחיל לפגוע באפל: ירידה בביקושים לאייפון בסין צילום: רויטרס

משבר הקורונה מתחיל לפגוע באפל: ירידה בביקושים לאייפון בסין

אפל הכינה לנו כמה הפתעות לשנת 2020 - אך נגיף הקורונה מאיים לעכב אותן. וגם: האם החברה סוף סוף תאפשר שימוש באפליקציות צד-שלישי בבסיס מערכת ה-iOS?

25.02.2020, 14:25 | רפאל קאהאן

מניית אפל אולי נהנית משיפור מהותי בביצועיה מסוף השנה שעברה, אך נראה שזה לא יימשך זמן רב. הביקושים לאייפון בסין ירדו בכ-28% בחודש האחרון במקביל לעלייה החדה בתפוצת נגיף הקורונה. כך על פי הערכות UBS שציטט נתונים רשמיים של ממשלת סין.

קראו עוד בכלכליסט

החברה גם שינתה את ציפיותיה לרבעון הקרוב עקב התפשטות המגיפה ואף סגרה כ-42 חנויות ברחבי סין. עם זאת החברה גם החלה לפתוח מחדש חלק מהן באזורים בהם היא מעריכה שלא תיווצר בעיה עקב כך. המצב עד כדי כך לא ברור שהיא נמנעה מלפרסם צפי הכנסות חדש במקום.
מנכ"ל אפל. טים קוק, צילום: איי פי מנכ"ל אפל. טים קוק | צילום: איי פי מנכ"ל אפל. טים קוק, צילום: איי פי

משלוחי הסמארטפונים בסין התרסקו בכ-37% בינואר האחרון לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך על פי הערכות האקדמיה הסינית לטכנולוגיות מידע ותקשורת, אך מנגד הערכות UBS מצביעות על עלייה של כ-5% במכירות האייפון באותה תקופה כנראה בעיקר בזכות המכירות המקוונות.

עם זאת, אין מדובר בחבל הצלה לטווח ארוך. אפל מתמודדת עם בעיות קשות בשרשרת האספקה שלה - כאלה שעשויות לאיים על השקת דגמי האייפון הבאים. כך למשל האייפון 9 או SE2 - דגם מוזל חדש של הסמארטפון - היה אמור להיות מוצג במרץ וייצורו היה אמור להתחיל כבר החודש. אך התגברות הקורונה כנראה תמנע זאת.

אייפון 11 אירוע השקה, צילום: Apple אייפון 11 אירוע השקה | צילום: Apple אייפון 11 אירוע השקה, צילום: Apple

הדבר גם עשוי לאיים על השקת האייפון 12, הצפוי להגיע לשווקים בספטמבר הקרוב בשלושה או ארבעה דגמים חדשים. על פי הערכות האנליסטים, שרשרת האספקה של החברה לא צפויה לחזור לסדרה לפני אפריל הקרוב. וזאת כאשר האייפון 9 אמור להגיע לחנויות ב-31 במרץ. התוצאה היא שככל הנראה החברה תדחה את השקת האייפון המוזל בחודשיים-שלושה ואולי אף תדחה את השקת האייפון 12 במספר שבועות.

בתוך כך אפל גם עובדת על מספר מהלכים שמיועדים יותר להגדיל את פוטנציאל הלקוחות שלה. ראשית היא צפויה להציג אוזניות בשם Apple AirPods (X Generation), שיתחרו בשוק אוזניות הפרימיום הצומח מול אוזניות Bose, סוני, סנהייזר ו-AKG, כאשר האחרונה נמצאת בבעלות הרמן - חברה בת של סמסונג.

אפל איירפודס פרו , צילום: מסך אתר אפל אפל איירפודס פרו | צילום: מסך אתר אפל אפל איירפודס פרו , צילום: מסך אתר אפל

האוזניות יעלו כ-400 דולר אך עדיין לא ברור מה יכלול המפרט שלהן למעט תמיכה בבלוטות'. אפל כבר מחזיקה קו של אוזניות פרימיום דרך Beats השייכת לה ומייצרת דגם דומה שנמכר בכ-350 דולר. לא ברור עדיין כיצד אפל תבדל את הדגמים האלה למעט דרך מיתוג.

בנוסף, דיווחה סוכנות בלומברג שאפל עשויה גם לאפשר לראשונה שימוש באפליקציות צד-שלישי ב-iOS. זה סוג של מהפכה עבור החברה שעד כה דאגה לשריין את האפליקציות הביתיות שלה ולמנוע מהמפתחים החיצוניים לקבל גישה לליבת האייפון והאייפד. זאת אומרת שהמשתמשים יוכלו לבחור בכרום, ג'ימייל או ווייז כאפליקציות ברירת המחדל במקום אלה של אפל. בנוסף היא שוקלת לאפשר לרמקול ההומפוד גישה לשירותי סטרימינג חיצוניים כגון ספוטיפיי, במקום רק אפל מיוזיק.

התוצאה היא שבעתיד יוכלו המשתמשים לבחור לפתוח קישורים חיצוניים או קישורי כתובות מייל ישירות באפליקציה המועדפת עליהם. כיום הדבר אפשרי רק דרך האפליקציות המובנות של אפל, גם אם ניתן להתקין אפליקציות ודפדפנים חיצוניים. דפדפנים חיצוניים למשל נאלצים לעבוד עם מנוע ההפעלה WebKit של ספארי. השינוי בגישה מגיע כנראה גם מהקשחת מדיניות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי כמו גם מהרצון להגדיל את הנתח של רמקול ההומפוד שלה שרחוק מאוד מלהיות הצלחה מסחררת בשוק.

תגיות