אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר אגוד הטייסים בכינוס חירום: "המדינה חייבת לתת עדיפות לתעופה הישראלית" צילום: רויטרס

יו"ר אגוד הטייסים בכינוס חירום: "המדינה חייבת לתת עדיפות לתעופה הישראלית"

אגוד הטייסים בישראל קיים הערב כינוס חריג שבו נדונו פיטורי עשרות טייסים בחברות התעופה הישראליות, על רקע מצבו הקשה של הענף. מידן בר, יו"ר האגוד: "המדינה חייבת להכיר בנו כנכס אסטרטגי"

07.03.2020, 23:17 | נוית זומר

"המדינה צריכה להכיר בתעופה הישראלית באמצעות חקיקה כנכס אסטרטגי השומר על הגשר האווירי של ישראל", כך אמר הערב (מוצ"ש) ל"כלכליסט" מידן בר, יו"ר אגוד הטייסים בישראל בתום כנס חירום של האגוד.

לדברי בר, "על המדינה לתת עדיפות וסיוע לתעופה הישראלית. קיים משבר גלובלי בתעופה, אבל התעופה הישראלית ייחודית בכך שכאשר חברות זרות מפסיקות לטוס לישראל משיקולים כלכליין, אנחנו ממשיכים לטוס גם בהפסד כדי להשיב ישראלים מחו"ל ולהשיב תיירים לביתם".  

אל על. 50 טייסים שהיו במסלול הכשרה פוטרו, צילום: רויטרס אל על. 50 טייסים שהיו במסלול הכשרה פוטרו | צילום: רויטרס אל על. 50 טייסים שהיו במסלול הכשרה פוטרו, צילום: רויטרס

בדיון דווח על פיטורי עשרות טייסים בכלל חברות התעופה הישראליות. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי בישראייר עדיין לא בוצעו פיטורי טייסים, בארקיע הוצאו 16 טייסים לחופשה ללא תשלום ובאל על פוטרו 50 טייסים שהיו במסלול הכשרה לקבלתם כטייסים מן המניין. לדברי בר, "ישראל הופכת למדינה בבידוד. תעופה ישראלית עצמאית היא מרכיב חיוני בבטחון הלאומי שלנו. ממשלת ישראל חייבת בכל דרך להבטיח זאת. אין לנו את הלוקסוס לקחת הימורים בנושא".

במסגרת הכינוס, הוחלט בין היתר על שיתוף פעולה עם אגודי טייסים בעולם המצוים במצב דומה ועל פנייה לראש הממשלה ולשרים הרלוונטיים.

תגיות