אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מג'יק ליפ למכירה: המחיר? 10 מיליארד דולר צילום: NagicLeap

מג'יק ליפ למכירה: המחיר? 10 מיליארד דולר

החברה לא הצליחה למכור יותר מ-6,000 יחידות של משקפי ה-AR בחצי השנה אחרי שהושקו. תג המחיר שפורסם למכירה כנראה מהווה נקודת פתיחה למו''מ וקשה לצפות ממשקיעים או חברות בתחום להשקיע אותו במלואו בחברה

12.03.2020, 13:18 | רפאל קאהאן

סטארט-אפ המציאות המוגברת מגי'ק ליפ מעמידה את עצמה למכירה עבור כ-10 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של סוכנות בלומברג היום (ה'). לא ברור מי עומד מאחורי היוזמה הזו שנראית קצת תלושה מהמציאות, האם מדובר במשקיעים שמעוניינים להציל מה שניתן או המייסד, רוני אבוביץ', שהבין שעתיד התחום אינו במשקפיים חכמים.

קראו עוד בכלכליסט

מג'יק ליפ זכתה עד היום להשקעות בהיקף מצטבר של כ-2.6 מיליארד דולר, על פי הערכות שווי שוק של בין 6 ל-8 מיליארד דולר. תג המחיר שפורסם כנראה מהווה נקודת פתיחה למו''מ וקשה לצפות ממשקיעים או חברות בתחום להשקיע אותו במלואו בחברה. הסיבה העיקרית היא שעד כה מג'יק ליפ לא ממש הצדיקה את ההייפ שהיא יצרה סביבה. המנכ''ל אבוביץ התרברב שיוכל למכור מיליון יחידות של המשקפיים בשנה הראשונה. לאחר מכן המספר ירד לכ-100 אלץ יחידות.
סופם של המג סופם של המג'יק ליפ? | צילום: NagicLeap סופם של המג

אבל החברה לא הצליחה למכור יותר מ-6,000 יחידות של משקפי ה-AR שלה בחצי השנה אחרי שהושקו לפני כשנתיים במחיר של כ-2,300 דולר לחתיכה. הביקורות הקטלניות, המחיר המופרז ובעיקר העובדה שהטכנולוגיה שלה עדיין רחוקה מבשלות - הפכו אותה לאכזבה. המתחרות העיקריות שלה: מיקרוסופט וגוגל מיקדו את מאמצי המציאות המוגברת שלהן לתחום העסקי - גוגל עם הגלאס שהותאמו לפעולה ברצפות ייצור תעשייתיות, וההולולנס של מיקרוסופט שנמכרו לצבא האמריקאי למשל.

מנגד אסטרטגיית המכירות של מג'יק ליפ התמקדה בשוק הצרכני. אבל מה שלא נלקח בחשבון זה שהמשקפיים שלה אינן נוחות לשימוש ולא באמת מספקות חווייה שתצדיק השקעה של אלפי דולרים. בנוסף, סמארטפונים מודרנים מסוגלים להפעיל תכונות AR בצורה הרבה יותר קלה ופשוטה וללא צורך בהשקעה כספית מופרזת.

מג מג'יק ליפ | צילום: TechCrunch מג

אפילו סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל ואלפבית, עזב את דירקטוריון החברה לאחרונה למרות ש-GV הובילה סבב השקעה בחברה של כ-500 מיליון דולר ב-2014. פייסבוק וג'ונסון אנד ג'ונסון שהתעניינו גם הן ברכישת החברה לאחרונה זנחו את הרעיון. אבל לא רק המתעניינים והמשקיעים החלו לנטוש את הספינה של אבוביץ. גם הבכירים החלו לעזוב מהר לפני שימצאו את עצמם במים. סמנכ''ל הכספים וסמנכ''ל האסטרטגיה עזבו בנובמבר כך לפי דיווח של ביזנס אינסיידר. לאחר מכן פוטרו עוד כתריסר עובדים והחברה גם הפסידה חוזה בשווי 500 מיליון דולר עם מיקרוסופט.

מחברה שזכתה להתעניינות ברכישתה מצד מנכ''לי מיקרוסופט, אפל וגוגל, היא לא ממש מעוררת עניין כיום. וזו בעיה עבורה. כי עם תג המחיר שקבעה, היחידות שיוכלו לרכוש אותה, וגם זאת במידה והן יאמינו שכשרון העובדים והפטנטים שלה מצדיקים זאת, הן ענקיות הטכנולוגיה. בדיוק אותן חברות שזנחו את הרעיון מלכתחילה. לא ברור מה יקרה כעת, אך חברת סטארט-אפ שמעמידה את עצמה למכירה היא בדרך כלל כזו שלא צפויה לשרוד עוד זמן רב בעיקר לפי קצב שריפת המזומנים של מגי'ק ליפ. הדבר היחיד שעשוי להציל אותה מעצמה הוא מינוי של מנכ''ל חיצוני מוכשר על ידי המשקיעים שינסה להציל מה שנשאר או אם הוא ממש בעל חזון לבצע פיבוט שיחזיר אותה למסלול.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות