אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר לצרכן מסכמת את 2019: עלייה בהכנסות ובפדיון החנויות הזהות צילום: עמית שעל

המשביר לצרכן מסכמת את 2019: עלייה בהכנסות ובפדיון החנויות הזהות

התוצאות של הרשת, המפעילה 38 סניפים, לא כוללות את השפעת נגיף הקורונה: הכנסות סניפי בתי הכלבו עלו ב-4.6% ועמדו על 1.03 מיליארד שקל, לעומת 992 מיליון שקל ב-2018; ההפסדים עמדו על 14 מיליון שקל לעומת 10 מיליון ב-2018

27.03.2020, 14:43 | אורנה יפת

המשביר לצרכן, בבעלותו של רמי שביט, מסכמת את שנת 2019 עם עליה בהכנסות ובפדיון החנויות הזהות, לצד העמקת ההפסד תוצאותיה השנתיות של רשת בתי הכלבו, הנובעות ברובן מפעילות 38 סניפים שבבעלותה, אינן כוללות את השפעת התפרצות נגיף הקורונה. השפעות אלו צפויות לבוא לידי ביטוי בקרב ענף הקמעונאות ובכלל זה המשביר, ברבעון הראשון של 2020, שתירשם כשנה מאתגרת בענף כולו.

קראו עוד בכלכליסט

עם התפרצות נגיף הקורונה, המשביר סגרה את כלל חנויות הרשת לאור הנחיות הממשלה האוסרות התקהלות וסגירת הקניונים. שביט סגר את הפעילות והוציא לחל"ת את כל 1,872 עובדי הרשת עד ל-19 באפריל. כמו כן הקפיא שביט את כלל התשלומים לספקים.

"אחת הפעולות הראשונות בהן נקטנו היא השהיית כל הפעילות בחברה וצמצום ההוצאות התפעוליות, לרבות הוצאת מרבית העובדים לחל"ת והקפאת כלל התשלומים שהגיעו ושעתידים להגיע מועד פירעונם בתקופת השהיית הפעילות", מסרה החברה. "ההוצאות התפעוליות של החברה בתקופת ההשהיה הן זניחות ונועדו לצורך אחזקה וכשירות המערכות בחברה, להפעלה מיידית של הרשת".

 , צילום: מיקי נועם אלון צילום: מיקי נועם אלון  , צילום: מיקי נועם אלון

על פי דו"חות החברה, תשלומי השכירות והאחזקה של רשת המשביר הסתכמו בשנת 2019 בכ-177 מיליון שקל. "החברה צופה כי השהיית הפעילות תביא לפגיעה בהכנסות החברה והשפעה שלילית על תוצאותיה, אולם החברה אינה יודעת להעריך בשלב זה את היקף ההשפעה, את משכם ועוצמתם", ציינה המשביר ודיווחה כי היא "ערוכה לפתיחה מיידית של הסניפים ככל שיהיה שינוי בהנחיות, דהיינו סיום השהיית הפעילות".

התפשטות נגיף הקורונה גורמת לתנודתיות גבוהה בשווקים הפיננסיים ולירידות בשוקי ההון בישראל ובעולם. המשביר הפסידה מתחילת השנה כ-2.5 מיליון שקל מהשקעה בניירות ערך.

הכנסות הקבוצה בשנת 2019 עלו ל-1.06 מיליארד שקל, לעומת 1.01 מיליארד שקל בשנת 2018, בעיקר כתוצאה משינוי אסטרטגי בפעילות החברה כגון הגדלת מגוון המוצרים במחלקות גברים, נשים, ילדים והכנסת הלבשת ספורט, לצד צמצום שיטת העבודה בקונסיגנציה לטובת קנייה של מוצרים בבעלות החברה, וכן ומגידול של 1.2% בהכנסות החנויות הזהות.

הכנסות סניפי בתי הכלבו עלו ב-4.6% ועמדו על 1.03 מיליארד שקל לעומת 992 מיליון שקל ב-2018. מגזר בתי הכלבו רשם רווח תפעולי של 77 מיליון שקל לעומת 29.8 מיליון שקל בשנה שעברה, עלייה שנבעה משיפור ברווחיות הגולמית והשפעה של תקן חשבונאי IFRS. 58% מתמהיל המוצרים שנמכר בחנויות הכלבו של המשביר הוא מוצרי הלבשה, כך שהרשת מושפעת כמו כל ענף האופנה, הן מהתפשטות נגיף הקורונה והן משינויי מגמות הצריכה בשנים האחרונות והמעבר לרכישה מקוונת וצריכה מוזלת בחו"ל. תחום התמרוקים במשביר מהווה 26%, כלי בית מהווה 7% ותחום הזכיינות בו מוכרת המשביר מוצרים בזכיינות בהם הנעלה, אופטיקה, אלקטרוניקה ותכשיטים מהווה 9% מכלל המכירות.

העלייה בהכנסות הקבוצה השפיעה על הרווח הגולמי השנתי שצמח בכ- 5.6% ל- 442.2 מיליון שקל. שינוי מודל קניית המוצרים מספקים והמעבר ממודל קונסיגנציה לרכישה מספקים, שיפר את הרווחיות הגולמית ב-0.5% והיא עמדה בסוף השנה על 41.7%.

המשביר סיימה את השנה עם הפסד של 14 מיליון שקל לעומת הפסד של 9.9 מיליון שקל ב-2018. השפעת תקן IFRS על ההפסד השנתי מסתכמת ב-13 מיליון שקל.

בהערכת השווי שצורפה לדו"חות הכספיים והוכנה על ידי רו"ח יאיר שלהב, העריך שלהב את הפעילות של המשביר בתי כל בו ב- 296 מיליון שקל. מעריך השווי ציין כי הערכת השווי נחתמה אחרי פרוץ מגפת הקורונה, אך הוכנה לפני התפרצות המגפה ולא כוללת את הפגיעה בשווי החברה, אם קיימת פגיעה, כתוצאה מהקורונה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות