אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזמן שחברות ההייטק מפטרות, בתעשייה האווירית מגייסים מהנדסים צילום: אבי מועלם

בלעדי לכלכליסט

בזמן שחברות ההייטק מפטרות, בתעשייה האווירית מגייסים מהנדסים

בתע"א אמנם צמצמו את היקף גיוס כוח האדם המתוכנן, אבל יש 60 משרות פנויות בתחומי החומרה וההנדסה. ראש מנהל גיוס וניוד: "אנחנו מחפשים אנשי אלגוריתמיקה, מהנדסי תוכנה וחומרה ועושים ראיונות בזום"

03.04.2020, 18:52 | אודי עציון

משבר הקורונה ששלח כבר אלפי עובדים בחברות ההייטק הביתה, ומעמיד בסימן שאלה משרות של עובדים נוספים, לא פגע במידה שווה בכל החברות בתחום הטכנולוגיה.

קראו עוד בכלכליסט

בתעשייה האווירית, שכ-8,000 מבין 15 אלף עובדיה הם מהנדסים, אמנם צמצמו את היקף גיוס כוח האדם המתוכנן, אבל ממשיכים גם בימים אלה במאמצים לגייס עשרות מהנדסים. מדובר ב-60 משרות פתוחות בתחומי החומרה וההנדסה.

התעשייה האווירית, צילום: אבי מועלם התעשייה האווירית | צילום: אבי מועלם התעשייה האווירית, צילום: אבי מועלם

"בתחילת השנה היו לנו 400 משרות פתוחות", אומרת עדי בן שושן, ראש מנהל גיוס וניוד בתע"א. "בגלל המצב הקפאנו את רובן, כי ההליכים איטיים יותר כרגע, בגלל מגבלות הקורונה ובגלל שחלק מאנשי המטה בחופשה. צמצמנו את הגיוס למשרות הכי קריטיות. אנחנו מחפשים אנשי אלגוריתמיקה, מהנדסי תוכנה וחומרה ועושים ראיונות בזום".

בשנים האחרונות נאבקו התעשיות הביטחוניות, לא תמיד בהצלחה, על בוגרי יחידות הטכנולוגיה בצה"ל ומסיימי החוגים למדעי המחשב, מתמטיקה ופיזיקה מול חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים שהציעו להם תנאי שכר טובים יותר, מצב שעשוי להשתנות בשנים הקרובות.

עדי בן שושן, ראש מנהל גיוס וניוד בתעשייה אווירית, צילום: אלון רון עדי בן שושן, ראש מנהל גיוס וניוד בתעשייה אווירית | צילום: אלון רון עדי בן שושן, ראש מנהל גיוס וניוד בתעשייה אווירית, צילום: אלון רון

השבוע העלתה החברה קמפיין גיוס ברשתות החברתיות, וקיבלה בתוך שעות 100 קורות חיים. ב-2019 גייסה תעשיית אווירית 1,600 עובדים, מספר דומה לזה שגייסה ב-2018. במקביל יצאו לפרישה מוקדמת כאלף עובדים ותיקים, במסגרת הסכם עם ועד העובדים.

בן-שושן: "אנחנו מוגבלים לדירוג השכר של רשות החברות. גם אין אצלנו פיצה ומכון כושר במשרד, אבל בונים אצלנו חלליות לירח ומשגרים טילים באלסקה. אנחנו מציעים יציבות, ומחפשים אנשים שבאים להשפיע. אצלנו לא מסתכלים על עובדים כעל משאב שבעוד כמה שנים נחליט שהתיישן ונרצה להיפרד, שיעור העזיבה בתעשייה האווירית עומד על 2% בשנה".

תגיות