אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העסקה למכירת קל אוטו שוב מתעכבת צילום: עמית שעל

העסקה למכירת קל אוטו שוב מתעכבת

הבוקר הודיעה קבוצת קרסו כי המועד יוארך בפעם השנייה ל-7 במאי. לפי הפרסומים, בעלי החברה שמוליק ואלה קליין הסכימו להזרים ל"קל אוטו" הון נוסף של 6.5 מיליון שקל. במקביל פועלת קרסו מול הבנקים לבצע תספורת נוספת של כ-40 מיליון שקל

30.04.2020, 09:34 | תומר הדר

ההחלטה סופית בנושא העסקה למכירת חברת הליסינג וההשכרה קל אוטו, אחת העסקאות המורכבות שידע ענף הרכב בשנים האחרונות, נדחית שוב. לפי הודעת קבוצת קרסו, שהייתה אמורה להשלים היום את העסקה, יוארך שוב המועד להשלמתה - הפעם עד השביעי במאי. זאת לאחר ההודעה הראשונה על דחיית המועד באמצע אפריל.

קראו עוד בכלכליסט

ב-2019 הודיעה קבוצת קרסו כי היא נוטלת על עצמה את חובותיה של חברת הליסינג קל אוטו, בגובה של 1.45 מיליארד שקל, כחלק מעסקת הרכישה של החברה, אולם העסקה טרם הושלמה.

מפרסומי הקבוצה מהבוקר (ה') עולה כי בעלי החברה שמוליק ואלה קליין הסכימו להזרים הון נוסף בהיקף של 6.5 מיליון שקל. במקביל פועלת קבוצת קרסו מול הבנקים לתספורת נוספת, שהיקפה מגיע לכ-40 מיליון שקל להערכת גורמים בענף הרכב.

מימין: מנכ"ל קל אוטו אבי צור ומנכ"ל קרסו מוטורס איציק וייץ, צילום: עמית שעל מימין: מנכ"ל קל אוטו אבי צור ומנכ"ל קרסו מוטורס איציק וייץ | צילום: עמית שעל מימין: מנכ"ל קל אוטו אבי צור ומנכ"ל קרסו מוטורס איציק וייץ, צילום: עמית שעל

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", בימים שלפני הקורונה קיבלה קבוצת קרסו תספורת בגובה כ-120 מיליון שקל מבנק הפועלים ומבנק לאומי - בעוד שבנק מזרחי סירב להעניק תספורת דומה.

העסקה לרכישת קל אוטו היתה אמורה, לפחות על הנייר, להיות עסקה פשוטה למדי, אך אז נכנס לתמונה גורם בעייתי: נגיף הקורונה. עקב התפרצות הקורונה נאלצה קבוצת קרסו לפרסם הודעות על פגיעה אפשרית בהכנסותיה, הפסקות יצור של מכוניות חדשות ושיחיות של מועדי השלמת עסקת קל אוטו. מטבע הדברים, עם הירידה הצפויה בהכנסות נאלצה קבוצת קרסו למצוא מקורות נוספים למימון העסקה ולויתורים נוספים על חובותיה של קל אוטו.

במהלך החודשים האחרונים עברה קל אוטו תהליך ממושך של צמצום עלויות, גם בגלל הקורונה. להערכת גורמים בענף הרכב, במידה והעסקה לא תצא לפועל במהלך השבועות הקרובים לא תוכל קל אוטו להמשיך ולהתקיים כחברה עצמאית.

ל"כלכליסט" נודע כי במהלך השבועות האחרונים החלו גורמים בענף הליסינג בבדיקות היתכנות לרכישת תיקי לקוחות של החברה, זאת למקרה שעסקת המכירה לקבוצת קרסו לא תצא לפועל. יוזכר כי לפני המגעים מול קבוצת קרסו – משפחת דיין, מבעלי רשת הסחר "טרייד מוביל" קיימה גם היא מגעים לרכישת קל אוטו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות