אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבר הקורונה הוביל לירידה חדה במספר ניודי הסלולר בחודש אפריל צילום: שאטרסטוק

משבר הקורונה הוביל לירידה חדה במספר ניודי הסלולר בחודש אפריל

סגירת הקניונים ואיסור השיווק של משרד התקשורת הובילו לכ-95 אלף מתניידים בלבד, לעומת כ-170 אלף בשגרה; we4G גייסה כ-7,440 לקוחות נטו, HOT מובייל איבדה כ-7,240 לקוחות נטו

03.05.2020, 18:21 | אביאור אבו
משבר הקורונה וסגירת מרכזי הסחר והקניונים, במקביל לאיסור של משרד התקשורת על שיווק אקטיבי, הובילו לירידה חדה במספר המתניידים החודשית. בסך הכול נעו בחודש אפריל כ-95 אלף לקוחות בין החברות, לעומת כ-131 אלף בחודש מרץ וכ-170 אלף בחודש פברואר, שהוא ממוצע המתניידים החודשי בעת שגרה.

קראו עוד בכלכליסט

we4G, חברת הסלולר של אקספון 018, חוזרת להוביל את הטבלה לאחר שפרטנר עקפה אותה בחודש שעבר, לראשונה מאז החלה לפעול לפני כשנתיים. החברה סיימה את החודש עם גיוס חיובי של כ-7,440 לקוחות נטו – גיוסים בקיזוז נטישות, לא כולל לקוחות חדשים. לאחריה פרטנר, שמסיימת עם גיוס חיובי של כ-2,000 לקוחות נטו, רמי לוי עם גיוס חיובי של כ-1,300 לקוחות נטו ו-019 מובייל עם גיוס חיובי של כ-230 לקוחות נטו. פלאפון מסיימת את החודש ללא שינוי בלקוחות.

ירידה במתיידים בין רשתות סלולריות במהלך הקורונה, צילום: שאטרסטוק ירידה במתיידים בין רשתות סלולריות במהלך הקורונה | צילום: שאטרסטוק ירידה במתיידים בין רשתות סלולריות במהלך הקורונה, צילום: שאטרסטוק

לאחריהן, שאר החברות סיימו את החודש עם גיוסים שליליים: סלקום עם אבדן של כ-870 לקוחות נטו; וגולן טלקום עם אבדן של כ-3,000 לקוחות נטו. בתחתית הטבלה נמצאת HOT מובייל, עם אבדן עצום של כ-7,240 לקוחות נטו. בסיכום ארבעת החודשים הראשונים של 2020, we4G גייסה כ-20,700 לקוחות נטו ו-HOT מובייל איבדה כ-13,700 לקוחות נטו.

משבר הקורונה הוביל לירידה חדה במספר ניודי הסלולר בחודש אפריל משבר הקורונה הוביל לירידה חדה במספר ניודי הסלולר בחודש אפריל משבר הקורונה הוביל לירידה חדה במספר ניודי הסלולר בחודש אפריל

ב-18 במרץ הודיע שר התקשורת, דוד אמסלם, כי עקב משבר הקורונה הוא עוצר את ניידות המספרים לשבועיים, לנוכח צמצום כוח האדם בחברות הסלולר וכדי שיוכלו למקד משאבים בעומסים שחווים מוקדי שירות הלקוחות. בהמשך הבינו במשרד כי לשר אין סמכות לעשות זאת, התקפלו אך אסרו על החברות פרסום ושיווק הקשורים בניידות, בין שבעצמן ובין שדרך משווקים חיצוניים. לאחר שהבינו במשרד כי מערכות החברות יציבות דיו לחזור לפעילות ושזמני המענה במוקדי השירות השתפרו, החליט השר ב-6 באפריל להסיר את איסור השיווק ולחזור לפעילות שגרה בניודים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות