אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות האיפור נחתכו ב־50% צילום: אבי מועלם

בלעדי לכלכליסט

מכירות האיפור נחתכו ב־50%

סופר־פארם וספקיות הקוסמטיקה נערכות לצמצום דיילות היופי, לאחר שהמכירות בתחום צנחו במרץ ובאפריל. המהלך יפגע בעיקר במותגים קטנים

11.05.2020, 07:45 | אורנה יפת

רשת סופר־פארם מגבשת תוכנית לצמצום הדיול במחלקות הקוסמטיקה. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת החלה בסבב שיחות עם ספקיות הקוסמטיקה, וביקשה מהן להגיש לה תוכנית מסודרת של מספר הדיילות הנדרשות לעבודה בסניפים. הספקיות נדרשו להגיש לסופר־פארם את תוכנית העבודה עד סוף יוני. בשבוע שעבר זומנו ספקיות הקוסמטיקה שסטוביץ, לילית, ג'ייד ודיור לשיחות עם ההנהלה. בהמשך צפויה הרשת לזמן שיחות עם ספקיות נוספות. תוכנית ההתייעלות תצא לפועל החל מיולי.

קראו עוד בכלכליסט

מחלקת קוסמטיקה בסניף סופר־פארם. ההתייעלות תחל ביולי, צילום: אבי מועלם מחלקת קוסמטיקה בסניף סופר־פארם. ההתייעלות תחל ביולי | צילום: אבי מועלם מחלקת קוסמטיקה בסניף סופר־פארם. ההתייעלות תחל ביולי, צילום: אבי מועלם

הסיבה לתוכנית ההתייעלות היא ירידה של 40% במכירות הקוסמטיקה בסופר־פארם בחודשים מרץ אפריל ודחייה של השקות של מוצרים חדשים. במשבר הקורונה נרשמה ירידה משמעותית במכירות הקוסמטיקה לאחר שמרבית הציבור ישב בבית, ולאור הדרישה להסתובב ברחוב עם מסכות, שייתרה את השימוש במוצרי איפור. ספקיות הקוסמטיקה מדווחות על ירידות של 60%-50% במכירות במרץ־אפריל, שכן מדובר גם במכירות חג הפסח שאבדו.

סופר־פארם מעסיקה ב־250 סניפים 1,000 דיילות בהעסקה ישירה. 3,000 דיילות נוספות עובדות ברשת ומועסקות על ידי יבואני ויצרני הקוסמטיקה. סופר־פארם הוגדרה כחנות חיונית, ובחודשים מרץ־אפריל המשיכה רשת הפארם להפעיל את מרבית הסניפים שלה, אך ספקיות הקוסמטיקה הוציאו לחל"ת עובדים, ובראשן את דיילות הקוסמטיקה. מקורבים לסופר־פארם טוענים כי הרשת נאלצה להעסיק על חשבונה 200 דיילות, בנוסף ל־1,000 הדיילות שהיא מעסיקה בשוטף. לא מן הנמנע כי אם הספקיות לא יחזירו הדיילות לרשת, תדרוש סופר־פארם, החל מחודש מאי, מהספקיות החזר כספי על שעות ההעסקה של הדיילות הנוספות.

ההערכות הן כי בסופו של יום יפוטרו דיילות רבות, אך כרגע לא ברור מספרן המדויק. נראה כי הספקיות מעוניינות לפטר דיילות לא פחות מאשר סופר־פארם עצמה. כרגע מכירות הקוסמטיקה חלשות, ובקניונים שחזרו לעבוד עדיין מתקשים להחזיר את הלקוחות לחנויות. סופר־פארם תיאלץ להתמודד עם כללי הריחוק החברתי, מה שבהכרח מוביל לירידה במספר הלקוחות. "צמצום של דיילות יפגע בראש ובראשונה בחברות שיש להן מותג אחד", טוען יבואן קוסמטיקה. "אלה התרגלו להעסיק בסופר־פארם 3-2 דיילות בחנות, וברור שעם דיילת אחת הן לא יגיעו לאותן מכירות".

מסופר־פארם נמסר: "סופר־פארם פועלת להחזיר את כלל מחלקות הקוסמטיקה בסניפים לפעילות מלאה ומצפה לחזרתן של דיילות החברה לשגרה. לצערנו, ספקים בינלאומיים רבים דחו עקב משבר הקורונה את הפעילויות וההשקות של מותגיהם למועד בלתי ידוע".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות