אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תשים סוף לתור בסופרמרקט? חברת Shopic גייסה 7.6 מיליון דולר

תשים סוף לתור בסופרמרקט? חברת Shopic גייסה 7.6 מיליון דולר

החברה מפתחת פלטפורמה המאפשרת קנייה ברשתות סופרמרקט גדולות ללא תורים, המבוססת על טכנולוגיית ראייה ממוחשבת ומשלבת אפליקציות לסריקת ברקודים

14.05.2020, 12:00 | מאיר אורבך

חברת הסטארט-אפ הישראלית Shopic גייסה 7.6 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון בהובלת קרן IBI Tech Fund ורשת שופרסל שאיתה יש לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Entrée Capital (שהובילו את סבבי ה-pre-seed וה-seed) ומשקיעים כמו היזם אייל גורה, לפני כן גייסה החברה שמעסיקה 15 עובדים ב-3.8 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

חברת שופיק (Shopic) מפתחת פלטפורמה המאפשרת קנייה בחנויות סופרמרקט גדולות ללא תורים, המבוססת על טכנולוגיית ראייה ממוחשבת המשלבת אפליקציות ומערכות סריקה של ברקודים. בעקבות הגיוס, החברה תרחיב את פעילותה הקיימת עם רשתות סופרמרקטים מובילות בארה״ב ובאירופה, בנוסף להגדלת צוות המחקר והפיתוח שנמצא בישראל.

הפלטפורמה של שופיק, מאפשרת לרשתות סופרמרקטים להנות מתשתית טכנולוגית המספקת חווית קניה מהירה ונטולת תורים בחנויות וייעול תהליך ליקוט המוצרים, וכל זאת ללא צורך בהתקנה של חומרה יקרה על התקרה או על המדפים, ומבלי לפגוע באופרציה היומיומית של החנות. הטכנולוגיה הייחודית של שופיק מבוססת על אלגוריתמים מתחום הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת, ויכולה לזהות בצורה אוטומטית את המוצרים שהקונים בחנויות מכניסים או מוציאים מעגלות הקניות שלהם.
הסוף לתורים בסופרמרקט?, צילום: עמית שאבי הסוף לתורים בסופרמרקט? | צילום: עמית שאבי הסוף לתורים בסופרמרקט?, צילום: עמית שאבי

בנוסף, הפלטפורמה עורכת אנליזות מתקדמות המאפשרות לקמעונאים להבין טוב יותר את ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות בחנות ולשפר את היעילות האופרטיבית. באמצעות הטכנולוגיה, הקמעונאים יכולים לתקשר עם הלקוחות בזמן שהם קונים בחנות, ע״י הצעה של מבצעים מותאמים אישית ומתן מידע רחב על המוצרים, וכן, לייעל את מיקום המוצרים על המדפים ולהביא לירידה בגניבות ולאבטחה טובה יותר בטווח הארוך.

אבי אייל מייסד ומנהל שותף ב- Entree Capital, צילום: Milken Institute אבי אייל מייסד ומנהל שותף ב- Entree Capital | צילום: Milken Institute אבי אייל מייסד ומנהל שותף ב- Entree Capital, צילום: Milken Institute

רז גולן, מייסד שותף ומנכ״ל שופיק: ״המטרה שלנו היא ליצור חווית קניה פשוטה, מהירה, ונטולת תורים ללקוחות, ובמקביל לאפשר לקמעונאים להתייעל, ולהבין טוב יותר ולתקשר עם הלקוחות שלהם. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת של שופיק והניסיון העשיר בעולם הקמעונאות, אנחנו מסוגלים לספק את חווית הקניה הטובה ביותר עם פגיעה מינימלית באופרציה של החנות".

"אחת מהרשתות איתן התחלנו לעבוד לא מכבר, רשמה עליה של 10% במכירות", הוסיף, "כאשר יותר מ-40% מהעסקאות עברו דרך הפלטפורמה של שופיק, ובכך התייתר הצורך לעבור בקופה. בנוסף, הצלחנו להוריד את רמת הגניבות באמצעות מערכת מניעת הפחת שלנו המבוססת על בינה מלאכותית. כל אלה מתורגמים לרווחים ברורים של החנויות״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות