אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר עלבד: "אנחנו יכולים למכור כל כמות שניתן לייצר" צילום: גיל נחושתן

יו"ר עלבד: "אנחנו יכולים למכור כל כמות שניתן לייצר"

יצרנית המגבונים נהנתה מזינוק של 97.3% ב־EBITDA בזכות הביקוש בארה"ב. היו"ר אמנון ברודי: "בשנה וחצי הקרובות המוצר שלנו יהיה במחסור"

25.05.2020, 07:26 | צלי גרינברג

עם החברות שעסקיהן שגשגו דווקא בזכות משבר הקורונה נמנות אלה העוסקות בבדים לא ארוגים, ובהן עלבד וספאנטקס תעשיות, שפרסמו אתמול (א') את דו"חותיהן לרבעון הראשון של השנה.

קראו עוד בכלכליסט

בדו"חות הציגו שתי החברות עלייה של עשרות אחוזים בהכנסות וברווח הנקי בזכות הקורונה - שיפור שהזניק אתמול את מניותיהן בבורסת תל אביב. גם עלבד וגם ספאנטק ציינו כי הן זוקפות את העליות בהכנסות לביקושים בעקבות התפשטות הנגיף ברבעון הראשון, זאת אף ששערי החליפין גרעו מהכנסות עלבד 20 מיליון שקל ומהכנסות ספאנטק 7.5 מיליון שקל.

"הקורונה נתנה לנו רוח גבית לפריצה"

מניית עלבד, בשליטת מושב משואות יצחק (60.93%), זינקה אתמול ב־31.4% על רקע הדיווח שהציג עלייה של 18.2% בהכנסות החברה ל־428.8 מיליון שקל ושל 514.8% ברווח התפעולי ל־33.2 מיליון שקל. ה־EBITDA של החברה זינק ב־97.3% ועמד על 52.7 מיליון שקל, ועל בד גם עברה לרווח נקי, שעמד על 22 מיליון שקל או 2.06 שקלים למניה לעומת הפסד נקי של 3.2 מיליון שקל או 0.34 שקל למניה ברבעון המקביל אשתקד.

ספאנטקהציגה גם היא שיפור בתוצאות, שהובילו לעלייה צנועה הרבה יותר במניה שלה — 0.67%. הכנסות החברה עלו ב־21.2% ועמדו ברבעון המדווח על 172.1 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ב־27.7% ועמד על 12.6 מיליון שקל. ה־EBITDA של ספאנטק, הנשלטת בידי ניסן תעשיות רפואיות (59.42%), שגם היא נסחרת בתל אביב, עלה ב־19.4% ועמד על 25.8 מיליון שקל, והרווח הנקי של החברה עלה ב־0.3% ועמד על 12.68 מיליון שקל.

אמנון ברודי, היו"ר היוצא של עלבד, אמר ל"כלכליסט", כי "הקורונה נתנה לעלבד רוח גבית לקראת פריצה חדשה לאחר שנתיים פחות מוצלחות, שנבעו בין היתר מהפחתות שונות ושינויי מטבע. אך גם בינואר ופברואר, טרום הקורונה, חל שיפור ניכר בתוצאות, שאליו נוספה במרץ עלייה משמעותית של 40%–50% במוצרי נייר טואלט ובמוצרי ניקיון וחיטוי. אירופה כבר כמעט חזרה לשגרה בצריכת חלק מהמוצרים, כמו מסירי איפור ומוצרי תינוקות, אך במוצרי הניקיון הביקוש ממשיך להיות גבוה, אם כי לא במידה ניכרת".

אמנון ברודי, צילום: גיל נחושתן אמנון ברודי | צילום: גיל נחושתן אמנון ברודי, צילום: גיל נחושתן

"בכל 35 שנותיי בחברה לא ראיתי דבר כזה"

לדברי ברודי, "בשוק האמריקאי התמונה שונה, שכן הקורונה עדיין בעיצומה שם והמדפים ריקים בשל קושי לעמוד בביקוש. כבר אין שם בעיה להשיג נייר טואלט, אבל היינו יכולים למכור כל כמות של מגבונים שאפשר היה לייצר. בנוסף, אנו נהנים מוואקום שנוצר בעקבות חוסר היכולת של ספקים מסוימים לספק מגבונים בדרום אמריקה, ומביקושים שאנו מקבלים מגופים המבקשים להעמיד לרשות לקוחותיהם מגבונים, כמו חברות להשכרת רכב ובתי קפה. יש גם עלייה בביקושים מבתי חולים.

"אנו מעריכים כי מגמת רכישת המגבונים תימשך, ולכן צופים בענף שבשנה עד שנה וחצי הקרובות יהיה מחסור במוצר, שיגרור עליית מחירים, לאחר שאלה כבר עלו בכ־10% מפרוץ המשבר. בכל 35 שנותיי בחברה לא ראיתי דבר כזה. זה שוק של מוכרים כרגע, ואין ספק שבטווח של עד 18 חודשים יובילו את החברה מוצרי הניקיון והחיטוי, שהרווחיות בהם גבוהה יותר".

העליות במניות חברות הבדים הלא ארוגים נמשכות מאז דיווחה אבגול על תוצאותיה הרבעוניות לפני כשבועיים, ובמסגרתם הציגה עלייה של 110% ברווח הנקי, שעיקרו כלל לא יוחס לקורונה.

אבגול, הנסחרת לפי שווי של 1.02 מיליארד שקל, עלתה אתמול ב־3.68% וסיכמה עלייה של 31.9% מתחילת השנה; עלבד, הנסחרת לפי שווי של 421 מיליון שקל, עלתה באותה תקופה ב־100.2%; ספאנטק עלתה ב־83.3% מתחילת השנה לשווי שוק של 610 מיליון שקל; ושלא"ג, הנסחרת בשווי של 449 מיליון שקל, עלתה אתמול ב־4% ומתחילת ינואר ב־28.8%. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות