אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על מאריכה את החל"ת ל-5,800 עובדים עד אוגוסט צילום: תומר הדר

אל על מאריכה את החל"ת ל-5,800 עובדים עד אוגוסט

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, במכתב לעובדים: "ללא סיוע המדינה, לא נוכל לחדש את הפעילות"; המכתב גם מזכיר לעובדים שאם לא יגיעו להסכמה עם ההנהלה לגבי הסכמי עבודה חדשים, לפי תוכנית ההבראה שהכתיב האוצר, לא יתקבל הסיוע וכפועל יוצא לא יוחזרו מחל"ת

08.06.2020, 18:17 | נווית זומר

אל עלמאריכה את החל"ת עד לאוגוסט: בהמשך לדיווח חברת התעופה מאמש בדבר השלכות הקורונה על פעילותה, ובכלל זה, הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום, מעדכנת אל על כי החליטה על הארכת מועד החל"ת, עד ל-31 ביולי 2020.

קראו עוד בכלכליסט

נכון למועד דיווח זה, מצויים בחל"ת כ-5,800 עובדים של החברה וחברות בנות שלה.

דלפקי אל על ריקים בנתב"ג, צילום: תומר הדר דלפקי אל על ריקים בנתב"ג | צילום: תומר הדר דלפקי אל על ריקים בנתב"ג, צילום: תומר הדר

המכתב גם מזכיר לעובדים שאם לא יגיעו להסכמה עם ההנהלה לגבי הסכמי עבודה חדשים, לפי תוכנית ההבראה שהכתיב האוצר, לא יתקבל הסיוע וכפועל יוצא לא יוחזרו מחל"ת

אמש דווח כי המדינה מציעה לאל על הנפקת מניות לציבור - או הלאמה. לפי מתווה האוצר, אל על תנפיק מניות לציבור בהיקף 150 מיליון דולר, ותידרש, בין השאר, להגיע להסכם עם העובדים עוד לפני ההנפקה.

במידה שההנפקה לא תצא לפועל - המדינה תרכוש את המניות, ותנהל את החברה באמצעות נאמן.

 

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, הבהיר באגרת ששלח היום לעובדים כי הארכת החל"ת נעשתה ללא קשר לעובדה שאל על בשלב זה לא מפעילה טיסות מסחריות והשמיים עדיין סגורים, אלא בגלל שללא סיוע לא תוכל לחדש את הפעילות.

המכתב גם מזכיר לעובדים שאם לא יגיעו להסכמה עם ההנהלה לגבי הסכמי עבודה חדשים, לפי תוכנית ההבראה שהכתיב האוצר, לא יתקבל הסיוע וכפועל יוצא לא יוחזרו מחל"ת.

במכתבו אמר: "אנחנו ממתינים לקבלת הלוואה בערבות המדינה, שתאפשר לאל על לצאת ממשבר הקורונה ולחדש את פעילותה. ללא סיוע של המדינה, בכל מתווה שיסוכם, לא נוכל לחדש את הפעילות. אני מדגיש כי ללא קשר לתנאים בענף התעופה והחלטות של ממשלות על פתיחת השמיים ותחילת טיסות של חברות אחרות לנתב"ג וממנה, ללא הגעה על סיכום והזרמת ההלוואה לא נוכל לחזור לפעילות, זאת מאחר והסכום הזה נדרש כתנאי בסיסי ומקדמי לחידוש הטיסות, על מנת לאפשר תשלום חובות ללקוחות וספקים - בלי תשלום החובות הללו לא ניתן לחדש את הפעילות ולא נוכל להתחיל בהחזרה מדורגת של האנשים מחל"ת".

 

 

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, צילום: עמית שעל מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין | צילום: עמית שעל מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, צילום: עמית שעל

אוסישקין הוסיף ביחס להצעות המדינה לסיוע כי "לאחר חודשים רבים של דיונים והכנת תוכניות עסקיות העונות על דרישות ההתייעלות שהוצבו על ידי האוצר והבנקים הכוללים צעדים קשים כמו פיטורים קיצוץ שכר והתייעלות נוספות, קיבלנו אתמול מתווה נוסף מהאוצר - מדובר בהצעה חדשה ואנו מנסים ללמוד את הפרטים ולהבין את מתווה ההצעה כאשר השיקול היחידי הניצב לנגד עיננו הוא טובתה של החברה. בכל אחד מהמתווים והצעות המדינה לסיוע, יש תנאי יסודי של המדינה והבנקים הוא הגעה להסכם חתום עם העובדים המבוסס על יישום של תוכנית ההתייעלות במלואה".

עוד אמר כי "אנשי אל על, אנו נמצאים במרכזה של צומת קריטית לעתידה של אל על ועושים כל שביכולתנו על מנת למצוא את הדרך שתבטיח שגשוש ועתיד יציב ובטוח לאל על. זה לא יהיה קל ונכונו לנו ימים קשים, אך אני וצוות ההנהלה נחושים לעשות הכול על מנת להציל את הבית ואני מאמין שנמצא את הדרך ביחד עם ההסתדרות ונציגי העובדים להגיע להסכמה שתאפשר את מתן הסיוע שנחוץ לאל על כמו אוויר לנשימה אתמול הפתיע המדינה עם מתווה חדש לסיוע לאלעל לפיו החברה תבצע גיוס הון מהציבור באמצעיות הנפקת זכויות ובהיקף של 150 מיליון דולר, אם הציבור לא יענה המדינה תרכוש את המניות ותלאים למעשה את אלעל למשך 3 שנים שלאחר מכן בהנחה שהחברה תתאושש תמכור את מניותיה לגרום חיצוני בנוסף תעניק לחברה הלוואה בגובה 250 מיליון דולר ובערבות מדינה של 75 % כל זאת בתנאי שהחברה תציג לפני הכל הסכמי עבודה חתומים עם עובדיה".

תגיות