אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ענף התעופה יפסיד 84 מיליארד דולר השנה בגלל משבר הקורונה" צילום: Vietnam Airlines

משבר הקורונה

"ענף התעופה יפסיד 84 מיליארד דולר השנה בגלל משבר הקורונה"

לפי תחזית של ארגון חברות התעופה הבינלאומי, "2020 תיזכר כשנה הפיננסית הגרועה בהיסטוריה של התעופה". הארגון חוזה שתנועת הטסים אמנם תתאושש ב-2021, אך עדיין תישאר נמוכה ב-30% מהרמות של טרום המשבר. קורא לממשלות לבטל את חובת הבידוד לנוחתים

09.06.2020, 17:27 | שירות כלכליסט

נגיף הקורונה - תמונת מצב בארץ ובעולם

משבר הקורונה יוביל את תעשיית התעופה להפסדים השנתיים הגבוהים ביותר בהיסטוריה - בהיקף 84 מיליארד דולר, וזאת בעוד 2020 מסתמנת כ"שנה הגרועה ביותר בהיסטוריה של התעופה", כך לפי תחזית שמפרסם היום (ב') ארגון חברות התעופה הבין לאומי (IATA) ושעליה מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

קראו עוד בכלכליסט

לפי IATA, תנועת הטסים צפויה לעלות ב-55% בשנת 2021 לעומת רמותיה הנמוכות השנה, אך היא תישאר 29% מתחת לרמתה ב-2019. בעוד התאוששות של מגזר התעופה כבר מסתמנת באסיה, אירופה וצפון אמריקה, התעשייה מונה כעת שבועות רבים של הפסדים וחוב שהצטבר, וכן תשקיף עגום לגבי הביקוש העתידי.

"פיננסית, 2020 תיזכר כשנה הגרועה ביותר בהיסטוריה של התעופה", כך אמר המנהל הכללי של IATA אלכסנדר דה ז'וניאק. ב-IATA חוזים הפסד של 15.8 מיליארד דולר נוספים במאזן התעשייה בסוף 2021 - ומעריכים שההפסד הכולל של התעשייה יסתכם בכ-100 מיליארד דולר, שנובע בעיקר מהמגפה. ברקע, הערכה שהתעשייה תתקשה לחזור למספרי הנוסעים שנרשמו לפני המשבר וכן הורדות המחירים מצד חברות התעופה כדי למשוך נוסעים.

דיילת עם מסכה במטוס, צילום: Vietnam Airlines דיילת עם מסכה במטוס | צילום: Vietnam Airlines דיילת עם מסכה במטוס, צילום: Vietnam Airlines

אפילו במדינות שבהן שיעורי ההדבקה של הקורונה נפלו בחדות, חברות התעופה עדיין מתקשות לעמוד בתנאי הבטיחות והבריאות הנדרשים עקב המגפה הגלובלית. הסגר של 14 יום שהוצג בבריטניה לנוסעים שנכנסים למדינה הביא לתגובה זועמת ואיומים בתביעות מצד תעשיית התיירות בכלל, וזאת על רקע דיווחים לפיהם עשוי הממשל להקל חלק מהמגבלות כאשר מדובר ב"מסדרונות אוויריים" ליעדים שהוגדרו מראש.

IATA קורא לממשלות להימנע מלהטיל בידוד שירתיע את רוב הנוסעים, בטענה שאמצעי הבטיחות הננקטים על סיפון המטוסים הכוללים מסכות פנים חובה הם מספיקים. "אמצעי הבטיחות האלה צריכים לתת לממשלות את הביטחון לפתוח את הגבולות ללא הטלת בידוד", כך דה ז'וניאק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות