אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עקפה את P&G: טסלה נכנסה לעשירייה הפותחת של החברות הגדולות בניו יורק צילום: AFP

עקפה את P&G: טסלה נכנסה לעשירייה הפותחת של החברות הגדולות בניו יורק

נסיקה כוללת של יותר מ-320% מתחילת השנה מציבה את שווי השוק של טסלה על 328 מיליארד דולר; פרוקטר אנד גמבל נדחקת מחוץ לרשימה עם שווי של 309 מיליארד דולר; אם טסלה תציג בדוחות הרבעון השני רווח חשבונאי, היא תעמוד בתנאי הנדרש לכניסה ל-S&P 500 - ארבעה דוחות רצופים עם פלוס בשורת הרווח; תזכורת לבלון שעלול להתפוצץ - מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניה עומד על פחות ממחציתו בשוק

13.07.2020, 18:18 | שירות כלכליסט

עוד ציון דרך מכובד בהיסטוריה של טסלה כחברה ציבורית (החלה להיסחר ביוני 2010) - רגע לפני הכניסה הצפויה שלה למדד S&P 500: יצרנית הרכב החשמלי של אלון מאסק מצטרפת לעשירייה הפותחת של החברות הגדולות בניו יורק בשווי שוק.

קראו עוד בכלכליסט

זינוק של 14% בוול סטריט מעלה את שווי השוק של טסלה ל-328 מיליארד דולר, במקום העשירי בשווי שוק בניו יורק – בדרך למקום המכובד היא עוקפת את פרוקטר אנד גמבל שנסחרת עתה בשווי של 309 מיליארד דולר.

אלון מאסק, מייסד טסלה, צילום: AFP אלון מאסק, מייסד טסלה | צילום: AFP אלון מאסק, מייסד טסלה, צילום: AFP

מוקדם יותר החודש עקפה טסלה את טויטה והפכה ליצרנית המכוניות הגדולה בעולם. לפניה ברשימת החברות הגדולות בארה"ב - וול מארט שבמקום התשיעי, עם שווי שוק של 375 מיליארד דולר, ג'ונסון אנד ג'ונסון שמינית עם שווי שוק של 381 מיליארד דולר.

בחודש יולי לבדו טיפסה טסלה ביותר מ-45%, לאחר שדיווחה ב-2 ביולי על מכירות של 90,650 מכוניות ברבעון השני, הרבה מעבר לתחזיות השוק שעמדו על 72,000 מכוניות בלבד. בסיכום החודש האחרון עלתה המניה ב-77% ומתחילת 2020 עומדת הנסיקה על 320%.

הדרך של המניה למדד S&P 500 נראית סלולה: אם בדוחות המלאים של הרבעון השני, אותם תפרסם ב-22 ביולי, תציג סטלה רווח נקי חשבונאי (GAAP) – אפשרות סבירה למדי – היא תעמוד בתנאי הכניסה הנדרש למדד, של ארבעה רבעונים רצופים עם פלוס בשורת הרווח החשבונאי.

לחברת המדד יש עדיין שיקול דעת לגבי כל חברה, אך אם לא תהיה הפתעה מרעישה, טסלה לא רק תיכנס ל-S&P – שווי השוק שלה אמור לפי הכללים להעניק לה משקל כבד במדד. הכניסה הצפויה הזו רק מתמרצת עוד יותר את המשקיעים בטסלה, שכן היא תחייב את קרנות הסל המשקיעות במדדים להזרים סכומים אדירים לתוך המניה, ובכך תעניק לה דחיפה נוספת.

השרשרת הסיבתית הזו – שווי גבוה יותר משמעו משקל גבוה יותר במדד, שמשמעו הזרמה גדולה יותר של קרנות הסל, שמשמעה דחיפה חזקה יותר למניה – רק מתמרצת את המשקיעים להזרים כבר עכשיו עוד ועוד כספים למניה.

החלק המעניין כאן הוא המשחק הכפול של השוק: ככל שהוא זורק יותר ויותר כסף חם על המניה, כך הוא מפחד יותר ויותר מהרגע שבו הכול יתפוצץ לו בפנים. הביטוי המובהק לפחד הזה הוא מחירי היעד שמעניקים לטסלה האנליסטים המסקרים את המניה:

מחיר היעד הממוצע עומד על 805 דולר בלבד, הרחק ממחיר השוק - מעט מעל 1,760 דולר. וזה לא הכול: גם מחיר היעד הגבוה ביותר שמעניקים לטסלה כיום בוול סטריט, 1,525 דולר למניה, רחוק מאד ממחיר השוק שלה.

והנה נתון נוסטלגי שאולי הצביע על הבאות: מחיר ההנפקה של טסלה בהנפקה הראשונית לציבור ב-2010 עמד על 17 דולר - היא קפצה ביום המסחר הראשון שלה ב-40.53% ל-23.89 דולר. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות