אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל פיליפ מוריס: "אנו שואפים שעד 2025 ה-IQOS יספקו כ-40% מההכנסות שלנו" צילום: בלומברג

מנכ"ל פיליפ מוריס: "אנו שואפים שעד 2025 ה-IQOS יספקו כ-40% מההכנסות שלנו"

לדברי אנדרה קלנצופולוס, "צריך לתת לציבור להחליט בעצמו אם הוא רוצה אלטרנטיבה טובה יותר לסיגריות. אסור שמחוקקים ייקחו את הבחירה הזו מידיהם של כמיליארד מעשנים"

13.07.2020, 20:16 | נועם אוסטפלד

"אנחנו שואפים שעד 2025 ה-IQOS יספקו 38%-42% מההכנסות שלנו. מדובר על 40 מיליון בני אדם שיחליפו את הסיגריות ב-IQOS", כך לפי מנכ"ל פיליפ מוריס הבינלאומית (PMI) אנדרה קלנצופולוס שאמר את הדברים במסגרת "וובינר" שערכה היום (ב') ענקית הסיגריות האמריקאית. PMI היא חברת הטבק השנייה בגודלה בעולם מבחינת הכנסות, אחרי בריטיש אמריקן טבקו.

האירוע התקיים ימים ספורים אחרי שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) התווה את מכשיר חימום הטבק של פיליפ מוריס, יצרנית מרלבורו שבסיסה בניו יורק, כמכשיר טבק בטוח יותר לשימוש מסיגריות. לפי ההתוויה החדשה, חימום הטבק במכשיר בטמפרטורה של 350 מעלות צלסיוס, במקום שריפתו בחום של 600 מעלות צלסיוס, משחרר פחות כימיקלים מסוכנים לגוף ופחות עשן הפוגע בסובבים.

קלנצופולוס (63), בוגר לימודי הנדסת חשמל באוניברסיטת EPFL בלוזאן, ובעל MBA מ-INSEAD שבצרפת, החל לעבוד ב-PMI בגיל 28. במסגרת הוובינר אמר קלנצופולוס, כי מדובר בחלופה ריאלית למעשנים, שתעזור לצמצם את היקף צרכני הסיגריות הרגילות. בשבוע שעבר, בעקבות פרסום ההתוויה, אמר קלנצופולוס כי להערכתו במדינות רבות בעולם תפסק לחלוטין מכירת סיגריות רגילות בתוך 10 עד 15 שנה.

"צריך לתת לציבור להחליט בעצמו אם הוא רוצה אלטרנטיבה טובה יותר לסיגריות", אמר קלנצופולוס ברקע התנגדויות של מחוקקים וגורמי בריאות לאפשר את השימוש ב-IQOS. "לא יעלה על הדעת שמחוקקים ייקחו את הבחירה הזו מידיהם של כמיליארד מעשנים".

 IQOS IQOS  IQOS

אם רוצים מכשיר עם אפס סיכון, צריך להוציא את הניקוטין, אבל זה לא ימשוך את המעשנים – כך לפי קלנצופולוס. במהלך האירוע המקוון ציין מנכ"ל ענקית הסיגריות כי חקיקה במדינות שונות לגבי מוצרי טבק או ניקוטין, מגבילה את האפשרות לפרסם את המוצרים הללו. "הממשלות חייבות לשנות את הגישה ואת החקיקה כך שניתן יהיה לתקשר בקלות רבה יותר עם קהל המעשנים הבוגר", ציין. "אחרי הגישה הראשונית הזו נוכל לבצע סקרים בשוק כדי למקסם את החשיפה למעשנים בוגרים ולצמצם אותה לבני נוער".

מנכ"ל פיליפ מוריס הבינלאומית,  אנדרה קלנצופולוס, צילום: בלומברג מנכ"ל פיליפ מוריס הבינלאומית, אנדרה קלנצופולוס | צילום: בלומברג מנכ"ל פיליפ מוריס הבינלאומית,  אנדרה קלנצופולוס, צילום: בלומברג

"אני מבין שיש צורך לנקוט זהירות, אבל תארו לעצמכם שמדינה אומרת 'אני צריכה 15 שנים של מידע אפידמיולוגי כדי לאשר את המוצר הזה', ובכן, אי אפשר שיהיה מידע אפידמיולוגי, נתונים וסטטיסטיקה על השפעות בריאותיות ארוכת טווח של המוצר, בלי לאמץ אותו בשוק".

בנושא השימוש הגובר של בני נוער במוצרי עישון, סוגיה שנויה מאוד במחלוקת בשווקים העולמיים, קלנצופולוס טען כי יש לחנך מגיל צעיר נגד שימוש במוצרים

המכילים ניקוטין, בהינתן מוצרי האידוי ושלל מוצרים אחרים הקיימים היום בשוק.

בנוגע לתוכניות העתידיות של החברה לגבי ה-IQOS, מסר קלנצופולוס כי "המטרה שלנו, במידה והחקיקה תימשך כמו שהיא, היא להגיע ל-90-100 מיליארד יחידות עד 2021".

עוד אמר, כי החברה מכוונת לחלוקה שווה של משתמשים בין מדינות ה-OECD ואלה שאינן OECD.

נכון ל-2019 יש בעולם כ-15 מיליון משתמשי IQOS ב-53 שווקים. ב-2019 דיווחה פיליפ מוריס על הכנסות נטו בגובה 29.8 מיליארד דולר, מתוכם, מוצרי טבק ללא עשן כמו IQOS היוו כ-19%.

תגובת האגודה למלחמה בסרטן: "פיליפ מוריס קיבלה את אישור ה FDA לשווק את האייקוס כמוצר עם חשיפה מופחתת לחומרים מסוכנים, אך אסור לה לשווקו כמוצר מופחת סיכון או כמוצר לגמילה מעישון. האייקוס כמו יתר מוצרי העישון הוא מוצר ממכר עם סיכון בריאותי. זו אותה הגברת בשינוי אדרת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות