אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על רקע הפגיעה בהכנסות: פוליסת קורונה באמירייטס, מבצעי "טוס ככל יכולתך" בסין צילום: אי פי איי

על רקע הפגיעה בהכנסות: פוליסת קורונה באמירייטס, מבצעי "טוס ככל יכולתך" בסין

חברת התעופה שבסיסה באיחוד האמירויות היא הראשונה בעולם להציע ביטוח קורונה ללא עלות, בניסיון לפתות נוסעים לחזור ולהשתמש בשירותיה; מהלכים תקדימיים לאישוש הענף נוקטות גם חברות התעופה המובילות בסין

29.07.2020, 08:24 | שירות כלכליסט
חברת התעופה אמירייטס איירליינס שבסיסה באיחוד האמירויות היא הראשונה בעולם להציע ביטוח קורונה ללא עלות, זאת בניסיון לפתות נוסעים לחזור ולהשתמש בשירותיה. הכיסוי יחול על טיפולים רפואיים, ימי בידוד בבית המלון וגם הוצאות קבורה - זאת אם הנוסעים יידבקו בנגיף במהלך נסיעתם.

קראו עוד בכלכליסט

ההודעה על הפוליסה המיוחדת מגיעה על רקע פגיעה חסרת תקדים בחומרתה בתעשיית התעופה הגלובלית בעקבות מהלכי הסגר שנוקטות מדינות מאז פרוץ משבר הקורונה בתחילת השנה. בחודש שעבר הזהיר ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) כי 2020 תהיה השנה הגרועה ביותר מבחינה פיננסית עבור חברות התעופה. הצניחה בהיקף הנסיעות תגרום להפסדים בסכום כולל של יותר מ־84 מיליארד דולר השנה, עם צניחה של 50% בהכנסות לעומת 2019.

מוקדם יותר החודש דיווחה רשת בי.בי.סי, כי בכוונת אמירטס, חברת התעופה הגדולה בעולם לנתיבים ארוכים, לקצץ 9,000 משרות שהם 15% מכוח האדם.

נמל התעופה הבינלאומי בבייג נמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, ביוני | צילום: אי פי איי נמל התעופה הבינלאומי בבייג

"הגבולות נפתחים בהדרגה ואנשים משתוקקים לטוס, אבל הם רוצים להיות מוגנים מפני התרחשויות לא צפויות במהלך נסיעתם", אמר השבוע יו"ר אמירטס שייח' אחמד בן סאעיד אל מכתום. הפוליסה, שתהיה תקפה ל־31 ימים מרגע יציאתו של הנוסע לדרך, תופעל עד סוף אוקטובר, והכיסוי יהיה ללא תשלום לכל הנוסעים, ללא קשר למחלקה שיטוסו בה או ליעדי הנסיעה. הביטוח יכסה עלויות רפואיות בסכום של עד 150 אלף דולר וימי בידוד במלון למשך שבועיים לכל היותר, ב־100 דולר ליום. 1,500 דולר יועברו לכיסוי עלויות לוויה, במקרה הצורך.

מהלכים תקדימיים לאישוש הענף נוקטות גם חברות התעופה המובילות בסין. סאת'רן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בסין, הצטרפה אתמול לחברות קטנות יותר הפועלות במדינה והציגה תוכנית "טוס ככל יכולתך". הכרטיס הפתוח, המתומחר בכ־500 דולר, מציע טיסות בכמות בלתי מוגבלת. עם זאת, לפי אנליסטים, היקף המושבים הריקים מבטל כל רווחיות אפשרית של התוכנית. בחודש שעבר, היקף הטיסות בסין חזר ל־80% מהפעילות בימים שקדמו למשבר.

המהלכים הללו מתבצעים בסין בעוד תעשיית התעופה הבינלאומית עוקבת בדריכות אחר ענף התעופה הסיני, כסמן למגמות בהתאוששות. זאת לאחר שכלכלת סין נפתחה מחדש כמה חודשים לפני מדינות אחרות, אחרי שהצליחה, לפחות לפי שעה, להכיל את המגפה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות