אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורונה העלתה את צריכת התוכן במובייל - מכירות פייבר זינקו ב-20% ברבעון השני צילום: טל שחף

הקורונה העלתה את צריכת התוכן במובייל - מכירות פייבר זינקו ב-20% ברבעון השני

חברת הפרסום הדיגיטלי צופה לעבור לרווחיות במחצית השנייה של השנה. זיו אלול, מנכ"ל פייבר: "זו הפעם הראשונה שפייבר מציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, בין היתר, בזכות העלייה בצריכת משחקי וידאו בטלפונים הניידים בתקופת אירועי הקורונה"

26.08.2020, 22:44 | צלי גרינברג
חברת הפרסום הדיגיטלי הגרמנית פייבר (Fyber), שפועלת ממטה החברה בפתח תקוה, לאחר שרכשה ב-2016 את חברת 'אינטרקאטיב' הישראלית המשמשת כפעילותה העיקרית, פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2020, שבמסגרתם הציגה עלייה בהכנסות וצמצום ההפסד.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה למחצית הראשונה של השנה עמדו על 65.2 מיליון יורו - עלייה של 20.5% בהשוואה למחצית הראשונה של 2019, אז עמדו ההכנסות על 54.1 מיליון יורו.

עיקר העלייה בהכנסות נבעו מפעילות החברה בצפון אמריקה, שעמדו על 36.2 מיליון יורו, לאחר שעלו ב-37% בהשוואה ל-26.4 מיליון יורו במחצית הראשונה אשתקד. שאר ההכנסות נבעו מאירופה, אסיה פסיפיק ושאר העולם ועמדו על 20.6 מיליון יורו, 3.8 מיליון יורו ו-3.4 מיליון יורו בהתאמה.

חברת הפרסום הדיגיטלי מייחסת את העלייה בהכנסות להגברת הביקוש בצריכת משחקי וידאו בטלפונים הסלולריים, שהאופטימיזציה לפרסום בהם מהווה את עיקר פעילותה של החברה.

מנכ"ל פייבר זיו אלול, צילום: טל שחף מנכ"ל פייבר זיו אלול | צילום: טל שחף מנכ"ל פייבר זיו אלול, צילום: טל שחף

פייבר הציגה EBITDA מתואם שלילי שעמד על 1.7 מיליון יורו בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 1.6 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2019. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות, עם זאת, הצטמצם בלמעלה משני שלישים ועמד על 12.7 מיליון יורו או 4 סנט למניה בהשוואה ל-38.4 מיליון יורו או 20 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה הציגה לראשונה בתולדותיה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שעמד על 3.3 מיליון יורו בהשוואה לתזרים שלילי מפעילות שוטפת של 8.3 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2019.

החברה גם סיפקה תחזית לפיה הכנסותיה למחצית השנייה של 2020 יעמדו בטווח של 90-100 מיליון יורו, המשקפים צמיחה של 38%-53% בהשוואה למחצית השנייה של 2019, אותו סיימה החברה עם הכנסות של 65 מיליון יורו. עוד צופה החברה, כי ה-EBITDA המתואם יעמוד על 1.7 מיליון יורו ויעמיד החברה לראשונה על רווחיות מאז נוסדה.

זיו אלול, מנכ"ל פייבר, אמר ל'כלכליסט', כי "זו הפעם הראשונה שפייבר מציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, בין היתר, בזכות העלייה בצריכת משחקי וידאו בטלפונים הניידים בתקופת אירועי הקורונה. פייבר החליטה להתמקד במנוע צמיחה עיקרי בדמות פרסום בווידאו למשחקי מובייל, שהוכיח את עצמו במחצית הראשונה של השנה וצפוי לייצר לחברה צמיחה של לפחות 40% במחצית השנייה של 2020. שווי השוק הנוכחי של החברה משקף שווי הנמוך ממכפיל 1 על הכנסותיה, ובשל המשך הצמיחה הצפויה השנה, אני מעריך שהחברה טרם מיצתה את פוטנציאל הערך שלה".

פייבר, הנסחרת בבורסת פרנקפורט בגרמניה בשווי 141.9 מיליון יורו, הציגה מזומנים ושווי מזומנים בגובה 14.2 מיליון יורו נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה, בהשוואה ל-12.8 מיליון יורו בסוף התקופה המקבילה אשתקד. מניית החברה עלתה 86.2% מתחילת השנה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות